دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
وزیر آموزش و پرورش در سفر به مازندران اعلام کرد
وزیر آموزش و پرورش از اجرای 4 برنامه سراسری مدیریت مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: 3 مورد از برنامه ها مورد اجرای آزمایشی قرار گرفتند و یک برنامه نیز از مهرماه آزمایش و نظارت می شود.
اجرای 4 برنامه سراسری مدیریت مدارس با آغاز سال تحصیلی/ توجه به مدرسه و مدیریت مدرسه/ آموزش و پرورش درگیر مسائل گسترده، مزمن و پیچیده

به گزارش آوای خزر از چالوس، سید محمد بطحایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که در چالوس برگزار شد با خسته نباشید به یک میلیون و 700 هزار فرهنگی بازنشسته و شاغل آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: سابقه آموزش و پرورش رسمی در ایران به بیش از 100 سال می رسد و کمتر کشوری در جهان است که دارای چنین سابقه ای باشد.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی برای گسترش کمی و کیفی آموزش و پرورش در کشور قدمهای موثری برداشته شد، افزود: نرخ افراد واجب التعلیم در ابتدایی به مرز 100 درصد نزدیک شده است و در برخی مناطق کلاسهایی با یک دانش آموز داریم، ضمن اینکه هنوز دانش آموزانی بنا به دلایلی از تحصیل به دور هستند، هر چند کار سختی است اما باید تلاش کنیم در این شاخص به 100 درصد برسیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در پیش از انقلاب رقم پوشش تحصیلی در سنین واجب التعلیمی 70 درصد بود اما امروز به بیش از 98 درصد رسیده ایم.

بطحایی گفت: پوشش دانش آموزان دختر به رقم پسران نزدیک شده است و به بیانی دیگر میزان دسترسی دختران به امکانات تحصیلی با پسران برابر شده و این از افتخارات آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: بیش از دو سوم فرهنگیان کشور دارای لیسانس و بالاتر هستند که در هیچ دستگاهی به این اندازه سواد بالای تحصیلی نداریم، این شاخص بسیار خوبی است که با تلاش گذشتگان صورت گرفت و مازندران از استانهایی است که شاخص آن در این زمینه از میزان کشوری بالاتر است.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب با موانعی روبرو هستیم، گفت: با مسائلی مواجهیم که در 30 سال پیش نیز بوده است و اگر بخواهیم با همان روند پیش برویم؛ 30 سال بعد نیز مسئولان و مدیران وقت، همین مسائل را خواهند گفت.

بطحایی تصریح کرد: آموزش و پرورش درگیر مسائل گسترده، مزمن و پیچیده ای است اما در کشور ظرفیتها و استعدادهای بالایی برای عبور از این مسائل وجود داشته و همه چیز راه حل دارد که می توانیم از آنها عبور کنیم.

وی یکی از سیاستهای نظام تعلیم و تربیتی که در تمام کشورها مورد تاکید است و در سند تحول آموزش و پرورش کشور نیز آمده این است: تا زمانیکه "مدرسه و مدیریت مدرسه" مورد توجه قرار نگیرد هیچ تحولی صورت نمی گیرد، به بیانی دیگر مدارس باید بعنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت جایگاه خود را پیدا کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مصر و مصمم هستیم که مدرسه باید شایستگی های لازم را به دست آورد، قدرت تصمیم گیری جهت حل مشکلات را داشته باشد و پای خود بایستد و در این مسیر، بخشنامه ها نیز به شدت کاهش پیدا کنند، همچنین بخشهای غیر مدرسه ای باید نقش پشتیبانی خود را ایفا کنند.

بطحایی از آغاز 4 برنامه سراسری در مدارس با شروع مهرماه جاری خبر داد و گفت: این چهار برنامه شامل سنجش مستمر صلاحیتهای مدیران مدارس و اعطای گواهینامه های سطح بندی که با ارتقای درجات صورت می گیرد، وسیع تر کردن دامنه انتخاب مدیران و تفویض اختیار، سه موردی است که مورد آزمون قرار گرفتند و کنترل مستمر مدارس دولتی و سنجش آنها نسبت به وضعیت قبلی در بازه های سه ماهه مورد آزمون (اجرای آزمایشی) قرار نگرفته است اما با آغاز سال تحصیلی اجرایی و نظارت می شود.

وی بیان کرد: از مهرماه امسال، دو ساعت از برنامه درسی را در اختیار مدرسه در پایه 4 و 5 و 6 و پایه 7 و 8 و 9 قرار دادیم تا مدیران و معلمان خودشان با توجه به نیازهای منطقه ای و نیازهایی که جهت آموزش به نوجوانان می بینند، محتوای آموزشی را تعیین و اجرا کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر محتوای آموزشی تعیین نشد؛ وزارت آموزش و پرورش محتوای آماده و پیشنهادی دارد که مدیران می توانند از آن استفاده کنند.

بطحایی در پایان با بیان اینکه 30 تا 40 سال تلاش کردیم تا مشکلات را از یک مسیر مشخص حل کنیم اما نشد، اظهار داشت: باید براساس سند تحول آموزشی مسیر فعلی را تغییر دهیم و اصل مهم در مدیریت تغییر یعنی مقاومت در برابر تغییر را بشکنیم، در این  مسیر جرات و جسارت داشته باشیم تا به لطف خداوند موفق شویم.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار