دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
یک روان شناس بالینی در گفت و گو با آوای خزر مطرح کرد :
ضرورت تصویب قوانین برای جلوگیری از ازدواج زیر ۱۸ سال
 
 هدا نظری کارشناس ارشد روان شناسی بالینی در گفت و گوی اختصاصی با آوای خزر با اشاره به  اینکه یکی از معضلات جامعه جدایی توافقی زوجین می‌باشد خاطزنشان نمود: یکی از اقدمات مهم میتواند مشاوره پیش از ازدواج زیر نظر متخصصین و کارشناسان حوزه روان شناسی باشد تا از بروز ازدواج‌های اشتباه جلوگیری بعمل آید ضمن اینکه قابل ذکر است در علم روان شناسی به این روش پیشگیری اولیه که آسانترین نوع پیشگیری است گفته می‌شود که توسط روان شناسان زبده و خلاق می‌بایست مورد توجه جدی قرار گیرد.


وی افزود: پیش از ازدواج دو موضوع آموزش و مشاوره مورد توجه قرار دارد که در آموزش پیش از ازدواج زوجین مهارت‌های گفتگو حل مسئله مدیریت هیجان و خشم را یاد می‌گیرند که فرآیند این مهارت‌ها می‌بایست قبل ازدواج توسط زوجین طی شود.


هدا نظری با اشاره به اینکه بررسی ملاک‌های زوجین قبل از ازدواج با راهنمایی روان شناسان و تعیین اولویت‌های انتخاب همسر و داشتن یک زندگی سالم روشن می‌شود اظهار کرد: تصویب قوانین برای ازدواج‌های زودهنگام قبل ۱۸ سال از جمله گام‌های مهم در بررسی دلایل طلاق است که کودک همسری گفته میشود و از جمله نابهنجاری‌ها و اسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود که بدلیل نا آگاهی والدین نوعی سونگری و خودخواهی اتفاق می‌افتد.

این روان شناس بالینی افزود: ازدواج زودهنگام تجربه دوران کودکی را از فرد می‌گیرد و اسیب‌هایی از نظر فیزیکی جسمی به فرد وارد می‌کند و موجب افسردگی فرد و موجب ضعف فرد در آگاهی دانش و روابط اجتماعی مسئولیت فرزندپروری خواهد شد و عدم اطلاع در مورد برخی مسائل جنسی تفاهم زوجین را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث عدم احساس امتیت عشق محبت در زندگی می‌شود.


وی یادآور شد: تنظیم محتوی مناسب برای ارائه دوره‌های آموزشی مهارت‌های همسر داری و تصویب قوانین برای ازدواج‌های زیر ۱۸ سال و نگاه جدی به مسائل قانونی و ارجاع به روان شناسان متخصص جهت ایجاد سلامت روان و سازش میان زوجین از جمله اقداماتی می‌باشد که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاثیر مشکلات اقتصادی بر فروپاشی یک ازدواج مطمئنا غیر قابل کتمان است گفت: هرچند اوضاع بد مالی و اقتصادی از دلایل اصلی طلاق محسوب نمی‌باشد، اما می‌تواند بر سطح رضایت زناشویی تاثیرات منفی بگذارد
و بیشترین امار طلاق مربوط به ازدواج‌های زیر ۱۸ سال می‌باشد که بدلیل عدم رسیدن به بلوغ اجتماعی تحت تاثیر تصمیمات خانوده قرار می‌گیرند و تن به ازدواج زودهنگام می‌دهند، اما پس از رسیدن به سن بلوغ اجتماعی مجبور به طلاق می‌شوند که این اقدام فقر فرهنگی محسوب می‌شود.


نظری گفت: فرهنگ اسلامی کشور ما تا حدودی اجازه آشنایی به زوجین قبل ازدواج نمی‌دهد که بسیاری از خانواده‌ها از ترس بدنام شدن دخترانشان بدون اطلاعات اقدام به ازدواج فرزندانشان می‌کنند که پس از مدتی بدلیل فقط فرهنگی موجب طلاق عاطفی و اجباری خواهد شد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار