دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
با معارفه مدیر جدید گردشگری صورت گرفت
سرانجام پس از کشمکش 3 ماهه برای خالی نماندن صندلی مدیریت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گزینه نهایی معارفه و آتش‌بس در میراث برقرار شد.

آوای خزر - آزاده بابانژاد: اسفندماه 96 و در هیاهوی ورود مسافران و گردشگران به استان مازندران، حکم مدیرکل پروازی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان از سوی علی‌اصغر مونسان برای همین سمت در تهران صادر و دلاور بزرگ‌نیا راهی پایتخت شد.

با رفتن دلاور رایزنی‌ها برای انتصاب مدیرکل جدید آغاز شد، باتوجه به آغاز فعالیت‌های ستاد خدمات سفر نوروز 97، میراث مازندران نیاز به سرپرست داشت، سرانجام بهروز کشاورز از معاونان این اداره‌کل با تصمیم علی‌اصغر مونسان به‌عنوان سرپرست انتخاب شد.

از بین گزینه‌های مورد توجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نهایت سیف‌الله فرزانه مدیرکل سابق اداره‌کل تابعه در مازندران بار دیگر به این سمت بازگشت اما چون برای انتخاب او با محمد اسلامی استاندار مازندران هماهنگی صورت نگرفت؛ لذا آقای استاندار این موضوع را به فال نیک نگرفت و مدیرکل جدید را به رسمیت نشناخت.

روزی از روزها آقای مدیرکل کیف کار خود را برداشت و با حکم حکومتی راهی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در خیابان جام جم شد اما همچنان او از نظر استاندار یک مدیر رسمی نبود و برای جلسات نیز دعوت نمی‎شد، سرانجام در خلال سفر هفته گذشته استاندار مازندران به تهران و دیدار با تنی چند از وزرا و مسؤولان عالی‌رتبه کشور، دیداری نیز با رئیس سازمان گردشگری صورت گرفت و در نهایت محمد اسلامی و علی‌اصغر مونسان به نقطه مشترکی برای معارفه مدیر منصوب‌شده رسیدند.

روز یکشنبه دهم تیرماه در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با حضور احمد دانیالی معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی نبییان معاون استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی مراسم تکریم و معارفه مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران برگزار شد.

بنابراین پس از کشمکش 3 ماهه برای خالی نماندن صندلی مدیریت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گزینه نهایی معارفه و آتش‌بس در میراث بر سر رفتن یا نرفتن فرزانه برقرار شد.

به قول استاندار مازندران «نکته کلیدی» اینجا است که صلح و آرامش به میراث بازگشت و باید بحث‌های گذشته را جمع و کار جدیدی را آغاز کرد زیرا میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک سازمان چندوجهی است و نیاز به کار چندبرابری دارد.

این جلسه با غیبت موجه نمایندگان و استاندار مازندران همراه بود زیرا نمایندگان مجلس در جلسه علنی شرکت داشتند و استاندار مازندران نیز در کارگروه تخصصی بانوان و امور خانواده و نشست با بانک‌های استان حضور داشت.

* فراهم‌بودن بستر اقدامات ترکیبی حوزه گردشگری بین مازندران و تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران گفت: آمادگی داریم که تجربیات باستان‌شناسی، میراثی، گردشگری و فرهنگی تهران و مازندران را در قالب ترکیبی انجام دهیم و بستر آن نیز فراهم است.

دلاور بزرگ‌نیا صبح امروز در مراسم تکریم خود که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه از هیچ کدام از گلایه‌مندی‌ها ناراحت نیستم، اظهار کرد: ما به مدرسه زمین آمدیم تا درس شفقت و همدلی بیاموزیم و نهایت آن خدمت و دوست داشتن مردم است.

دلاور بزرگ‌نیا با اشاره به کار خود در تهران گفت: بخش اعظمی از میراث فرهنگی و گردشگری تهران با مازندران مشترک است، بسیاری از مردم دماوند به زبان شیرین مازندرانی صحبت می‌کنند و متأثر از فرهنگ مازندران هستند لذا می‌توانیم در قالب تجربیات باستان‌شناسی، میراثی، گردشگری و فرهنگی یک فعالیت ترکیبی را با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران داشته باشیم.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران منطقه گدوک را یکی از فرصت‌های مشترک گردشگری برای تهران و مازندران عنوان و خاطرنشان کرد: می‌توانیم با آقای فرزانه در قالب ترکیبی کار کنیم زیرا نگاه ما در بحث گردشگری تأثیرپذیری و تاثیرگذاری در همه کشور است.

* منابع ملی به گردشگری مازندران اختصاص یابد

معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد خدمات سفر مازندران گفت: کشور باید منابع بیشتر و در حد ملی را در اختیار مازندران قرار بدهد تا شاهد اتفاقات زیباتری در این استان باشیم.

علی نبیان اظهار کرد: این استان سالانه میزبان میلیون‌ها نفرشب اقامت مسافر و گردشگر است و در نوروز 97، نوروزبانان بی‌نوروز توانستند خیل عظیمی از جمعیت ورودی به استان را در بحث ترافیک، گردشگاه‌ها و اقامتگاه‌ها مدیریت کنند.

وی با اشاره به اهمیت بوگردی در مازندران، بیان کرد: این موضوع را به‌طور ویژه دنبال می‌کنیم و هم‌اکنون نیز 73 واحد اقامت بومگردی در جای جای استان فعالیت دارند.

معاون عمرانی استاندار مازندران همچنین با اشاره به ساخت یا در حال احداث بودن پروژه‌های راهسازی در استان گفت: با اتمام این پروژه‌ها زمان ماندن در ترافیک و گذر از مسیر تهران به مازندران و بالعکس به کمترین حد ممکن می‌رسد.

* نگاه صرف فرهنگی مقرون به‌صرفه نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: این سازمان یک مجموعه فرهنگی است اما باید نگاه ما منتج به اقتصاد باشد زیرا نگاه صرف فرهنگی مقرون به‌صرفه نیست.

سیف‌الله فرزانه در مراسم معارفه خود اظهار کرد: 90 درصد بودجه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به حقوق پرسنل اختصاص دارد و عملاً نمی‌توانیم کار خاصی در این سه حوزه انجام دهیم.

وی افزود: آموزش تخصصی برای توانمندسازی پرسنل را در برنامه داریم تا این سازمان به جایگاه اصلی خود برگردد زیرا مازندران قابلیت‌های فراوانی دارد که با نیروهای مجرب می‌تواند به نتیجه بهتری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه با وجود بهره‌مندی از 380 کیلومتر نوار ساحلی در استان اما گردشگری دریایی نداریم، گفت: صحبت‌های زیادی در بحث گردشگری دریایی شد اما در دریا کاری نکردیم و این به دست بزرگ‌نیا یا فرزانه صورت نمی‌گیرد بلکه نیازمند یک اقدام همگانی در دستگاه‌های مربوطه جهت استفاده از دریا و ساحل است.

فرزانه بیان کرد: در ارتباط با واحدهای اقامتی و گردشگری تکمیل هستیم اما خدمات رفاهی نداریم، 50 درصد مدال‌های المپیک را مازندران به‌دست می‌آورد اما گردشگری ورزشی نداریم.

وی گفت: بومگردی مهاجرت معکوس است یعنی از شهر به روستا، در بحث تبدیل و احداث واحدهای بومگردی از متقاضیان حمایت می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پایان از بانک‌ها خواست تا پای کار بیایند و از محیط زیست، منابع طبیعی و شیلات نیز درخواست کرد تا همکاری بیشتری با گردشگری داشته باشند.

* معرفی صنایع دستی به عنوان پیام‌آور صلح در جهان

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مازندران فرصت‌های زیادی در بخش گردشگری و صنایع دستی دارد که باید عزم ملی برای به‌کارگیری آنها وجود داشته باشد.

احمد دانیالی در آیین تودیع و معارفه مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: صنایع دستی ایران در دنیا حرف اول را می‌زند و فرش ایران در ویترین‌های سراسر دنیا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران ستیزه‌جویی را شروع کردند، افزود: با هنر صنایع دستی می‌توانیم خود را به‌عنوان سفیران صلح در جهان معرفی کنیم.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: ظرفیت‌های مازندران در دنیا نادر است؛ دشت، جنگل و دریا را داریم که جاذبه‌های مهمی برای بحث توریست و علاقه‌مندی گردشگران و مسافران است.

دانیالی گفت: صنایع دستی مازندران پُررونق است و باید از این ظرفیت بالقوه استفاده کنیم، وسعت این استان به اندازه هلند است و فرصت‌های زیادی در بخش گردشگری و صنایع دستی دارد که باید عزم ملی برای به‌کارگیری آنها وجود داشته باشد.

وی مهمان‌پذیری را شاخصه مهم دیگری در بحث جذب گردشگر عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از پایه‌های مهم در بحث توریسم رفتار جوامع محلی است که مازندران این جاذبه مهم و اصلی را دارد.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان گفت: یکی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مهم که می‌تواند سبب رغبت گردشگران به ویژه توریست‌های خارجی به مازندران شود، گردشگری دریایی است که باید شکل بگیرد.

در پایان مراسم با تقدیم هدایایی از زحمات بهروز کشاورز سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران و دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل سابق این اداره‌کل تقدیر و حکم سیف‌الله فرزانه به‌عنوان مدیرکل جدید قرائت شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار