دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
گزارش
ستاد خدمات سفر نوروزی نکا، خود را برای میزبانی از گردشگران آماده کرده است.
به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، نشست اعضای ستاد خدمات سفر این شهرستان به ریاست جعفر احمدی فرماندار نکا و با حضور مهران حسنی معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.
فرماندار نکا با اشاره به ضرورت فعال‌بودن کشیک‎های نوروزی و آمادگی دستگاه‎های خدمات رسان برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان و گردشگران در تعطیلات نوروز، از مدیران خواست تا با آمادگی کامل از میهمانان نوروزی استقبال کنند و اگر مشکلی در روند ارائه برنامه‌ها وجود دارد، به اطلاع دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر برسانند.
جعفر احمدی از تلاشهای مدیران عضو ستاد تسهیلات سفر در نکا قدردانی کرد و گفت: بحث امنیت، فعال بودن بانک ها و ایجاد زیرساختهای مناسب در اماکن گردشگری، از اهمیت زیادی برخوردار است.
در این نشست، مسئول کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر نکا گفت: جلساتی با حضور اعضای زیرمجموعه برگزار و شرح وظایف‌ها مشخص شد و در اختیار دبیرخانه این ستاد قرا ر می گیرد که از جمله آنها می توان به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، ایستگاه نقاشی، نمایشگاه کتاب و بروشورهای تبلیغاتی اشاره کرد.
رئیس تبلیغات اسلامی نکا اظهار داشت: پنج مسجد بین راهی داریم که برای تعطیلات نوروز، آماده خدمت رسانی هستند، همچنین نمازخانه های پمپ بنزین ها و پارکها مورد بازدید قرار گرفته و نسبت به پاکیزگی و تجهیز آنها، توصیه‎هایی داده شد.
نماینده شبکه بهداشت و درمان نکا نیز بیان داشت: 18 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف‌شده در این شهرستان معدوم شدند، دستفروشان نباید کنار بیمارستان تجمع کنند، کشیک درمانگاه های خصوصی و دولتی، داروخانه ها، ندانپزشکی های خصوصی و دولتی همچنین مراکز بهداشتی درمانی در استخرپشت و ابچین ساماندهی شدند.
مدیر جمعیت هلال احمر نکا نیز در این نشست، گفت: پایگاه امداد و نجات شهیدان لطیفی  از امروز در نزدیکی شهرک شهید نظری نکا افتتاح و  استقرار پیدا کرده و آماده خدمت رسانی به جامعه هدف است.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نکا با بیان اینکه بیشترین حجم گردشگران را در کوهسارکنده و قرمرض داریم و این منطقه را پاکسازی کردیم، افزود: در سال گذشته، 10 هزار بسته ذغال به صورت رایگان در اختیار گردشگران منطقه کوهسارکنده توزیع شد، امسال نیز چوبهای خشک یا زغالها را به رایگان در اختیار مردم قرار می دهیم تا به طبیعت آسیبی وارد نشود.
رئیس اداره راه و شهرسازی نکا نیز از آماده‎باش کشیک‌های شبانه روزی و انجام عملیات راهداری در این شهرستان خبر داد.
 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این جلسه گفت: انتظار این است که در حوزه گردشگری همه دستگاه‌های اجرایی، اعم از بخش فرهنگی، امنیتی و نظارتی، این نگاه بارز را در رابطه با گردشگری داشته باشند و به آن کمک کنند.
مهران حسنی با اشاره به فعالیتهای خوب اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نکا برای حفاظت از منابع ملی، اظهار داشت: توزیع بسته‌های ذغال و در اختیار قرار دادن چوب های خشک جنگلی برای گردشگران در مناطق تفریحی و توریستی با هدف حفاظت از گونه های گیاهی، کار بسیار ارزنده ای است.
وی در پایان گفت: زیرساختهای گردشگری در مازندران با افزایش 5 درصدی رو به رو بوده و اکنون تعداد تختهای اقامتی به 770 هزار نفر شب رسیده است.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار