دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه آمار بالای طلاق شایسته مازندران نیست، گفت: همه دستگاه ها باید برای کاهش حداقل 5 درصدی طلاق در این استان در سال جاری تلاش کنند.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، علیرضا یونسی رستمی در نخستین جلسه بررسی وضعیت طلاق مازندران و برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق با بیان اینکه مشکلات زناشویی را نمی‌توان انکار کرد اما نمی‎شود که با هر مشکل کوچکی ابتدا به طلاق فکر کرد و بنیان خانواده را بر هم زد، اظهار داشت: باید با مودت و دوستی، درک و اعتماد متقابل و بالا بردن آستانه تحمل و شکیبایی، مشکلات را رفع کرد.
وی با اشاره به اهمیت برنامه ملی کنترل  و کاهش طلاق، افزود: این برنامه را باید به خوبی مطالعه و متناسب با شرایط استان خودمان آن را بومی سازی کرده و به فرمانداران ابلاغ کنیم تا حدی که برنامه های ما حداقل برای کاهش 5 درصدی طلاق در سال 95 باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به کاهش میزان غریق در سواحل مازندران تا 63 درصد در سال گذشته، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی درست و تعامل خوب می توانیم آمار طلاق در این استان را نیز با تکیه بر ایمان و با استفاده از ظرفیتهای موجود در مازندران کاهش دهیم.
وی با تاکید بر اهمیت مسئله طلاق به دلیل فروپاشی و بهم ریختگی بنیان خانواده، گفت: باید در این زمینه حساسیت ایجاد کنیم و دغدغه فرهنگی همه دستگاه ها نیز همین موضوع باشد.
عضو شورای اداری مازندران با بیان اینکه در نظر داریم تا بخشی از بودجه فرهنگی استان برای کاهش آسیبهای طلاق در همان دستگاه ها استفاده شود، از آمادگی استانداری مازندران برای ایجاد کلینیک های آموزشی کاهش طلاق در استان خبر داد.
یونسی رستمی گفت: مازندران دارای بالاترین سادات است، نخستین حکومت شیعی در این سرزمین شکل گرفت، بیشترین امام‎زاده ها را داریم، دومین استانی هستیم که بیشترین شهید را داریم، بیشترین نخبگان علمی و فرهنگی و عالمان را داریم، لذا شایسته مازندران سرافراز نیست که آمار طلاق بالایی داشته باشد.
وی بر ضرورت برگزاری جلسات مربوط به کاهش معضل طلاق تاکید کرد و افزود: این جلسات باید به صورت برنامه‌ریزی شده و مستمر توسط فرمانداران و در صورت لزوم با کمک بخشداران تشکیل شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اظهار داشت: لازم است تا از معتمدان محلی برای شناسایی افراد ساکن در یک محله که مشکل اعتیاد یا طلاق دارند استفاده شود و برای مشکلات آنها رایزنی کرده و جلساتی را نیز در مساجد محل تشکیل دهند.
وی در پایان با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در آگاه رسانی به جامعه دارند، گفت: آنها میتوانند با جریان‌سازی خوب و پرداخت مناسب نسبت به این موضوع، در افزایش ضریب تحمل جوانان و تحکیم خانواده کمک بسیار بزرگی برای مسئولان باشند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها