دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
وزیر راه و شهرسازی در مازندران اعلام کرد
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عقب ماندگی زیرساختی مازندران به خصوص در حوزه حمل و نقل و مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی طرح هایی را در حوزه راهسازی، مسکن، فرودگاهی و ریلی مازندران در دست اجرا دارد.
توجه به زیرساختهای حمل و نقل و راهسازی مازندران در دستور کار وزارت راه/ پیگیر شبکه ریلی تهران - مازندران هستیم

به گزارش آوای خزر از ساری، محمد اسلامی صبح امروز در جلسه شورای اداری مازندران و مراسم معارفه استاندار جدید این استان، اظهار کرد: اگر چه عمر مدیریتی من در استان مازندران کوتاه بود اما همچنان خدمتگزار مردم استان هستم.

وی با بیان اینکه جهاد بی‌منت باید ادامه داشته باشد، بر وفاق و همدلی در جهت توسعه و تعالی استان تاکید کرد و افزود: همه موظیم برای خدمت به مردم اهتمام داشته باشیم تا مردم نتایج ملموس آن را مشاهده کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیران ما در این شرایط حساس باید کار جهادی و خدمت بدون منت به مردم ارایه کنند و در جهت پیشبرد وظایفشان اهتمام بیشتری به خرج دهند.

اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران ما روح امید را در جامعه تزریق کنند، افزود: ارتباط مستقیم با مردم اگرچه می‌تواند از لحاظ زمانی مدیران ما را دچار مشکل کند، ولی سرمنشاء خیر زیادی برای پیشرفت و توسعه است و می توان با نظرخواهی از مردم کارها را تسهیل کرد.

استاندار سابق مازندران گفت: اکنون که در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به سر می‌بریم دشمن با تمام قدرت برای بر اندازی انقلاب ما تلاش می کند ؛ این جنگ ویرانگری است ضمن اینکه پرچم جمهوری اسلامی تنها پرچمی است که دیگری تبعیت نمی کند.

وی به عقب ماندگی زیرساختی مازندران به خصوص در حوزه حمل و نقل و مسکن اشاره و اظهار کرد: باید به توسعه زیرساخت حمل و نقل و شبکه راهها اعم از ریلی و فرودگاه ها در این استان توجه ویژه ای شود و وزارت راه و شهرسازی طرح هایی را در این ارتباط در این حوزه ها در دست اجرا دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طرح شبکه ریلی تهران - مازندران در این وزارتخانه همراه با توسعه فرودگاه دنبال می شود و برنامه های گذشته نیز با همت استانی در وزارت راه و شهرسازی پیگیری خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه مازندران را باید کلانشهر دید، افزود: برای بخش مسکن نیز طرح ویژه ای در دست اجرا داریم که این کار می تواند با نهایی شدن تشکیل بنیاد توسعه استان مازندران پیگیری و سرمایه گذاری شود و اقتصاد و دارایی مازندران باید گام آخر را برای تشکیل این بنیاد توسعه به کار گیرد تا بتواند در امر سرمایه گذاری کمک کار توسعه استانی باشد.

وی در پایان  از مردم مازندران به عنوان مردم فهیم، بابصیرت و انقلابی یاد کرد و گفت: داشتن ارتباط مستمر با مردم بابرکت و راهگشا خواهد بود و نباید از ارتباط با مردم دریغ کنیم. ضمن اینکه مازندران برای توسعه و پیشرفت و بهره گیری از قابلیت های سرشار خود نیازمند این اتحاد و انسجام است تا بتوان نسبت به عقب ماندگی ها اقدام عملی انجام داد.

انتهای پیام/ 1001


مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار