دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، جزئیات سفر یکروزه سید محمد بطحایی و هیات همراه ایشان که فردا پتجشنبه 22 شهریورماه صورت می گیرد را تشریح کرد.
جزئیات سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش به مازندران

عسکری نیکزاد در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش صبح فردا پنجشنبه 22 شهریورماه سفری به مازندران دارند و برنامه های سفر ایشان نیز در نوشهر و چالوس است.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش ابتدا در مجتمع رفاهی آموزشی شهید رسولی نوشهر حضور می یابد، در این مراسم فرماندار نوشهر و احمدی لاشکی نماینده مردم شهرستانهای نوشهر، چالوس، کلاردشت و کجور خیرمقدم و سخنرانی خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: تجلیل از نفرات برتر المپیادهای علمی و فرهنگی دانش آموزی مازندران در ادامه انجام می شود، و در پایان مراسم نیز سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به بیان آخرین وضعیت برنامه های حوزه آموزش و پرورش خواهد پرداخت.

نیکزاد گفت: بعد از اتمام این مراسم، سالن ورزشی دبیرستان استعدادهای درخشان نوشهر با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شود.

***

وی ادامه داد: سید محمد بطحایی در ادامه سفر یکروزه خود به مازندران، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در چالوس - سالن اجتماعات تامین اجتماعی - که محمد اسلامی استاندار مازندران و رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران نیز حضور دارند؛ شرکت می کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش مازندران گفت: در این مراسم براساس برنامه تعیین شده، ابتدا قربانعلی شیرزاد مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس مازندران درباره وضعیت تجهیزاتی مدارس گزارش می دهد و پس از آن، یکی از مدیران آموزش و پرورش به نمایندگی از همکاران خود به بیان درخواست ها و پیشنهادات جامعه فرهنگی استان مازندران می پردازد.

وی در پایان گفت: در یان جلسه فرماندار چالوس، نماینده مردم شهرستانهای نوشهر، چالوس، کلاردشت و کجور و نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، استاندار مازندران و در پایان وزیر آموزش و پرورش سخنرانی خواهند داشت.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: