دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی حرکت رو به جلوی بندر امیرآباد در همه شرایط و با وجود تحریم‌ها را بیانگر موفقیت این مجموعه در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای عنوان کرد.
به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد، «محمدعلی حسن‌زاده» در نشست با مدیران اقتصادی مازندران و مدیر بنادر و دریانوردی جمهوری آذربایجان که صبح امروز در بندر امیرآباد برگزار شد، با بیان این که موفقیت بنادر صرفا به داشتن تجهیزات و امکانات نیست، گفت: برای موفقیت یک مجموعه بندری باید در زنجیره تأمین و حمل‌ونقل ارتباط گسترده‌ای داشته باشیم.
وی اظهار کرد: اگر تجارت کسب و کار را از مسیر بنادر پیش ببریم وابستگی سیاسی بین کشورها نیز افزایش می‌یابد. ارتباط بین بنادر باعث ایجاد تجارت آسان در یک منطقه می‌شود و تجارت آسان‌تر و بیشتر فعالیت بیشتر کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی را در پس‌کرانه‌ها و حتی مناطق دوردست کشور به دنبال دارد. در واقع پیامدهای این ارتباطات بندری موفق، دومینووار در شهرک‌های صنعتی و زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها دیده می‌شود و به اقتصاد کلان جامعه کمک می‌کند.
این مسئول گفت: حمل و نقل دریایی محدودیت‌ها در فعالیت‌های صادراتی را حذف می‌کند. در ترانزیت بین‌المللی برای تردد کامیون‌ها و ورود و خروج‌شان از مرز سهمیه‌ای شبانه‌روزی در نظر گفته می‌شود. اما در حمل‌ونقل دریایی این محدودیت وجود ندارد که از امتیازات مهم حمل‌ونقل دریایی است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: جمهوری آذربایجان و به ویژه باکو، در غرب خزر نقش مهمی در جابه‌جایی غرب به شرق دارد. اگر به دنبال احیای کریدور شمال-جنوب هستیم و بازار شرق، شمال و غرب اروپا را مد نظر داریم، باید چالش‌هایی که بین بنادر ما و آذربایجان وجود دارد را برطرف کنیم. ما می‌توانیم تجارت دریایی را از بنادر شمالی و به ویژه بندر امیرآباد با بندر باکو افزایش دهیم.
حسن‌زاده با بیان این که همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر که ۲۱ تیر امسال به میزبانی بندر امیرآباد برگزار شد، ظرفیت مهم بنادر شمالی و بندر امیرآباد در سرمایه‌گذاری را با حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای مختلف از جمله هند، افغانستان، عراق و کشورهای CIS نشان داد، گفت: حضور این تعداد سرمایه‌گذار و هیأت اقتصادی در آن همایش نشان می‌دهد که این بندر و روابط آن با بنادر حاشیه خزر چقدر برای بقیه همسایگان ما نقش راهبردی و کلیدی دارد
.وی با تأکید بر این که یکی از ویژگی‌های مهم امیرآباد بحث اتصال به ریل است، اظهار کرد: پس از حمل‌ونقل دریایی که ارزان‌ترین شیوه حمل و نقل است، حمل‌ونقل ریلی روش ارزان و مناسبی برای جابه‌جایی کالاست که خوشبختانه بندر امیرآباد به شبکه سراسری ریلی متصل است. با بهره‌برداری از اسکله رورو ریلی تا چند ماه دیگر، عملا خط آهن سراسری ایران به خط آهن کشورهای حاشیه خزر متصل می‌شود و کالای بارگیری شده در امیرآباد به طور مستقیم می‌تواند در بازار اروپا تخلیه شود.
وی در پایان با اظهار امیدواری کرد با تکمیل پل ورود قطار به شناور در ماه‌های آتی شاهد افزایش فرصت‌های شغلی و اقتصادی برای کشور و استان مازندران باشیم.
انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار