دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
استاندار در نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران سراسر استان تاکید کرد
استاندار مازندران بر اهتمام مسئولان این استان به جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: این تلاش به طور ویژه باید در بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن دنبال شود.
جذب سرمایه‌گذار در مازندران با اهتمام همه مسئولان

به گزارش آوای خزر از ساری، احمد حسين زادگان در نشست با فرمانداران سراسر استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، جلب و حمایت از سرمايه گذاري را برنامه مهم استانداری برای شکوفایی اقتصادی تلقی کرد و با تاکید بر این که سرمایه گذاری از سوی همه دستگاه های ذی ربط باید جدی گرفته شود، گفت: سرمایه گذاری صنعتی بویژه سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و زیربخش‌های آن با جدیت دنبال و حمایت شود.

وی با اشاره به این که برای اجرای طرح مازندران پاك كه يكسال استان را عاري از زباله نگهداریم، همه نهادها، دستگاه ها، شهرداری ها، مردم و سمن ها و رسانه هاپاي كار بيايند، ابراز کرد: اجرای طرح مازندران پاك 8 اسفند ماه ۹۷ بطور همزمان در سراسر استان آغاز می شود و ضرورت دارد از ظرفيت سمن ها در اجرای این طرح به شکل ویژه استفاده شود.

استاندار مازندران اشتغال را از دغدغه های اساسی استان توصیف کرد و با تاکید بر این که فرمانداران اگر از سقف تسهيلات اشتغالزايي در نظر گرفته شده عقب هستند با جدیت اهتمام نمایند، گفت: این تسهیلات برای ايجاد اشتغال فرصت خوبي است و تسهيلات 9 درصدي براي بافت فرسوده نیز جدي پيگيري شود.

حسین زادگان با توجه به در پیش بودن نوروز و حضور میلیونی گردشگران در استان بر نظارت مجدانه بر بازار و كنترل قيمت ها تاکید کرد.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نشاط اجتماعي یک ضرورت است و از اینرو باید ورزش همگاني برای اقشار مختلف جامعه در طول سال استمرار داشته باشد و در قالب يك برنامه پيگيري شود.

وی با بیان این که فقط در سایه جلب مشارکت مردم و استفاده از توانمندی نهادهای اجتماعی می‌توان بر مسایل فائق آمد و در پیشبرد امور توفیق یافت، عنوان کرد: تشکل‌های مردم نهاد اساس اجرای برنامه های توسعه ای در دنیای معاصر هستند و باید با افزایش كمي و كيفي سمنها و ساماندهی و تشکل بخشی به آنها بویژه سمن‌های تخصصی زمینه را برای همکاری دولت و مردم فراهم کرد.

رئیس شورای اداری مازندران با تاکید بر این که سازمان دانش آموزي به عنوان بزرگترين سمن حوزه دانش آموزي جدي گرفته شود، گفت: دانش‌آموزان باید در 3 تا 4 سمن عضو شوند تا گستره فعالیت این تشکل ها فراگیر شود و زمینه های پرورش دانش آموزان برای فعالیت در سمن ها فراهم گردد.

در نشست ويدئو كنفرانسی استاندار مازندران با فرمانداران سراسر استان هم چنین تعدادي از مديران دستگاهها و معاونين استانداري نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار