دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
به مناسبت روز خبرنگار
خبرنگاران حوزه محیط زیست مازندران تجلیل شدند و در کنار آن نیز مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان و معاونان ایشان گزارش مبسوطی از فعالیت حوزه مدیریتی خود ارائه دادند.

به گزارش آوای خزر از ساری، به مناسبت روز خبرنگار جلسه تجلیل از خبرنگاران حوزه محیط زیست مازندران در پلاژ بهزیستی فرح‌آباد ساری برگزار شد.

در این نشست، حسینعلی ابراهیمی کارنامی به سوالات خبرنگاران درباره وضعیت قله دماوند، میانکاله، معادن ولشت و هراز، زباله و امکانات و تجهیزات اطفای حریق و پایش تصویری پاسخ داد و از دغدغه‌های محیط زیست و کار محیط‌بانی گفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به شهادت 122 محیط‌بان شهید در کشور اشاره کرد و اینکه 50 درصد از پست‌های مدیریتی در محیط زیست مربوط به محیطبانی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها 6 محیطبان جذب سازمان محیط زیست مازندران شدند، استخدام در این بخش را در سالجاری تاکنون 4 نفر اعلام کرد و این را هم گفت که محیطبانان 256 ساعت از سقف قانونی بیشتر کار می‌کنند که البته در قانون برای آنها فوق‌العاده نوبت پیش‎‌بینی شده است.

***

محمدرضا کنعانی معاون توسعه و مدیریت منابع اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران نیز در سخنانی به رشد اعتبارات جهت تجهیز ساختمان‌های محیط‌بانی استان اشاره کرد و اینکه جهت افزایش ناوگان خودرویی پیگیری‌های زیادی انجام شد که در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال 96، رشد 1.5 برابری داشتیم.

وی ادامه داد: سه مرکز اطفای حریق را در شرق مازندران به مرکزیت بهشهر در میانکاله، ایستگاه مرکزی در سمسکنده ساری و ایستگاه غرب مازندران نیز به مرکزیت البرز مرکزی در چالوس و نوشهر داریم.

***

محمودعلی رکنی معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست مازندران نیز در سخنانی از چالشهای زیست محیطی مازندران یعنی پسماند، فاضلاب و شکار و صید غیرمجاز گفت که باید مدیریت منظمی برای این چالشها داشته باشیم.

وی معتقد است که این چالشها برای دنیا با استفاده از ابزار خود قابل حل است و حل آنها نیز با استفاده از مدیریت، تکنولوژی و همکاری جوامع محلی خواهد بود.

این کارشناس سازمان محیط زیست با اشاره به تولید 200 کیلوگرم شیرابه از هر تن زباله گفت: برای هر فرد در استان روزانه 180 لیتر تولید فاضلاب داریم که اگر فاضلاب وارد طبیعت شود، اثرات منفی قابل ملاحظه‌ای دارد.

محمودعلی رکنی با اشاره به آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی پس از برداشت محصول گفت: این کار زیست‌مندان خاک را از بین می‌برد، زنجیزه غذایی و مواد معدنی را نابود می‌کند.

وی حفاظت از محیط زیست را یک کار حفاظتی، عقلانی، بهداشتی، منطقی و درمانی و یک فرهنگ و آداب دانست.

***

علی اکبر یداللهی معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران نیز در سخنانی به صدور 331 مجوز زیست محیط در استان طی سالجاری از بین 360 استعلام انجام شده خبر داد.

وی همچنین درباره شناگاههای استان به توقف فعالیت 4 شناگاه آلوده اشاره و اظهار داشت: 46 شناگاه استان دارای پرچم زرد و 3 مورد آبی است.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران از صدور 39 مجوز برای پرورش ماهی در قفس گفت، در ادامه نیز به لایروبی میانکاله اشاره کرد و البته این موارد را مسکّن برای خشکی 6 هزار هکتار از تالاب میانکاله دانست.

وی اظهار داشت: راهکار و فرضیه نخست این بود که آب نکارود را به لپو و از لپو به میانکاله منتقل کنیم که این فرضیه در حال بررسی است.

 

به گزارش آوای خزر، در پایان نیز از خبرنگاران با اهدای لوم تقدیر و هدیه نقدی تجلیل شد.

اخبار محیط زیست مازندران

انتهای پیام/1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: