دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
شهردار نکا در گفتگو با آوای خزر:
شهردار نکا با اعلام اینکه بیش از 6.5 میلیارد تومان جهت تعریض املاک مسیر پل 30 متری نکا هزینه شده است، گفت: در مجموع 8 هزار مترمربع زمین در این مسیر تملک شده است که انشاالله بتوانیم در 26مردادماه شاهد افتتاح پل آزادگان و برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در این مسیر باشیم.
پروه

مهدی احمدی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در نکا با اشاره به اینکه دو پروژه شامل تعریض فاز سوم مسیر 30 متری و احداث پل دوم بر روی رودخانه نکارود با نام آزادگان در حال طی کردن روند عملیاتی هستند، اظهار داشت: پروژه بازگشایی مسیر سی متری شامل ٢۶ ملک بود (عرصه و اعیان)که حدود ٨ هزار مترمربع را در مدت کمتر از ۶ ماه تملک و حدود ٢میلیارد و 500 میلیون تومان پروانه صادر کردیم.

وی افزود: حدود 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از این مبلغ را نقدی و باقیمانده را با مالکین به صورت تهاتری پرداخت کردیم.

شهردار نکا تصریح کرد: تقریبا کل بدهی و خساراتی که بابت تملک این ٨ هزار مترمربع پرداخت شده، بالغ بر ۶ میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است؛ یعنی پروژه اول منهای هزینه‌هایی که شهرداری بابت زیرسازی آسفالت، جابجایی تیر برقها، لوله‌های آب و گاز، ساخت جداول، کانیوها، هدایت آبهای سطحی و زیباسازی انجام داده است بیش از 7 میلیارد تومان بوده است .

احمدی درباره پروژ دوم اظهار داشت: در این پروژه قرارداد یک دهنه پل به مبلغ ٣ میلیارد و 200 میلیون تومان منعقد شده است و فکر می‌کنم تا زمانی که پل تحویل شهرداری شود بالغ بر 4 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

شهردار نکا تصریح کرد: این دو پروژه شهری مجموعا با هزینه 12میلیارد تومان به سرانجام می‌رسد. 

وی ادامه داد: پل سی متری نکا یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی سطح شهر بود که با حمایت شورای محترم شهر، همه مدیران و مسئولان شهری و با تلاش شبانه‌روزی پرسنل شهرداری استارت خورد و در کمتر از ۶ ماه در 26مرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد .

احمدی اظهار داشت: فعلا با توجه به مسائل ترافیکی تصمیم بر این است که از تردد خودروهای سنگین در این مسیر ممانعت شود تا فاز چهارم آن نیز افتتاح شود. 

وی این نوید را داد که همزمان با افتتاح دو پروژه عنوان‌شده، بزرگترین راهپیمایی خانوادگی در نکا از میدان جانبازان به سمت چهارراه برگزار و سپس با عبور از خیابان راه‌آهن در ابتدای بلوار آزادگان المان آزادگان سرافراز نیز رونمایی خواهد شد و همچنین قبل از افتتاح پل جشن باشکوهی را برگزار می‌کنیم.

شهردار نکا بیان کرد: به جرات می‌توان گفت که این پروژه‌ها تنها پروژه‌های شهری در استان مازندران است که با حضور حداکثری مردم افتتاح خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که حداقل 2 الی 3 هزار نفر شرکت کنند.

احمدی ادامه داد: پل عابر پیاده (حرم شهدای گمنام)را بر روی رودخانه احداث کردیم و این اولین گام بود، گام دوم افتتاح پل آزادگان است و گام سوم ساخت پل فلزی منطقه چمازی است. 

شهردار نکا ابراز امیدواری کرد که در سال 98 پل سوم روی رودخانه نکارود به بهره‌برداری برسد.

وی درباره وضعیت 14پروژه‌ای که در ابتدای ورود خود به نکا قول اجرای آنها را داده بود، گفت: اولین پروژه‌ای که افتتاح کردیم ساختمان شهرداری و نمازخانه آن و پروژه دوم دریای مروارید بود که به بهره‌برداری رسید، پروژه سوم نورپردازی شهر و المان شهری بود که به بهره‌برداری رسید، و دو پروژه پل دوم بر روی نکارود و تعریض فاز سوم مسیر 30 متری نیز چهارمین و پنجمین پروژه هستند که همزمان با سالگرد ورود آزادگان به میهن در 26 مردادماه افتتاح می‌شوند.

احمدی ابراز امیدواری کرد که تا پایان دوره ۴ ساله همه 14پروژه‌ای را که قول داده است به بهره‌داری برساند که ازجمله آنها 3 پروژه بزرگ شامل پارک جنگلی قرمرض، آرامستان شهر و پکیچ کامل کارخانه آسفالت واقع در شهرک صنعتياست.

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار