دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
رییس شبکه بهداشت بهشهر اعلام کرد
رییس شبکه بهداشت و درمان بهشهر گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی شرق مازندران از 100 ست در سال 57 به 560 ست در سال 97 افزایش یافته است.
به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، محمدتقی صالح‌طبری عصر روز جمعه در جمع خبرنگاران مازندران حاضر در نشست خبری با علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه که در بیمارستان خاتم‌الانبیاء بهشهر برگزار شد، با تبربک دهه مبارکه فجر به بخشی از دستاوردهای مهم در حوزه سلامت کشور و شرق مازندران اشاره کرد که حاصل انقلاب است.

وی با اعلام اینکه در دهه 60 به‌ازای هزار تولد زنده 175 کودک زیر پنج سال فوت می‌کردند، افزود: به‌ازای هر 100 هزار مادر باردار 245 مادر جان خود را از دست می‌دادند، امید به زندگی در آقایان از 55.2 سال به 75.5 و در خانم‌ها از حدود 56 سال به 79.4 سال رسیده است.

دبیر کارگروه سلامت بهشهر بیان کرد: در سال 57چیزی به نام واکسیناسیون در نظام خدمات سلامت نداشتیم و به همین دلیل مرگ و میرهای زیادی را با شیوع یک بیماری شاهد بودیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان بهشهر با یادآوری اینکه در دوران انقلاب شهرستان بهشهر از نکا تا گلوگاه و بخشی از گلستان فعلی امتداد داشت، بیان کرد: در روستاها و شهرهای شرق مازندران تنها 10 درمانگاه بود، اکنون به 50 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی ارتقا یافت، در سال 57 فقط یک بیمارستان با 100 تخت داشتیم که به مردم منطقه بهشهر، نکا و گلوگاه و حتی بندرگز ارائه خدمت می‌کرد اما امروز هشتمین بیمارستان را در حال تکمیل داریم که تعداد تخت‌های بیمارستانی این منطقه به 650 تخت می‌رسد.

این مسئول با اعلام اینکه در ابتدای انقلاب تنها دو متخصص در بهشهر، نکا و گلوگاه داشتیم، افزود: اما اکنون 108 متخصص داریم که بیشتر آنها بومی هستند و تعداد پزشک عمومی از 5 به 177 نفر رسیده است.

صالح‌طبری گفت: تعداد داروخانه‌ها از 4 به 51 واحد رسیده است، در سال 57 هیچ آزمایشگاهی نداشتیم اما حالا به 11 مورد رسیده است، در تمام منطقه بهشهر تنها چهار آمبولانس داشتیم که دو دستگاه در بهشهر و دو دستگاه در مراکز شبانه‌روزی گلوگاه و نکا کار می‌کردند، امروز 26 دستگاه آمبولانس در منطقه فعال است که 6 مورد آن در دو سال اخیر به ناوگان اورژانس 115 اضافه شده و پنج دستگاه آن موبایل آی.سی.یو است.

وی ادامه داد: تعداد خانه‌های بهداشت از 35 باب به هزار و 135 باب در مازندران رسیده است، و در گلستان نیز از 630 به هزار و 800 مورد رسیده است.

دبیر کارگروه سلامت بهشهر بیان کرد: استاندار تخت به‌ازای هر هزار نفر 2.6 است اما در شرق مازندران 1.1 است که با تکمیل طرح توسعه‌ای بیمارستان ثامن‌الائمه گلوگاه و بیمارستان خاتم بهشهر به 1.8 تخت در هر هزار نفر می‌رسیم.

صالح‌طبری در پایان درباره هزینه ساخت بیمارستان خاتم بهشهر گفت: این بیمارستان قرار بود 160 تختخوابی باشد اما به‌دلیل نیازی که وجود دارد، به 220 تخت افزایش یافته و تا 247 تخت قابل افزایش است، به‌ازای هر تخت بیمارستان 800 میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش آوای خزر، عرصه ساختمان و محوطه بیمارستان خاتم بهشهر به وسعت 2.5 هکتار اهدایی زنده‌یاد موسی اشرفی است.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار