دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در پاسخ به آوای خزر:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در حوادث سیل اخیر مازندران 28 پل آسیب دیدند و 3 پل نیز به طور کامل تخریب شده است.
محمدزاده

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، احمدآفرین محمدزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: امسال سال متفاوتی داشتیم؛ ضمن اینکه میزبان مسافران و گردشگران هستیم با شرایط جوی و موقعیت خاص ناشی از سیل یعنی ران، ریزش و لغزش در پیک سفرها مواجه بوده و عملیات برف‌روبی را نیز در مناطق کوهستانی انجام می‌دهیم.

وی افزود: علیرغم این شرایط اما با درایت استاندار مازندران و دیگر دستگاهها توانستیم رتبه نخست اسکان و گذر موفق از شرایط بحران را داشته باشیم، اکنون تمامی محورهای مواصلاتی باز و تردد در آنها برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه در محورهای روستایی به دلیل اشباع خاک رانش شدید را داریم، گفت: بالای 300 مورد رانش در محورهای استان گزارش و در سریعترین زمان بازگشایی شد. اشباع خاک و ریزش و رانش ادامه‌دار است ولی کمک می‌کنیم که به خصوص در روستاها که بحث بومگردی را داریم مشکلی ایجاد نشود.

این مسئول بیان کرد: تا امروز با 5.6 درصد از تردد کشور رتبه چهارم را بعد از تهران، البرز و قزوین داریم، مجموعه ترددها 21 میلیون و 311 مورد از 6 محور بوده است، بیش از یک میلیون و 982 مورد تردد ورودی و 882 هزار تردد خروج از استان به ثبت رسید، همچنین بیش از 217 هزار خودرو در استان مازندران طی ترددشماری‌هایی که وجود داشته شرایط استقرار داشتند.

وی ادامه داد: بیش از 19 میلیون تردد درون‌استانی از 27 اسفند 97 تا امروز ثبت شده، بیش از 94 درصد ترددها مربوط به خودروهای سواری و بقیه اتوبوس و مینی‌بوس و سایر خودروها بوده است.

* سهم محورها از تردد نوروزی

محمدزاده بیان کرد: 11 درصد ترددها از محور کندوان، 30 درصد در محور چابکسر - رامسر، 21 درصد در گلوگاه، 17 درصد از هراز، 19 درصد از محور فیروزکوه و 2 درصد ترددها در محور کیاسر بوده است.

عضو شورای اداری مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر درباره میزان خسارات به بخس راهداری و حمل و نقل اظهار کرد: برآورد اولیه در بخش ابینه فنی 193 میلیارد تومان است که بیشتر مربوط به رانش‌هاست.

وی ادامه داد: در حوادث سیل اخیر مازندران 28 پل آسیب دیدند و 3 پل نیز به طور کامل تخریب شده است.

محمدزاده در پایان گفت: سامانه 141 به طور شبانه‌روزی آماده ارائه شرایط ترافیکی و جاده‌ای است.

انتهای پیام/ 1354

اخبار مازندران

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار