دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: بیش از 76 هزار دانش‌آموز مازندران از سال 91 تاکنون به اردوی راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب کشور اعزام شدند و برای سال تحصیلی جاری نیز جهت اعزام 10 هزار دانش‌آموز برنامه‌ریزی شده است.
اعزام 76 هزار دانش‌آموز مازندران به اردوی راهیان نور طی 6 سال

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، عسکری نیکزاد شامگاه امروز در مراسم افتتاحیه رسمی اردوی راهیان نور دانش‌آموزان مازندران که در اردوگاه دانش‌آموزی بادله برگزار شد، اظهار داشت: اردوهای راهیان نور فرصتی است که بتوانیم نسل و ایده گذشته را به نسل و ایده جدید گره بزنیم و دانش‌آموزان بدانند میراث چه کسانی را باید حفظ و حراست کنند؛ میراث کسانی که بهترین سرمایه یعنی جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه در مناطق عملیاتی برجای مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس، هنوز می‌توان حال و هوای جبهه را حس کرد، خطاب به دانش‌آموزان پسر گفت: بچه‌های هم‌سن و سال شما در مناطق غرب و جنوب غرب در هوای سرد و گرم؛ در کوهستانها و دشت‌های تفتیده با عشق و علاقه سختی‌ها را تحمل می‌کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: با همه مشکلاتی که وجود داشت اما یک نفر از شرایط سخت گلایه نمی‌کرد؛ آنها افرادی بودند که حتی برای رفتن روی مین و بازکردن معبر داوطلب می‌شدند.

این مسئول با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هر رزمنده‌ای فکر می‌کرد نتیجه جنگ ایران و عراق فقط به تلاش و اراده او بستگی دارد، اظهار داشت: همه رزمندگان به کار خود متعهد بوده و مسئولیت‌شان را به بهترین وجه انجام می‌دادند

نیکزاد افزود: اردوی راهیان نور هم برای مردم داخل ایران و هم برای مردم خارج از کشور پیام دارد، ایمان ، اعتماد و اعتقاد راسخ در نیروهای مردمی سبب شده که اکنون هیچ دولتی جرات حمله نظامی به ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور فرصتی برای نمایش اقتدار جوانان و نوجوانان در مقابل دشمن و مایه دلگرمی دوستان است، خطاب به دانش‌آموزان اظهار داشت: در جبهه فضای همدلی و رفاقت بود، اردوی راهیان نور نیز همین فضا را در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند، در آنجا مظلومیت شهدا را خواهید دید و مردمی که خود را در راه استقلال میهن فدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: از سال 91 تاکنون بیش از 76 هزار دانش‌آموز مازندران به اردوی راهیان نور اعزام شدند و برای سال تحصیلی جاری نیز جهت اعزام 10 هزار دانش‌آموز برنامه‌ریزی شده است.

نیکزاد در پایان از سپاه کربلا، نیروی انتظامی و سایر نهادهایی که در اعزام دانش‌آموزان مازندران به اردوهای راهیان نور همکاری دارند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار