دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
در نشست مشترک فعالان اقتصادی مازندران و ایتالیا عنوان شد
نشست مشترک تجار، مدیران و فعالان اقتصادی مازندران و ایتالیا برگزار و بر سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تأکید شد.
گردشگری؛ آسان‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری مازندران و ایتالیا

به گزارش آوای خزر از ساری، باوجود موانعی که بر سر راه فعالیتهای اقتصادی بواسطه تحریم‌ها و کارشکنی‌ها آمریکا در مسیر پیشرفت کشور وجود دارد اما دولتهای اروپایی همچنان به تعاملات و تبادلات بازرگانی و علمی و پژوهشی با ایران راغب هستند.

در پنج سال گذشته رفت و آمدهای هیاتهای تجاری به استان مازندران شکل تازه‌ای گرفت و در دو سال اخیر نیز تشدید شده است، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان امیدوار است که حتی اگر بتواند تا پایان سالجاری به 8 تا 10 درصد از آنچه را که مورد هدف قرار داده است برسد، می تواند با ادامه آن به رشد مد نظر خود در میان‌مدت و درازمدت دست یابد.

از روز گذشته یک هیات تجاری به سرپرستی «آئو گوستو دی جاچینتو» مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا وارد مازندران شد و در روز نخست از کارخانه ماشین‌آلات کشاورزی بادله بازدید کردند.

امروز نیز در نشست با فعالان و تجار بخشهای مختلف مازندران به گفتگو نشستند تا داشته‌ها و درخواستهای طرفین مورد بررسی قرار بگیرد، هر دو طرف خواستار یک بازی برد – برد هستند؛ همان چیزی که ماهیت روابط دوجانبه تجاری است.

***

در این جلسه ابتدا مدیرکل دفتر هماهنگي جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان مازندران در سخنانی به بیان بخشی از توانمندیهای مورد نظر طرف ایتالیایی پرداخت و گفت: این استان در 20 محصول استراتژیک بویژه در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی رتبه یک کشور را دارد و در صنعتی مثل MDF   قطب یک کشور است.

لیلا واثقی با اشاره به ظرفیت گردشگری در مازندران اظهار داشت: ایتالیا می تواند در این بخش و مسائل مربوطه به آن ازجمله مبلمان و ساخت هتل به کمک مازندران بیاید زیرا جای چنین ظرفیتی در استان خالی است. ضمن اینکه ایران و ایتالیا مشترکات فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند.

تولید لبنیات، مرغ و جوجه یکروزه و فرآورده‌های گوشتی، وجود بیش از 200 واحد کوچک و متوسط در بخش صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، تولید و بسته‌بندی مواد غذایی، فرآوری محصولات کشاورزی، شیلات و آبزیان نیز از دیگر مواردی بود که به عنوان ظرفیتهای مازندران به آنها اشاره شد.

فعال حوزه شیلات مازندران اظهار داشت که تولید سالانه مازندران در این بخش سالانه 70 هزار تن است و بیش از 40 واحد صنایع شیلاتی در مازندران داریم که یک واحد شیلاتی آن در خاورمیانه نظیر ندارد، کارخانه کنسرو، قوطی‌سازی و پودرماهی و خوراک آبزیان نیز در این استان وجود دارد و بیش از 3 هزار واحد ریز و درشت پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در مازندران فعال هستند.

طرح ماهی در قفس نیز مورد توجه طرف ایتالیایی قرار گرفت، این طرح در صورت تکمیل و تحقق، سالانه بیش از 200 هزار تن ماهیان خاویاری و سردآبی تولید می‌کند. ضمن اینکه دو بندر صیادی در امیرآباد و بابلسر داریم.

در این نشست همچنین درباره صنایع دستی و تبادل تکنولوژی و اطلاعات صحبت شد که طرف ایتالیایی راغب به همکاری است.

***

یکی از مواری که مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا آن را مورد توجه قرار داد؛ جابجایی پول و معاملات تجاری است و عنوان می کند باید ببینیم کدام بانکها می توانند در شرایط تحریم، به ایجاد یک کانال مالی مطمئن بین دو طرف کمک کنند ضمن اینکه او صراحتا نام بانک ملت را بر زبان آورد که در تحریم مالی آمریکا قرار دارد.(20 بانک و موسسه مالی ایران در تحریم جدید آمریکا قرار دارند).

«آئو گوستو دی جاچینتو» خواستار برپایی نمایشگاههایی برای آشنایی بهتر با محصولات تجار مازندران و ایتالیا شد، بازدید از ظرفیتهای دو طرف،B2B، توانمندی ایتالیا در صنعت توریسیم و ساخت هتل، یافتن نقاط مشترک در استارت‌آپها و تمرکز روی آنها برای رسیدن به یک نتیجه اقتصادی قابل قبول ازجمله مواردی بود که این فعال اقتصادی عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده میلادی هیاتی تجاری از ایتالیا را برای بازدید از مازندران در بخش صنعت به مازندران اعزام کنند.

***

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز در سخنانی اظهار داشت: مبادله هیاتهای تجاری برای ما مهم است و منجر به شناخت بیشتر ظرفیتها و فرصتهای سرمایه گذاری می شود، همچنین13   میلیون دلار پروتکل امضاشده تجاری سالانه نیز بین ایران و ایتالیا وجود دارد.

عبدالله مهاجر با توجه به مشکلات انتقال پول در مبادلات تجاری اعلام کرد که حاضریم این انتقال به صورت تهاتری باشد، زیرا ایتالیا چهارمین کشور اروپایی است که بیشترین ارتباطات و مبادلات تجاری را با آن داریم.

وی درباره تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ایران و مسائلی که درباره 13 آبان و وضع تحریمهای جدید گفته می شود، اظهار داشت: آمریکا تاکنون هر کاری که علیه ایران خواسته است انجام داده و پس از 40 سال چیز دیگری باقی نگذاشته است بنابراین در 13 آبان نیز چیز خاص و جدیدی اتفاق نمی افتد، مسائل مربوط به انتقال پول نیز از سوی دستگاه دیپلماسی دنبال و این موضوع حل می شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه جلسه امروز فرصت خوبی برای بیان ظرفیتهای دو طرف در بخش گردشگری و کشاورزی بوده است، بیان کرد: راحت‌ترین موضوعی که می توان در زمان کمتری به نتیجه رسید، در بخش گردشگری است.

به گزارش آوای خزر، هیات ایتالیایی فردا از شرکت ماشین‌آلات کشاورزی هادی و شرکت قره‌برون جویبار همچنین پارک علم و فناوری مازندران بازدید خواهند داشت.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار