دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
دادستان نکا اعلام کرد
دادستان عمومی و انقلاب نکا گفت: حوزه قضایی نکا توانست رتبه نخست را در تعداد پرونده‌های ثبت شده از طریق سامانه الکترونیکی سنا و همچنین رتبه برتر استانی با جذب مشارکت مردمی در سامانه سجام(دیده‌بانان پیشگیری) را به دست آورد.
کسب رتبه نخست حوزه قضایی نکا در ثبت الکترونیکی پرونده‌ها و مشارکت در سامانه سجام قوه قضائیه
 
به گزارش آوای خزر از نکا حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی در جمع خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات قوه قضائیه در زمان مسئولیت آیت‌الله آملی لاریجانی مبارزه با فساد مالی و اقتصادی است و در این دوره بعضی از مسئولین که در دولت قبل مسئولیت‌های کلیدی داشتند و بعضی از منتصبین درجه یک مسئولان دولت فعلی دستگیر و با آنها برخورد شده و همین برخوردها سبب وارد آمدن هجمه‌های سنگین به دستگاه قضا شده است.

وی با بیان اینکه تفکر من به عنوان دادستان پیشگیری است و از مدیران ادارات متولی امر خواستم اولویت خود را نیز به همین موضوع اختصاص دهند، خاطرنشان کرد: ما نباید اجازه بدهیم یک شرکتی ابتدا کارهای مجرمانه‌ای را به عنوان مثال در حوزه زیست‌محیطی انجام بدهد و آنوقت مچ‌گیری کنیم یا بگذاریم کشاورز تغییر کاربری را انجام بدهد و بعداً به سراغ او برویم بلکه باید از اختیاراتی که قانون به ما داده است، به‌خوبی استفاده کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب نکا افزود: در استان مازندران نیز یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه، جلوگیری از تغییرات کاربری غیر مجاز است که با برخورد مناسب قانونی، تعداد آن بسیار کم شده است.

ملاکریمی اظهار داشت: خوشبختانه در شهرستان نکا اقدامات خوبی توسط جهاد کشاورزی در جهت جلوگیری از تغییرات کاربری غیرمجاز انجام شده اما کافی نیست. ما باید تغییر کاربری غیر مجاز را به صفر برسانیم.

***

وی تصریح کرد: بر همین اساس کارگروهی متشکل از نمایندگان منابع طبیعی، دادستانی، فرمانداری، بخشداری و آب منطقه‌ای را تشکیل دادیم تا در شهر و تمام روستاها با کمک نقشه ‌ای شهرداری و بنیاد مسکن و اطلاعات جمع‌آوری شده توسط دهیاری‌ها مشخص کنند که چه مقدار از اراضی منابع طبیعی و انفال مورد تصرف یا تغییر کاربری قرار گرفته است.

عضو شورای تأمین نکا گفت: قانون در مورد تغییر کاربری غیرمجاز مشمول مرور زمان نمی‌شود. مبنای ما کنترل وضعیت موجود و پیشگیری است.

***

ملاکریمی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه کمتر از 50 درصد ظرفیت قضات و کمتر از 40 درصد ظرفیت کارکنان حوزه قضایی نکا تکمیل شده اما کارکرد 100 درصدی داریم، تصریح کرد: در سال 96 در حوزه قضایی نکا حدود 28 هزار و 39 پرونده رسیدگی شده واین تعداد پرونده برای شهرستان 130 هزار نفری آمار خوبی نیست.

وی ادامه داد: البته عمده این پرونده‌ها مربوط به تصادفات بوده که در صورت اقدام مجلس می‌توان با همکاری بیمه‌ها و نیروی انتظامی از ارجاع این پرونده‌ها به محاکم قضایی جلوگیری کنند.

***

دادستان عمومی و انقلاب نکا با اعلام اینکه 16 هزار و 644 فقره پرونده طی سال 96 به دادسرای نکا وارد شده و به 16 هزار و 908 فقره پرونده رسیدگی شده است، گفت: برای پرونده‌های مانده از سنوات قبل نیز تصمیم‌گیری شده است و خوشبختانه اکثر پرونده‌های منجر به قتل نیز کشف شده که حاصل زحمات قاضی ویژه قتل، است.

***

این مسئول با بیان اینکه جرایم اینترنتی در صدر جرایم نکا قرار دارند، افزود: حدود 26-27 فقره پرونده جرایم اینترنتی توسط دادستانی کل کشور در نکا رصد شده و جهت رسیدگی به دادستانی اعلام شده است و عمدتاً مربوط به قماربازی اینترنتی و شرطبندی‌ها بوده است.

وی با اشاره به دیگر اقدام مثبت قوه قضاییه در راه‌اندازی سامانه سنا(سامانه ثبت ابلاغ الکترونیکی) اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 82 درصد ابلاغ‌ها در حوزه قضایی نکا به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود و به همین دلیل، توانستیم رتبه نخست را بین ادارات قضایی استان به دست بیاوریم.

کسب رتبه نخست حوزه قضایی نکا در ثبت الکترونیکی پرونده‌ها و مشارکت در سامانه سجام قوه قضائیه

***

ملاکریمی ادامه داد: مجموع ابلاغ‌های صادره دادسرای نکا در سال گذشته، 22 هزار و 978 فقره بوده است و با توجه به اینکه سال 96 زمان شروع به‌کار سامانه سنا بوده است، از این جهت، تعداد ابلاغ صادره از طریق ثبت الکترونیکی 9 هزار و 763 فقره بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب نکا بیان کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری از مجموع 12 هزار و 945 فقره ابلاغ صادرشده، 10 هزار و 918 فقره ابلاغ به صورت الکترونیکی بوده است همچنین در حوزه قضایی شهرستان(دادسرا و دادگستری) نیز در همین مدت، 13 هزار و 402 فقره ابلاغ سنتی یا الکترونیکی صادر شده است که 11 هزار و 300 فقره آن الکترونیکی بوده است.

***

ملاکریمی به راه‌اندازی سامانه سجام(دیده‌بانان پیشگیری) توسط قوه قضاییه اشاره و بیان کرد: این سامانه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم بسیار مورد توجه است، مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه ثبت نام کنند تا پس از تایید صلاحیت به عنوان دیده‌بان پیشگیری، جرایم را گزارش کنند. این گزارشات توسط معاونت قوه قضائیه پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون 800 نفر در سامانه سجام قوه قضائیه ثبت نام کردند و این کار نیز سبب شده است تا حوزه قضایی نکا رتبه نخست را در استان به لحاظ تعداد ثبت‌نام کنندگان به‌دست آورد.

***

ملاکریمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره علت عدم برگزاری مسابقات جام رمضان در نکا که به دستور دادستانی صورت پذیرفت اظهار داشت: تجربه سنوات گذشته نشان داد که پس از برگزاری مسابقات، درگیری‌های زیادی اعم از جرح با چاقو، سنگ‌پرانی و ... در ورزشگاه صورت گرفت لذا به این علت که محل برگزاری مسابقات در نزدیکی بیمارستان قرار دارد، از برگزارکنندگان تقاضا شد تا مکان دیگری را انتخاب کنند که به دلیل عدم تأمین مکان مناسب، اجازه برگزاری مسابقات داده نشد.

***

عضو شورای تامین نکا درباره لغو کنسرت در این شهرستان نیز توضیح داد: بحث اصلی این است که برگزاری هر کنسرت باید با رعایت چارچوب‌ها باشد؛ از طرفی در همان زمان یک شهید مدافع حرم در شهرستان داشتیم که هنوز اربعین ایشان انجام نشده بود و از طرفی دیگر اعلام کردیم بستر مناسبی فراهم کنید که امکان نظارت باشد، اما پاسخی ندادند و کنسرت لغو شد. آیا اینکه خواسته شده فضا و بستر مناسب جهت برگزاری مراسم فراهم شود، خلاف قانون است؟

***

وی با اشاره به اینکه در پارک‌های "شهید بهشتی" و "مادر"، افرادی که غالباً دارای سوابق کیفری هستند امنیت و آرامش خانواده‌ها را به مخاطره می‌اندازند، افزود: در این زمینه دستور پیگیری صادر و تعدادی از متخلفان را دستگیر کردیم، از فرماندهی انتظامی و سپاه نیز تقاضا شد تا پوشش بیشتری داشته باشند و حتی در این اماکن کیوسک مستقر کنند تا خانواده‌ها با آرامش بیشتری حضور داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب نکا در پایان گفت: موفقیت قوه قضاییه در گرو مشارکت و همراهی مردم است، با توجه به راه‌اندازی سامانه سجام شهروندان می‌توانند تخلفات حوزه قضایی را گزارش کنند و دیده‌بان پیشگیری باشند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار