دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
فرماندار نکا اعلام کرد
فرماندار نکا با اشاره به سیل اخیر در نکا گفت: سیل اخیر در شرق مازندران منجر به خسارت 182 میلیارد تومانی به این شهرستان شد که در بخش مسکن از 450 واحد خسارت‌دیده، 30 واحد روستایی خسارت 100 درصدی دیدند.
سیل در نکا 182 میلیارد تومان خسارت زد/ تخریب 100 درصدی 30 مسکن روستایی در نکا بر اثر سیل

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، عبدالجواد توحیدی‌مقدم عصر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با تبریک سال نو و تسلیت به مناسبت حوادث سیل اخیر در کشور که سبب جان‌باختن جمعی از هم‌وطنان شده است، اظهار امیدواری کرد که با مجموعه استان و شهرستان در این ایام بتوانیم خدمات خوبی را به مردم ارائه داده و میزبانان خوبی برای گردشگران باشیم.

وی با اشاره به وسعت1400 کیلومتر مربعی نکا که بین میاندرود و بهشهر قرار داشته و عرض آن نیز 150 کیلومتر در توپوگرافی دشت و جنگل و دریاست و تا مرزهای دامغان ادامه دارد، افزود: ستاد توسعه شهرستان نکا در بخش برندسازی و معرفی جاذبه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت شکل گرفته است.

فرماندار نکا به مناطق نمونه گردشگری این شهرستان ازجمله غار کمیشان، چشمه قرمرض، جنگل‌های کوهسارکنده و روستاهای زروم و فریمک اشاره و بیان کرد: نوروزگاه و نمایشگاه نوروزی را در این شهرستان برپا کردیم، غرفه‌های مربوطه و دستگاه‌های اجرایی وارد عمل شدند، به طور ویژه از خدمات همه دستگاه‌ها تقدیر می‌کنم.

توحیدی‌مقدم به برپایی جشنواره‌های تمشک و هلو و شلیل در نکا اشاره و تصریح کرد: این جشنواره‌ها با استقبال خوبی مواجه شد و نشاط اجتماعی را به همراه داشت، معرفی خوبی نیز برای شهرستان شد.

وی با اشاره به سیل اخیر در نکا اظهار کرد: این شرایط تأثیری در گردشگری داشت اما پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده با مساعدشدن هوا، شرایط بهتر شود.

فرماندار نکا با بیان اینکه در حوادث اخیر شاهد رانش زمین، بارندگی و سیل بودیم، اظهار کرد: یک سناریو را برای پیش و پس از بحران نوشتیم و مدیریت‌ها بویژه در مدیریت سد گلورد انجام و کارها تقسیم‌بندی شد، با توجه به اینکه خاطره بدی از سیل نکا در سال 78 داشتیم به همین دلیل مدیریت خوبی برای مقابله با سیل صورت گرفت.

وی ادامه داد: دبی آب رودخانه نکا تا 500 مترمکعب یعنی دو برابر سیل سال 78 بود، اما ساخت سرشاخه‌گیر و لایروبی انهار سبب شد که از ایجاد سیل جدید جلوگیری شود.

توحیدی مقدم بیان کرد: از روستای خورشید تا دنگسرک نکا یعنی تمام جلگه نکا به میزان 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر آب رفت و باید این موضوع آسیب‌شناسی شود.

فرماندار نکا با اشاره به خسارات ناشی از سیل در نکا گفت: 182 میلیارد تومان خسارت کلی داشتیم که 112 میلیارد به بخش زیربنایی، 8 میلیارد به بخش مسکونی و معیشتی و 62 میلیارد تومان به بخش کشاورزی، دام و طیور خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: 60 روستای بخش کوهستانی نکا دچار برف‌گرفتگی شده و 13 روستا در محاصره برف بودند که همه روستاها غیر از روستای لترگاز علیا با 12 خانوار بازگشایی شد زیرا امکان بازگشایی آن وجود ندارد اما مواد غذایی مورد نیاز از طریق هلیکوپتر به دست مردم این روستا رسید.

فرماندار نکا با بیان اینکه در سیل اخیر 70 نقطه رانشی در بخش راه ها داشتیم، اظهار کرد: رانش در بخش اراضی هم  منجر به خسارت در 500 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی نکا شده است.

توحیدی‌مقدم با اعلام اینکه در سیل اخیر 450 واحد مسکونی اعم از شهری و روستایی در نکا خسارت دیدند، افزود: 123 پرونده در این زمینه تکمیل شده است، 30 واحد شهری خسارت دیدند، 30 واحد در روستاهای نکا خسارت 100 درصدی داشتند.

وی در پایان بیان کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی(27 اسفند 97) تا امروز 1750 نفرشب اقامت را در نکا داشتیم که این میزان بدون احتساب ستاد اسکان شهرستان است.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تیموری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
0
خداقوت به همه دولتمردان
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
0
آقای فرماتدار سری هم به لترگاز بزنید
عاشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
0
0
کاش بعضی ها دست از دشمنی با دولت بردارن و با سیاهی نمایی خدمات دولت رو کم رنگ نکنن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار