دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
گزارش/ به مناسبت هفته درختکاری
اسنپ که فصل جدیدی را در حمل و نقل کشور ایجاد کرده است و اکنون در بیشتر شهرهای کوچک و بزرگ کشور طرفداران خاص خود را دارد، این‌بار اما دست به یک کار محیط زیستی زده است، مارکتینگ اسنپ در شمال کشور به مناسبت هفته درختکاری، 3 هزار اصله نهال توسکا، افرا و بلوط را در سه نقطه شمالی می‌کارد.
کاشت 3 هزار اصله نهال در استان‌های شمالی توسط «اسنپ»

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، روز گذشته با حضور حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، به سایت قدیمی زباله ساری در ضلع جنوبی سمسکنده وارد شدیم، در سایت دیگر خبری از زباله نبود اما همچنان بقایای نادیدنی آن زمین را می‌آزارد.

یک برنامه محیط زیستی از سوی «اسنپ» در این سایت برگزار شد، کاشت هزار اصله نهال در دل خاک به مناسبت هفته درختکاری در آستانه سال نو با هدف کمک به محیط زیست و فرهنگ‌سازی در زمینه کاشت درخت.

هوفر حسینی مدیر مارکتینگ اسنپ در شمال کشور است، او در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری از فعالیتهای محیط زیستی این شرکت چنین می‌گوید: شرکت ما در نظر دارد سیاست‌هایی را در راستای محیط زیست انجام بدهد و با توجه به آغاز هفته درختکاری، پیشنهاد دادم که استان‌های شمالی این اقدام را زودتر انجام بدهند و در روز درختکاری 3 هزار اصله نهال را در رشت، گرگان و ساری بکارند.

کاشت 3 هزار اصله نهال در استان‌های شمالی توسط «اسنپ»

وی ادامه داد: در هر کدام از استانهای مازندران، گیلان و گلستان هزار اصله درخت کاشته می‌شود که از گونه‌های توسکا، افرا و بلوط هستند.

مدیر مارکتینگ اسنپ در شمال کشور درباه تأمین نهال و نگهداشت آنها گفت: نهال‌ها را با همکاری منابع طبیعی سه استان تأمین کردیم و با هزینه شرکت می‌کاریم، برای نگهداشت آن نیز با معاون فنی محیط زیست استان مازندران نشستی داشتیم و قرار شد در فصل گرم به دفعات تانکرهای آب را بیاوریم و هر موقع که اعلام کنند با هزینه شرکت آبیاری شود، هدف این است که حتی اگر با تلاش ما 100 درخت نیز به مساحت جنگل اضافه شود، راضی هستیم.

*** اسنپ و همکاری با محیط زیست برای نگهداشت نهال‌ها

در ادامه‌ی گفتگو از آقای علی‌اکبر یداللهی معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران خواستیم که درباره برنامه محیط زیست جهت نگهداشت نهال‌های کاشته‌شده در سایت قدیم زباله ساری باتوجه به تأثیرات زیست‌محیطی ناشی از فعالیت‌های گذشته در این سایت، توضیحاتی ارائه کنند.

کاشت 3 هزار اصله نهال در استان‌های شمالی توسط «اسنپ»

وی بیان کرد: در این سایت یکی دو بار درختکاری شد اما به دلیل آلوده بودن آن و انتشار گاز متان ریشه درختان آسیب می‌دید و درخت سبز نمی‌شد، به همین دلیل با شهرداری ساری توافق کردیم که لوله‌های مشبک را در فواصل 10 تا 20 متر در دل خاک قرار بدهد تا گاز سمی متان از آن خارج شود.

این کارشناس محیط زیست بیان کرد: توافق شد که بحث نگهداشت باتوجه به مشکل زیست‌محیطی که عنوان شد؛ بطور ویژه تا اول مهرماه توسط اسنپ ادامه پیدا کند تا زمانی که نهال‌ها ریشه‌های خود را در خاک مقاوم کنند و دیگر مطمئن شویم خشک نمی‌شوند.

کاشت 3 هزار اصله نهال در استان‌های شمالی توسط «اسنپ»

وی ادامه داد: کار دوم برای نگهداشت درختان این است که باتوجه به عبور دام‌ها از این مسیر، قرار شد قسمتی از سایت را محصور کنیم تا 12 هکتار زمین که در آن قسمت وجود دارد، مشجع شود.

نویسنده: آزاده بابانژاد

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار