دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
وزیر بهداشت در سفر به مازندران:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به مازندران برای افتتاح پروژه‌های سلامت با صرف 83.3 میلیارد تومان، گفت: 23 میلیون ایرانی زیر پوشش نظام ارجاع سلامت هستند و آرزوی ما این است که همه 83 میلیون جمعیت کشور زیر پوشش این نظام قرار بگیرند.

23 میلیون ایرانی زیر پوشش نظام ارجاع سلامت هستند/ خدمات دندانپزشکی رایگان نیست/ بیمه‌های ویژه دندانپزشکی پای کار بیایند

به گزارش آوای خزر از بابلسر، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در حاشیه راه‌اندازی مرکز ارجاع سلامت و افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بابلسر اظهار کرد: این پروژه یکی از مراکز درمانی است که برای افتتاح آن خیران و دولت کمک کردند، درباره سامانه ارجاع امیدواریم که بتوانیم این آرزوی دیرینه نظام سلامت را جامه عمل بپوشانیم به این معنا که حتما بیماران در مسیری که بیمه‌ها تعیین کردند یعنی در سطح یک که مراکز بهداشتی است معاینه و به پزشک عمومی معرفی شوند و اگر او تشخیص داد، بیمار را به مراکز تخصصی و فوق تخصصی ارجاع دهند.

وی با اعلام اینکه هزینه‌های درمان در کشور خیلی زیاد است و یکی از دلایل آن این است که بحث ارجاع نداریم، افزود: بیمار مستقیما به فوق تخصص مراجعه می‌کند و در طول یک روز ممکن است با دفترچه، مکرر هزینه‌های زیادی را به بیمه‌ها و کشور تحمیل کند در حالیکه نظام ارجاع کمک می‌کند هم چیزی را فراموش نکنیم و نکته‌ای از قلم نیفتند و از طرفی هزینه‌ها را کنترل کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در برخی استانها مثل گلستان در نظام ارجاع جلوترند در برخی استانها مثل مازندران تازه شروع کردند، هر کدام مدل‌های مختلفی دارند.

قاضی‌زاده هاشمی با اعلام اینکه اکنون 23 میلیون ایرانی زیر پوشش نظام ارجاع قرار دارند اما آرزو داریم برای 83 میلیون ایرانی این امر محقق شود، گفت: اول باید پرونده الکترونیک سلامت راه‌اندازی شود که این دسترسی را با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همه نقاط کشور داریم که تاکنون برای بالغ بر 70 میلیون نفر پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است و امیدواریم آن گام اول عملیاتی شود تا همزمان مثل بابلسر کلینیک ویژه افتتاح و متخصص مستقر شود.

وی ادامه داد: اکنون 23 میلیون نفر زیر پوشش نظام ارجاع سلامت هستند که اگر سالانه 10 میلیون نفر اضافه کنیم موفقیت خیلی بزرگی برای سلامت است.

* بعید می‌دانم دولت بیش از این بتواند از خدمات دندانپزشکی حمایت کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری ایرنا درباره هزینه‌های دندانپزشکی و اینکه زیر پوشش بیمه نیستند، اظهار کرد: آنچه که تا امروز دولت توانسته انجام بدهد برای افراد زیر 14 سال است یعنی برای پیشگیری که رایگان است، بالغ بر 40 میلیون خدمات پیشگیری عمدتاً در دبستان انجام شده است یعنی این کودکان اکنون وارد دبیرستان شدند اگر دندان فاسدی داشتند کشیده یا ترمیم شده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: خدمات تخصصی دندانپزشکی تحت پوشش بیمه نیست و بعید می‌دانم با شرایطی که دولت دارد بتواند بیش از این از دندانپزشکی حمایت کند بنابراین لازم است که بیمه‌های تکمیلی پای کار بیایند و مردم هزینه کنند زیرا در کشورهایی مثل آمریکا بیمه خدمات پزشکی ندارند شاید به این دلیل که مراقبت کنند از دندان؛ اگر بنا باشد کسی مسواک نزند و با دندان کارهایی انجام بدهد که باید با چکش و انبردست انجام بدهد باید هزینه آن را پرداخت کند.

وی بیان کرد: به‌طور کلی اگر ما پیشگیری کنیم؛ طبیعی است که نباید برای تعمیر یا تعویض و ایمپلنت و ... هزینه کنیم، نمی‌خواهم بگویم آنچه را که اکنون مجلس و دولت برای بیمه دندانپزشکی انجام می‌دهد کافی است اما واقع‌بین باشیم بعید به نظر می‌رسد باتوجه به نیازهای جدی که بیماران صعب‌العلاج دارند و هنوز بیمه نتوانسته است آنها را پوشش دهد و طبیعی است که آنها واجب‌تر هستند؛ مجلس برای دندانپزشکی کار بیشتری انجام دهد.

* بیمه‌های ویژه تکمیلی پای کار بیایند

این عضو کابینه دولت درخواست کرد که بیمه‌های تکمیلی پای کار بیایند و یک بیمه ویژه دندانپزشکی در کشور ایجاد شود، قطعا استقبال خواهد شد، اینکار دولت نیست کار بخش خصوصی است تا هر کسی بحشی از درآمد خود را به‌تدریج به بیمه پرداخت کرد؛ معنای آن این است که هر وقت لازم داشت می‌تواند بدون هزینه از خدمات دندانپزشکی آن بیمه استفاده کند.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها