دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد:
آیت الله آملی لاریجانی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا یک قیچی دو لبه را به ملت ما نشان می دهد.
به گزارش آوای خزر،رئیس قوه قضائیه در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال جدید به یوم الله 12 فروردین اشاره کرد و تاکید کرد: این روز برای ما یک عید است.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به موضوع اقتصاد مقاومتی و بد عهدی های آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا یک قیچی دو لبه را به ملت ما نشان می دهد و آن این است که یا تسلیم وضعی باشیم که آمریکایی ها برای ما ترسیم کرده اند که دست برداشتن از آرمان های انقلاب اسلامی و قبول کردن تحقیر است یا اینکه با تحریم های اقتصادی و فشارهای دولت آمریکا و امثال آن مواجه شویم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: البته مقام معظم رهبری با موشکافی در این دو وجه و دو لبه قیچی فشار که آن ها نشان می دهند فرمودند که این طور نیست که تنها مسیر برای ملت عزیز همین دو مسیری باشد که آن ها نشان می دهند، ما یک مسیر دیگری هم داریم که در آن عزت و استقلال ماست و آن اقتصاد مقاومتی و اتکا به درون کشور است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه با پایمردی اقتصاد مقاومتی شدنی است گفت: اگر ما با ملت صادق باشیم و از همه کمک بخواهیم و خودمان نیز به اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشیم، مسلما این کار شدنی است.

وی با بیان اینکه ایشان سیاست های اقتصاد مقاومتی را به عنوان سند رسمی به همه مسئولان اعلام فرمودند افزود: این هشدارهای مقام معظم رهبری را همه باید جدی بگیریم. 
رئیس قوه قضائیه گفت: عده ای برای ما نسخه ای ننویسند که از بیخ و بن نظام جمهوری اسلامی را چیز دیگری ترسیم کنند و این نظام را به نظام دموکراتیک دیگری با همان ابزارها و لوازم تبدیل کنند.

وی افزود:‌ امروز بعد از 37 سال شنیده می شود که برخی ها گفته اند اگر می خواهیم مشکلاتمان حل شود باید در چارچوب اقتصاد غربی ها پیش برویم و تمام ارزش های سیاسی و فرهنگی را که با خود می آورند بپذیریم.

آملی لاریجانی تاکید کرد: این فکر، خطرناک و غلط است و همان است که امام راحل با آن مبارزه کرد.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار