دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
استاندار مازندران:
استاندار مازندران با بیان اینکه احدي حق ندارد در هيچ كسوتي ساخت و ساز غيرمجاز انجام دهد، گفت: با هيچ تعلل و كوتاهي در این زمینه مماشات نمي كنيم و به اصل تساهل در اين موارد هم اعتنا و اعتقادي نداريم.
به گزارش آوای خزر، محمد اسلامي عصر امروز در نشست كارگروه ملي سواحل، بنادر و جزاير شوراي امنيت كشور، كميته ساماندهي و مديريت سواحل مازندران و شوراي حفظ حقوق بيت المال استان هاي مازندران، گلستان و گيلان که در نوشهر برگزار شد، برخورد بهنگام با هر نوع ساخت و ساز غيرمجاز از سوي دستگاه هاي متولي را در سواحل خواستار شد و اظهار داشت: احدي حق ندارد در هيچ كسوتي ساخت و ساز غيرمجاز انجام دهد و اين يك اصل خدشه ناپذير است.

وی افزود: در مازندران بهيچ وجه با هيچ تعلل و كوتاهي در این زمینه  مماشات نمي كنيم و به اصل تساهل در اين موارد هم اعتنا و اعتقادي نداريم و معتقديم با ساخت و ساز غيرمجاز بايد برخورد شود.

استاندار مازندران با بيان اين كه حركت به سمت توسعه متوازن و پايدار استان هاي شمالي، اصلي است كه به آن اعتقاد داريم و پايبند هستيم، گفت: در اين راستا بايد ضوابط آمايش بر ما جاري و ساري باشد بنحوي كه از استعداد و ظرفيت سرزمين و جمعيت در امور توسعه اي به شكل مطلوب استفاده كنيم و البته اين الزامات را در قالب طرح ويژه مازندران لحاظ مي كنيم تا فعاليت ها در نقاط تعيين شده بر اساس مقتضيات صورت گيرد.

رییس شورای اداری مازندران ادامه داد: و حركت بر اساس اين نقشه خواهد بود و تا زماني كه اين نقشه وصول نشده است بر اساس طرح هاي موجود ناحيه اي، جامع، كالبدي و ... عمل خواهيم نمود و با وصول طرح جديد، جايگزين خواهيم كرد.

وی با اشاره به اين که مسئولیت های قانونی دستگاههای عضو کمیته ساماندهی سواحل کاملا شفاف است اظهار داشت: با هماهنگی و یکپارچگی ،با هدایت و نظارت فرمانداران شهرهای ساحلی نسبت به کنترل ساخت و سازها و حفظ حریم ساحل دریا پس از آن آزاد سازی سواحل اهتمام ویژه صورت خواهد گرفت.

اسلامی با اشاره به اين كه ساحل متعلق به همه مردم است و دسترسي به آن بايد ممكن باشد و مراقبت و نظارت بر آن نيز صورت گيرد تا تصرف مجدد در آن اتفاق نيفتد، افزود: همه بايد در حفاظت از سواحل در كنار هم و در تعامل با هم حركت كنند و نظارت و پايش مستمر بايد از سوي متوليان امر تحت نظارت فرمانداران از سواحل صورت گيرد.

استاندار مازندران گفت: اجراي طرح كاداستر در جهت حفاظت از منابع طبيعي بسيار ارزشمند است و بايد جدي گرفته شود.

وی یادآور شد: براي كساني كه قصد دارند طرح هاي تفريحي و گردشگري در سواحل اجرا نمايند بايد براساس ضوابط تدوين شده باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: هدف از برگزاري اين جلسه هماهنگي، يكپارچكي و نشان دادن اراده مشترك براي انجام وظايف قانوني بوده و تصميمات خوبي براي پيشبرد امور ساماندهي سواحل استان اتخاذ شده است.

اسلامي با بيان اينکه در خصوص تهيه يك نقشه مشخص براي بهره برداري از سواحل بحث و بررسي هاي لازم صورت گرفت، تصریح کرد: اين نقشه كمك مي كند تا ما با دوري از تقاضامحوري؛ به صورت آمايش محور پيش برويم و بر اساس كاربري هايي كه در نقشه پيش بيني مي شود، سرمايه گذاري ها صورت گيرد.

وی در پایان گفت: همراهي بخش قضايي با كميته اقدام مشترك در اجرا دستاورد ديگر اين نشست بود تا در حركت پيش بيني شده، موانع از ميان برداشته شود و با احكام قويِ قانوني، كار در اين حوزه به پيش ببرد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار