دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه مهاجرت از یزد، اصفهان و کرمان به مازندران آغاز شده است، گفت: پیش بینی می کنم سال آینده ساخت و ساز در مازندران 2 برابر امسال خواهد شد.
ساخت و ساز در مازندران 2 برابر می‌شود/ آغاز مهاجرت از یزد، اصفهان و کرمان به مازندران

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، قاسم احمدی لاشکی صبح امروز در نشست شورای برنامه ریزی استان مازندران با خسته نباشید به مدیران استان به دلیل زحماتی که در یک سال گذشته متحمل شدند و تبریک به مردم و مسئولان در آستانه سال جدید، اظهار کرد: مشکل امروز کشور نداشتن اتاق فکر است، ما خیلی فکر نمی کنیم و خیلی لحظه ای تصمیم می گیریم و همیت سبب می‌شود که آینده نگری را در دستور کار نداریم و صرفاً برای عبور از بحران امروز، تصمیم می گیریم.

وی ابراز امیدواری کرد که شوراهای در افق 20 تا 30 ساله را مد نظر قرار بدهند و ما کشور را کنترل نکنیم بلکه مدیریت کنیم و به نظرم مشکل امروز ما به جهت این است که کشور را کنترل می کنیم!

این عضو خانه ملت با اشاره به اهمیت شورای توسعه و برنامه ریزی در هر استان گفت: اگر کمیسیون دائمی تشکیل شود و کمیته های مرتبط کنار هم باشند می توانند سند توسعه را برای بخشهای مختلف آماده کنند تا مسیر آینده مشخص باشد.

احمدی با اشاره به اینکه سند گردشگری و آب استان مازندران تدوین شده و پیشنهاد شد که سند اشتغال نیز تدوین شود، افزود: این اسناد برای آینده خوب است و اگر استاندار و مدیران جدید آمدند این مسیر را طبق سند ادامه می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه براساس پایش محیط کسب و کار کشور استانهای گیلان، آذربایجان غربی و زنجان بهترین وضعیت کسب و کار را دارند، اظهار کرد: خراسان شمالی و ایلام و کرمانشاه بدترین امتیاز را در کسب و کار دارند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مازندران در چند ماه اخیر رتبه نخست را در محیط کسب و کار داشت اما اکنون در رتبه پنجم هستیم و باید ببینیم چرا در چنین سطحی قرار داریم.

این نماینده مازندران در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به افزایش مهاجرت به مازندران هشدار داد و گفت: مردمانی از اصفهان، یزد و کرمان به تعداد قابل توجهی در حال مهاجرت به مازندران هستند که فردا ممکن است فرهنگ و کارهای ما تحت تاثیر حضور آنها قرار بگیرد.

وی بیان کرد: پیش بینی می کنم سال آینده ساخت و ساز در مازندران 2 برابر امسال خواهد شد لذا از همین الان باید تدبیر شود که آن را یک ظرفیت در استان حساب کنید، کمیته برنامه ریزی پیش بینی این مسائل است تا فردا نگوییم اتفاقی است که افتاده.

استاندار مازندران نیز با تایید افزایش مهاجرت به مازندران خواستار بررسی جوانب و پیامدهای این موضوع شد و اینکه فرصتها و تهدیدهای آن مشخص و از هم‌اکنون مدیریت صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار