دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
معاون سیاسی استاندار در جمع مدیران شرق مازندران:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: یکی از مشکلات جامعه ما این است که می‌خواهیم اشتغال و توسعه را با دولت حل کنیم و همه توپها در زمین دولت است اما در سایر کشورها با رویکرد جامعه‌محور و مردم‌محوری که داشتند مشکلات را حل کردند.
اشتغال و توسعه با رویکرد مردم‌محوری محقق می‌شود/ همه توپ‌ها را به زمین دولت نیندازیم

به گزارش آوای خزر از ساری، احمد حسین زادگان پیش از ظهر امروز در نشست مشترک شورای اداری شهرستانهای بهشهر، نکا و گلوگاه که در بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: از دوران قبل از مشروطه تاکنون هر جا که ارتباط و انسجام خوبی بین حاکمیت و ملت بوده است موفق بودیم و هر جا که کشور از این موضوع تهی بوده است مشکلاتی به وجود آمد.

وی افزود: در دوران انقلاب و بعد از انقلاب شاهد ترور شخصیت‌ها و ترور شخصیتی بودیم؛ اکنون نیز دولت، رییس جمهور، رئیس قوه مقننه، نمایندگان و قوه قضاییه مورد ترور شخصیت قرار می گیرند و اکنون به تناسب دهه 60 همه ابزارها وجود دارد و عمق آن بیشتر شده است زیرا رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی و نسل جدید آمده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران به صفهای طولانی بنزین در مازندران نیز اشاره و بیان کرد: هیچ کمبودی در بخش بنزین نداریم و شایعاتی که شده یک موضوع کاملاً روانی است، زیرا اکنون در خود منطقه ساری 10 برابر مصرف ذخیره بنزین داریم اما با شایعاتی که شکل گرفته، مردم با نگاه تردید و شک به مسائل نگاه می کنند.

حسین‌زادگان با بیان اینکه تحریم را تجربه کرده بودیم اما چرا شایعات تحریمات جدید اوضاع را تا این اندازه آشفته می‌کند، تصریح کرد: بخشی از این مشکلات به ما مسئولان بازمی‌گردد و نیامدیم عملکرد خوبی که پس از انقلاب ایجاد شده است را برجسته کنیم، جایی نتوانستیم که سعی کردیم عملکردهای برجسته را به سود خود مصادره یا علیه آن ورود کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز در انتخابات مانده‌ایم، تصریح کرد: انتخابات تمام شده اما برخیها هنوز انتخابات را تمام نکردند و برخیها از الان شروع کردند، ما هیچ راهی نداریم جز کارآمدی دستگاهها را بالا ببریم و خودزنی نکنیم.

عضو شورای تامین مازندران بیان کرد: افرادی انتخابات را در حالی شروع کردند که نه تایید صلاحیتی شده‌اند و نه زمان این فعالیت‌ها است؛ بدون اینکه به ظرفیتها نگاه کنند و تناسبی بین مطالبات و ظرفیتها باشد، قولهایی به مردم می دهند.

حسین‌زادگان در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با توسعه پایدار با بیان اینکه ما باید از خودمان شروع کنیم، افزود: مناطق استان را قطبی کردیم و گفتیم که باید در یک چند ضلعی توسعه کنار هم باشیم با اینکه ممکن است در حوزه نظری با یکدیگر مخالفت داشته باشیم اما این قطبها را شکل دادیم تا توسعه ایجاد شود .

معاون استاندار مازندران با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف در این مناطق که به تناسب اولویت‌بندی تشکیل می‌شود، اظهار داشت: این اقدام فرصتی برای فرمانداران است که مسائل خود را دسته‌بندی کنند و ساز و کار تشکیل‎شده بر محور توسعه مورد بررسی و اجرا قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اکنون در شرایطی قرار گرفتیم که غرب استان می گوید ما محروم هستیم و شرق و مرکز حق ما را خورده است! مشکل این است که در دوره‌ای نیامدیم پروژه‌ها را براساس اولویت بندی اعتبار بگذاریم.

حسین زادگان بیان کرد: مشکل دیگر در این است که می‌خواهیم اشتغال و توسعه را با دولت حل کنیم و همه توپها در زمین دولت است اما در سایر کشورها با رویکرد جامعه‌محور و مردم‌محوری که داشتند مشکلات را حل کردند.

وی با طرح این سوال که به راستی کجای کار می‌لنگد؟ گفت: یکی از دلایل آن را باید در عدم استفاده از ظرفیت مردم بدانیم. مردم را در حوزه سلامت، اقتصاد، ورزشی و ارزشی باید وارد کنیم تا توسعه شکل بگیرد.

اشتغال و توسعه با رویکرد مردم‌محوری محقق می‌شود/ همه توپ‌ها را به زمین دولت نیندازیم

معاون استاندار مازندران در جمعبندی سخنان خود به موضوع ممنوعیت تبلیعات زودرس انتخاباتی اشاره و اعلام کرد: تبلیغات زودرس چه به ضرر دولت و چه به ضرر نماینده مستقر باشد تیشه به ریشه اصل نظام می‌زند و نظام را به ناکارآمدی متهم می‌کند. بنابراین باید صبر کنند تا زمان آن برسد و در چارچوب قانون فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه مدیران شهرستانی بیشتر فعال باشند، اظهار داشت: دیگر مدیر ساعت 7 صبح و 2 بعدازظهر نداریم. ما در زمان فوق‌العاده هستیم و نیاز به کار فوق‌العاده داریم باید پیش از طلوع آفتاب کار را آغاز و با غروب آفتاب تمام کنیم و در واقع جنگ با آفتاب داشته باشیم!

حسین‌زادگان با بیان اینکه این کشور مشکل امنیتی و اقتصادی ندارد، گفت: اما مطالبه‌گری مردم بیشتر شده است که بخشی به دلیل آگاهی و بخشی جنگ روانی است.

عضو شورای تامین مازندران با تاکید بر اینکه مدیران میدانی و برنامه‌محور می‌خواهیم، افزود: مدیران باید در دو صفحه برنامه عملیاتی خود را اعلام کنند؛ دبیری شرق مازندران به عهده فرماندار بهشهر باشد و فرمانداران دو شهرستان گلوگاه و نکا نیز در حوزه اجرا باشند.

حسین‌زادگان همچنین با اشاره به سالگرد 40 سالگی انقلاب گفت: باید اعلام کنیم که در 40 سال چه کاری انجام شده است، جوانان را قانع کنیم و آنها را نسبت به عملکردهای این سالها به اندیشیدن وادار کنیم، به آنهایی که به دنبال این هستند که این آخرین سال انقلاب است نشان بدهیم که با همه نقدها و اختلافاتی که داریم اما در زمانی که احساس خطر کنیم کنار هستیم.

معاون سیاسی استاندار مازندران بیان کرد: این انقلاب وارث خون شهدا است،از ستارخان و باقرخان و مشروطه خواهان و آزدیخواهان گرفته تا کنون اتفاقات مهمی در کشور افتاده است تا اکنون به این مرحله از قدرت و عزت برسیم.

وی از بهزیستی و سازمانهای مردم نهاد خواست تا در حوزه آسیبهای اجتماعی ورود بهتری داشته باشند و در جهت نشاط اجتماعی و سیاسی و اقتصادی تلاش کنند.

حسین‌زادگان در پایان با بیان اینکه شعار امید و اعتدال تبدیل به شعار نظام شده است، اظهار داشت: بیشتر از گذشته به امید و اعتدال نیاز داریم و این دو خطمشی ماست؛ اگر با صداقت و جدیت کنار هم باشیم و کار کنیم، به نیازمندان توجه کنیم، به مردم احترام بگذاریم، از ظرفیت بانوان استفاده کنیم و کار امروز را به فردا نیندازیم، می‌توانیم به توسعه دست پیدا کنیم.

* مدیران نمونه شرق مازندران

به گزارش آوای خزر، در پایان این مراسم نام چند تن از مدیران شرق مازندران به عنوان نمونه اعلام شد - که البته معاون استاندار از فرمانداران چند اسامی را فی‌البداهه خواسته بود - عبارتند از:

گلوگاه: آقایان قنبری از جهاد کشاورزی، نجفی و سپهر از بهداشت و درمان و کلبادی‌نژاد از آموزش و پرورش.

نکا: آقایان حسین پالار از آموزش و پرورش، صحراگرد از آب و فاضلاب روستایی و لقمان پور از بنیاد مسکن

بهشهر: آقایان صالح‌طبری از بهداشت و درمان، باقری از منابع طبیعی، گودرزی از آب و فاضلاب شهری.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار