دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت مازندران با حضرت آیت الله طبرسی نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه مرکز مازندران دیدار کردند.
به گزارش آوای خزر،حضرت آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه شهرستان ساری ضمن تمجید از فعالیت های صورت گرفته در حوزه خیرین سلامت افزودند : مجمع خیرین سلامت مازندران در مدت کوتاه سپری شده از عمر خود منشا خدمات و آثار پر خیر و برکتی برای نظام سلامت و مردم شریف مازندران بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران بیان داشتند : امیدوارم با تلاش و مساعی این مجمع امکانات و تجهیزات به روز مانند pet scan وارد استان شود تا دیگر مردم استان نیازی به اعزام به تهران جهت دریافت اینگونه خدمات نداشته باشند.

رییس هیات امنا مجمع خیرین سلامت مازندران در ادامه اظهار داشتند : همه ی کارها نمی تواند بر دوش دولت باشد و از این باب در بسیاری از امور مردم ورود پیدا کرده و تجربه نشان داده هرکجا مردم وارد شدند موفقیت حاصل شد که نمونه بارز کارهای مردمی ، حضور چشمگیر و با صلابت مردم شریف در جنگ تحمیلی 8 ساله می باشد.

در ابتدای این دیدار دکتر فرزاد گوهردهی مدیر عامل مجمع خیرین سلامت مازندران گزارش مختصری از روند فعالیت های صورت گرفته توسط مجمع را ارائه نمودند.

گوهردهی همچنین از آمادگی مجمع در جهت انجام و تکمیل پروژه های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و افزود: انشالله بنا داریم در سال 1395 با همت خیرین عزیز تعدادی مراكز بهداشتي درماني شهري و روستايي در استان احداث نماییم  

گفتنی است در پایان این دیدار اعضاء هیات مدیره مجمع در حضور حضرت آیت الله طبرسی ، رییس و نایب رییس و خزانه دار و مدیرعامل مجمع را برگزیدند که به ترتیب آقایان موسی وفاییان بعنوان رییس هیات مدیره ، فرهنگ بابامحمودی بعنوان نایب رییس ، جواد عاشقان بعنوان خزانه دار و فرزاد گوهردهی بعنوان مدیرعامل مجمع انتخاب شدند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار