دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
یادداشت/
مجلس که تمام شد، هیچ کدام از میهمانان فکر نمی‌کردند سر و صدای آن تا بهارستان برود، اما رفت، و نماینده مردم قائم‌شهر در هیاهوی همه‌ی مسائل و مشکلات فعلی، یک موضوع شهرستانی را جهانی کرد تا معدل کارنامه جدیت نمایندگان مازندران در عزل و نصب‌ها بالاتر برود!
مستقیم از قائم‌شهر به بهارستان!

آوای خزر - یادداشت سردبیر/ این‌روزها که بحث ارز و سکه و مفسدان فی‌الارض و البته مفسدان فی‌الارز! و روزشمار مشکلات اقتصادی عجیب داغ است و در این شرایط مجلس به عنوان خانه ملت باید گره‌گشای مشکلات اقتصادی مردم باشد؛ اما برخی از نمایندگان به‌دنبال کارهای غیر مرتبط با مسئولیت خود مانند تعویض پست و مقام‌های حوزه انتخابیه هستند.

مستقیم سر اصل مطلب می‌رویم، مستقیم از قائم‌شهر به بهارستان! جایی که سید علی ادیانی از یک موضوع ساده در یک جلسه استانی یعنی "تجلیل از مشاهیر مازندران در همایش مشاهیرشناسی" سخن می‌گوید و از اقدام پروفسور بهروز برومند پدر علم نفرولوژی ایران تا جایی انتقاد می‌کند که گویی مسئله اول مملکت همین است.

هر چند آنطور که او می‌گوید؛ جای نماد طاغوتی و پرچم شاهنشاهی در آن مجلس نبود و اصولاً چنین مواردی مورد تایید نیست، اما آیا به راستی این موضوع تا اندازه‌ای اهمیت داشت که باید در صحن مجلس مطرح می‌شد؟ آیا کشاندن موضوعی در حد شهرستان و قطعا قابل برخورد در همین حد، به جایی که حقوق آحاد مردم و مسائل کلان ملی و منطقه‌ای باید دنبال شود؛ صحیح و منطقی به نظر می‌رسد؟

آیا یک کشور باید می‌فهمید که آقای ادیانی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار از مدیر آموزش و پرورش قائمشهر دل پُری دارد و بهانه خوبی را برای انتقاد غیرمستقیم از او و دیگر نماینده حوزه انتخابیه یافته است؟ آیا به نظر آقای ادیانی باید جلسه تجلیل به دلیل اقدام آقای برومند از هم می‌پاشید و مراسم تجلیل انجام نمی‌شد؟

قطعاً رفتار آقای برومند از چشم اعضای جلسه دور نماند و در جای خود بررسی شده است، اما اقدام آقای ادیانی نماینده محترم مجلس که وقت خود را در خانه ملت به جای پرداختن به مشکلات مردم حوزه انتخابیه که هر روز شاهد بیکاری و تعطیلی واحدهای صنعتی خود هستند به مسائل حاشیه‌ای و دون شأن نماینده اختصاص داده است نیز از چشم افکار عمومی دور نمانده است.

از آقای ادیانی نماینده محترم حوزه انتخابیه سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ، جویبار و قائمشهر انتظار می‌رفت که موضوع را در سطح شهرستان و یا در نهایت در سطح استان پیگیری و اگر به نتیجه‌ای نرسید آنوقت نه از تریبون مجلس بلکه در جای دیگرِ قابلِ رسیدگی، مطرح می‌کرد تا هم شأن خود را حفظ کند و هم شأن استان را.

آقای ادیانی شما که مرتب اعلام می‌دارید «اگر همه جهادی و بسیجی کار کنیم تمام مشکلات حل خواهد شد» اکنون انتقاد اخیر شما چه سهمی در کار بسیجی و جهادی داشته و کدام گرهی از مشکلات را حل کرده است؟!

آیا در شرایطی که خود اذعان دارید " دشمن با عملیات روانی به جنگ با مردم کشور ما آمده است و سیاه‌نمایی از وضعیت کشور توطئه دشمنان است و همه باید با وحدت و همدلی از این شرایط سخت عبور کنیم" لازم بود که اقدامات حتی به زعم شما عامدانه‌ی یک فرد را در صحن مجلس عنوان کنید؟!

آیا با سخنان عامدانه‌ی خود در مجلس، جمع دوستان را شاد ساختید یا دشمنان را؟ و آیا وحدت و همدلی را ترویج دادید یا دوری و گسست را؟ و آیا نتیجه آن به سود دوستان است یا دشمنان؟! و آیا اقدام به‌ظاهر روانی آقای نخبه بیشتر هیاهو به‌پا کرد یا عملیات روانی کاملاً حساب‌شده‌ی شما در مجلس؟! قطعاً افکار عمومی تأییدی برای حرف‌های شما ندارند و اگر گروه خاصی از شما خواستند تا موضوع را به مجلس بکشانید، آب به آسیاب دشمن ریخته‌اید.

حتماً این سخن پروفسور برومند باید برای خیلی‌ها قابل تأمل باشد که « برای من توهینی بالاتر از این نیست که مرا طرفدار رژیم پهلوی بشمارند؛ در زمان شاه، چهار بار زندانی شدم و علیه آن رژیم، فعالیت‌های فراوانی داشتم.»

گویا نمایندگان مازندران به درد مشترکی دچار آمده‌اند؛ برخی دیگر از نمایندگان حوزه‌های انتخابیه در استان نیز آستین همت را بالا زده‌اند تا از هر فرصتی برای سرکوب منتقدان و مخالفان استفاده کنند و حتی شده موضوع را به تریبون‌های خانه ملت بکشانند و مردم را به حاشیه‌ها و جزئیات مشغول بدارند.

گویی نمایندگان فراموش کرده‌اند که وظیفه عزل و نصب ندارند و تنها باید برای رفاه عمومی و گشایش مشکلات قوانینی را به سود مردم وضع کنند و ناظر باشند، همینکه مردم به آنها رای اعتماد داده‌اند باید دعاگو باشند و الاّ حداقل در این اوضاع آشفته این خود مردم هستند که گلیم‌شان را از آب بیرون می‌کشند و چندان امیدوار به وعده و وعید مسئولان و نمایندگان خود در مجلس نیستند.

بی‌تردید مردم دعاگوی نمایندگانی خواهند بود که اگر دردی از آنها را دوا نمی‌کنند لااقل نمک به زخم‌ها نپاشند و در این اوضاع آشفته اقتصادی و هوای داغ و بازار داغ! بگذارند مردم لااقل به‌رایگان نفس بکشند.

* جوابیه وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش نیز با بررسی همه جوانب و مستندات جلسه جوابیه‌ای برای اظهارات آقای ادیانی داشت که به این شرح است:

در خصوص خبر «لزوم برخورد وزیر آموزش و پرورش با کسانی که در صدد استحاله ارزش های نظام هستند» به استحضار می رساند:

در 27 تیرماه 97 همایشی با عنوان «مشاهیر شناسی» در کانون فرهنگی برادران شهرستان قائمشهر برگزار شد و از یکی از نخبگان این شهرستان و کشور به نام پروفسور بهروز برومند، پدر علم «نفرولوژی» ایران و «خیر مدرسه ساز» دعوت و از ایشان تجلیل به عمل آمد. در این همایش مسئولین شهری از جمله فرماندار محترم، بخشدار محترم مرکزی، شهردار محترم، اعضای محترم شورای اسلامی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، مدیران مدارس، فرهنگیان و برخی از چهره های ارزشی و علمی حضور داشتند.

برابر اطلاعات واصله در آغاز این مراسم، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، بدواً مدیر آموزش و پرورش قائمشهر ضمن خیر مقدم به حاضران و مهمان ویژه، از پروفسور برومند تقدیر و تجلیل نمودند، سپس فرماندار محترم و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در سخنان خود ضمن بیان خدمات پروفسور برومند ، از حضور ایشان قدردانی و تجلیل نمودند.

در ادامه همایش، پروفسور برومند در مقدمه سخنرانی خود نکاتی را در باره زندگی نامه و مدرسه محل تحصیل خود مطالبی را مطرح نمودند و سپس به شرح زندگی و خدمات علمی دو تن از دانشمندان و پزشکان نامی ایران زمین به نام های« علی بن ربن طبری (سده 3 قمری) و «رشیدالدین فضل الله همدانی» (سازنده ربع رشیدی در تبریز--قرن6) پرداخت. موضوع سخنرانی پروفسور در باره شرح حال دانشمندان ایرانی بود و ضمن سخنرانی تعدادی اسلاید را در مورد پزشکان شهیر ایرانی و مازندرانی و توضیح خدمات آنان، ارائه دادند. در یکی از اسلایدها تصویر کوچکی دیده می شد که شبیه پرچم رژیم سابق بود. به محض رویت این اسلاید، بلافاصله از سوی مسئولین ، بویژه مدیر محترم آموزش و پرورش قائم شهر از پخش اسلاید جلوگیری به عمل آمد. بنابر اطلاعات واصله و مطمئن در سخنرانی نامبرده هیچ گونه سخنی علیه انقلاب اسلامی و مقدسات گفته نشد و در مراسم هیچ پرچمی نیز به اهتزار در نیامد. لازم بذکر است برخی از مسئولین شهرستان از جمله فرماندار تا پایان سخنرانی پروفسور حضور داشتند و اگر توهینی نسبت به نظام و انقلاب صورت می گرفت، قطعاً مورد اعتراض واقع می شد.

در پایان با توجه به این که در شرایط حساس کنونی جمهوری اسلامی ایران که دشمنان داخلی و خارجی با انواع و اقسام تحریم ها و فشارها قصد ایجاد شکاف و اختلاف میان نیروهای انقلابی و مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند به فرموده مقام معظم رهبری باید در حفظ اتحاد و همدلی و هم افزایی نیروهای انقلابی و امتحان پس داده کوشا باشیم که مبادا دشمنان قسم خورده از بزرگ نمایی مسائل یاد شده بهره برداری سیاسی نموده و ممری برای نفوذ خود متصور شوند.

ملاحظات :

- پروفسور برومند در طی مصاحبه ای پس از برگزاری همایش و انتشار برخی از مطالب و نسبت دادن ایشان به رژیم سابق، ضمن رد موضوع و همراه با ناراحتی اعلام نموده است که برای من «توهینی بالاتر از این نیست که مرا طرفدار رژیم پهلوی بشمارند. در زمان شاه، چهار بار زندانی شدم و علیه آن رژیم، فعالیت های فراوانی داشتم.»

- حراست آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر قبل از برگزاری همایش با توجه به برگزاری چنین همایشی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در خصوص رزومه و سمت های پروفسوربرومند، از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، تحقیقاتی و استعلام شفاهی به عمل آوردند و همکار حراست آن مجموعه شخصیت نامبرده را تأیید نمودند.

انتهای پیام/ 1354

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
آقای ادیانی مجلس جای تسویه حسابهای شخصی شما نیست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار