دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
آزاده بابانژاد
روزهای ملاقات عمومی یا همان «سه‎شنبه‌های با مسئولان» فرصت خوبی برای دیدارهای چهره چهره مردم و مسئولان است بویژه که او، فرد نخست یک استان باشد.
سه‌شنبه‌های با مسئولان

آوای خزر - یادداشت روز/ صبح امروز سه‌شنبه که روز ملاقات عمومی است، سری به استانداری مازندران زدم تا از نزدیک رسیدگی به مشکلات شهروندان مازندران را ببینم.

باتوجه به اینکه همیشه ارتباط نگهبانی با خبرنگاران بسیار خوب است از گیت ورودی گذشتم و وارد محوطه شدم، در طبقه همکف آقای عباس مهدوی که هم اکنون مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران است در حال رفتن به سالن جلسات بود، همراه ایشان وارد اتاق شدم، سالن مملو از جمعیت بود.

با چند نفر از مراجعه‌کنندگان صحبت کردم، یکی از آنها در حال نوشتن درخواست اشتغال بود، کارشناس ارشد زیست‌شناسی است، آنسوتر مرد سالمندی نیز برای رفع مشکلاتی که در روند ساخت خانه برایش پیش آمده بود و تاکنون نتوانست با مراجعه به ادارات مربوط کاری از پیش ببرد؛ می‌خواست با استاندار صحبت کند.

تعدادی نیز در بخش اجتماعی درخواست‌هایی داشتند که به آقای عیسی قاسمی‌طوسی مراجعه کردند، برخی از مدیران ستادی استاندار مازندران در سالن حضور داشتند و مدیران غایب نیز به شهرستانها اعزام شده بودند.

اقشار مختلفی را در این دیدار دیدم از هنرمند و معلول و بازاری تا سرمایه‌گذار و کارآفرین و کارمند دولت، استاندار مازندران پای صحبت‌های مردم نشست. در بین صحبتها شماره برخی مدیران کل را می‌گرفت و با آنها نیز مشورت و هماهنگی می‌کرد.

امیدواریم دستوراتی که پای برگه‌های مراجعه‌کنندگان برای اقدامات لازم نوشته می‌شود به نتیجه برسد، البته 80 درصد مراجعات برای درخواست اشتغال است و اکنون نیز در کشور با محدودیت شغلی مواجه‌ایم، دولت جایی برای استخدام‌های جدید ندارد، حتی بخش مهمی از بازنشستگان همچنان سر کارند! فقط می‌ماند بخش خصوصی که اگر دولت بتواند سنگ‌های جلوی پای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را بردارد و آنها را حمایت کند، می‌توانیم شاهد استخدام جوانان در واحدهای صنعتی و تولیدی باشیم.

... از سالن جلسات که خارج می‌شدم دو جوان معلول را روی ویلچر دیدم، یکی از آنها پای ثابت روزهای ملاقات در استانداری بود، او برایم از دوستش گفت که از بابل آمده، مشکل شنوایی و تکلم دارد و با همسرش برای ملاقات با استاندار آمدند، 20 سال است که روی یک ویلچر نشسته و اکنون نیاز به ویلچر برقی دارد.

به او گفتم: با مدیرکل بهزیستی صحبت کردید؟ گفت: تاحدودی، ولی الان آمدیم که استاندار را هم ببینیم تا زودتر به نتیجه برسیم.( از رنگ و روی ویلچر معلوم بود که عمر زیادی دارد و قسمت پدال آن نیز با طناب رنگی بسته شده بود).

این جوان معلول از اوضاع معابر شهری نیز ناراضی بود، از عدم درک جامعه نسبت به توانمندی‌های معلولان گلایه داشت و اینکه با تمام وجود می‌گفت: ترحم نمی‌خواهیم، فقط حقوق جامعه معلولان و سهم آنها از امکانات شهری و رفاهی و اشتغال رعایت شود.

... برنامه ملاقات عمومی با استاندار همچنان ادامه داشت، نمی‌دانم چند درصد از مردمی که به ملاقات شخص نخست استان می‌آیند تا از مشکلات آنها گره‌گشایی شود؛ به نتیجه می‌رسند اما ای کاش در ادارات شهرستانی و استانی به مشکلات رسیدگی می‌شد و افراد از شهرهای مختلف برای دیدن استاندار نمی‌آمدند تا بگویند مدتهاست که کارشان در فلان اداره متوقف شده و آنها سرگردانند.

تصاویر جلسه:


انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار