دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
فرماندار نکا:
فرماندار نکا با بیان اینکه جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی سبب کاهش خسارتها می شود، گفت: باید در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی روبرو است، از یک سو مدیران و از سوی دیگر شهروندان با همکاری یکدیگر مدیریت خوبی را در بحران داشته باشیم و خسارتها را به حداقل برسانیم.
هشدارهای هواشناسی را جدی بگیریم/ مدیریت در بحران با همکاری شهروندان

عبدالجواد توحیدی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: در سیل اخیر که خسارات زیادی در پی داشت؛ شهرستان نکا از مناطقی بود که با اقدامات به موقع توانست مانع از وقوع خسارتهای زیاد شود.

وی با اعلام اینکه در سیل 13 و 14 مهرماه امسال، 19 میلیارد تومان خسارت به بخشهای مختلف شهر و 70 روستای نکا وارده شده است، گفت: تلاش دستگاههای خدمات رسان و نیروی انتظامی، سپاه، هلال احمر و مدیریت بحران شهرستان نکا قابل تقدیر است.

نماینده عالی دولت در نکا افزود: باتوجه به هشدارهای هواشناسی و اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران و با استفاده از تجربیاتی که در سیل اخیر داشتیم؛ امیدواریم باز هم شاهد کمترین میزان خسارتها باشیم.

توحیدی‌مقدم با اشاره به اعلام اداره کل هواشناسی مازندران مبنی بر طوفانی بودن دریا، رگبار و رعد و برق، باران شدید و آبگرفتگی معابر بیان کرد: به طور طبیعی نقش مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، لذا از شهروندان بویژه اصناف می خواهیم که همانند گذشته با مدیریت بحران شهرستان همکاری داشته باشند، نکات ایمنی را رعایت کنند، مراقب محل کسب و کار خود باشند، در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق جنگلی توقف نداشته باشند و از سفرهای غیرضرور به مناطق کوهستانی اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی سبب کاهش خسارتها می شود، گفت: باید در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی روبرو است، از یک سو مدیران و از سوی دیگر شهروندان با همکاری یکدیگر مدیریت خوبی را در بحران داشته باشیم و خسارتها را به حداقل برسانیم تا منابع دولتی در جهت پیشبرد پروژه‌های نیمه‌کاره و مهم صرف شود.

فرماندار نکا در پایان با اشاره به اینکه طبق اعلام هواشناسی مازندران، دمای هوای استان از اواخر روز جمعه تا 10 آبانماه با کاهش 15 درجه ای همراه است، گفت: هشدار اداره کل مدیریت بحران مازندران و دستورات لازم برای پیشگیری از خسارتهای احتمالی به بخشداری ها، دهیاری ها و دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران این شهرستان ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار