دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
آشپزی و قنادی
ماده اصلی تشکیل دهنده شیرینی گردویی همانطور که از اسمش پیداست، گردو است. این شیرینی یکی از شیرینی‌های سنتی و پر طرفدار ایرانی است و به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی در کنار چایی یا قهوه سرو می‌شود. در ادامه طرز تهیه این شیرینی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.


طرز تهیه شیرینی گردویی
 
 

طرز تهیه شیرینی گردویی

مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی

  • ۱۲۰ گرم پودر مغز گردو
  • ۱۰۰ گرم آرد برنج
  • ۱ عدد زرده تخم مرغ
  • ۸۰ گرم کره
  • ۱۲۰ گرم پودر قند
  • یک دوم قاشق مربا خوری دارچین
  • مغز گردو مقداری برای تزیین

طرز تهیه شیرینی گردویی

فر را روشن کنید و آن را روی دمای ۱۷۵درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. اجازه دهید فر گرم شود و تمام نقاط آن با هم، هم دما شوند. کره و تخم مرغ را هم کمی قبل‌تر از شروع کار، از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند.

بعد از نرم شدن کره، آن را درون یک کاسه متوسط بیندازید و پودر قند را به آن اضافه کنید، سپس آن‌ها را خوب با همزن مخلوط کنید. بعد از اینکه کمی رنگ ترکیب کره و پودر قند تغییر کرد زرده تخم مرغ را به آن‌ها اضافه کنید و مجددا خوب هم بزنید تا مخلوطتان کاملا یکدست شود.

در مرحله بعدی باید دارچین را به موادتان اضافه کنید و آن‌ها را خوب با هم هم بزنید. اگر طعم و عطر دارچین را دوست ندارید می‌توانید وانیل را جایگزین آن کنید. سپس پودر گردو را به آن‌ها اضافه کنید و مواد را با دست مخلوط کنید تا پودر گردوها کاملا به خورد مواد روند.

آرد برنجتان را الک کنید و آن را به مایه شیرینی اضافه کنید. مواد را مداوم هم بزنید تا همه آن‌ها خوب با هم ترکیب شوند. مایه شیرینی گردویی باید یک خمیر نرم و لطیف باشد.

یک عدد کاغذ روغنی را روی سینی فر قرار دهید. از مایه شیرینی به اندازه یک گردو جدا کنید و با دست آن را به شکل توپ در آورید و روی سینی فر قرار دهید. به همین ترتیب بقیه مواد را هم به شکل توپ در آورید و با فاصله کنار هم بچینید.

روی هر کدام از توپ‌ها یک عدد مغز گردو قرار دهید. برای اینکه گردو بعد از پختن به شیرینی چسبیده باشد و از روی آن نیفتد باید آن را کمی فشار دهید تا به خمیر شیرینی بچسبد.

سینی فر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا شیرینی‌هایتان بپزند. اگر دوست دارید شیرینی خشک باشد اجازه دهید کمی بیشتر در فر باقی بماند. بعد از اینکه شیرینی‌ها پخته شدند آن‌ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید کاملا خنک شوند. سپس آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف مورد نظرتان بچینید و آن را سرو کنید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار