دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: سند ارتقای وضعیت زنان استان تدوین شد و به زودی به سازمان مرکزی ارسال می‌شود، این سند شامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توسعه سلامت، اوقات فراغت، توسعه و ساماندهی وضعیت معیشتی و اقتصادی، ارتقای توانمندی زنان مدیر و نخبه و بازنگری قوانین و مقررات با هدف تحکیم بنیان خانواده است.
سند ارتقای وضعیت زنان مازندران تدوین شد

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سمیه قاسمی‌طوسی پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته زن در نشست خبری که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد با تبریک این روز اظهار کرد: امسال برنامه‌های امور بانوان و خانواده با اعتبارات هزینه‌ای پنج صدم درصد مصوب مجلس که 280 میلیون تومان را به مازندران اختصاص داده‌اند شکل جدیدی گرفت و در ابتدای راه، چهار طرح را برنامه‌ریزی کردیم.

وی افزود: این طرح‌ها در بخش آموزش مهارت‌های زندگی، کارآفرینی پایدار و مهارت‌آموزی، پویش"نه به پلاستیک" با همکاری یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد و ارتقای مهارت‌های شغلی زنان(آموزش تسهیل‌گران بخش کشاورزی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان خبر داد و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توسعه سلامت، اوقات فراغت، توسعه و ساماندهی وضعیت اقتصادی و معیشتی، ارتقای توانمندی زنان مدیر و نخبه و بازنگری قوانین و مقررات با هدف تحکیم بنیان خانواده در این سند گنجانده شده است.

قاسمی‌طوسی تعداد بانوان بیمه شده تامین اجتماعی در رشته قالیبافی را 24 هزار و 361 نفر اعلام و تصریح کرد: آمار فعالان این رشته توسط صنف قالیبافان کمتر از این مقدار است و به همین دلیل، یکی از برنامه‌های ما راستی آزمایی و ساماندهی فعالان این رشته است.

وی تعداد سازمان‌های مردم نهاد مازندران به مدیریت بانوان را 25 تشکل عنوان و اظهار کرد: 6 تشکل به حوزه کودکان اختصاص دارد و علاوه بر این، 50 موسسه خیریه‌ای به مدیریت زنان وجود دارد، همچنین 113 صندوق خرد زنان روستایی در استان به ثبت رسیده که با اهداف اقتصادی تشکیل شده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بیان کرد: رویداد شتاب مشاغل خانگی استان یعنی فعالیت‌های استارت آپی ویژه بانوان استان با هدف شناساندن محصولات خانگی و صنایع دستی به بازار و جذب سرمایه‌گذار در سال 98 برگزار و آدرس سایت مربوطه نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مسؤول تعداد زنان سرپرست خانوار زیرپوشش استان براساس آمار تامین اجتماعی را هزار و 928، زنان زیر پوشش کمیته امداد را 2 هزار و 526 و زنان خانه‌دار بیمه شده تامین اجتماعی مازندران را 13 هزار و 401 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار