دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

به گزارش آوای خزر، سید آرش حسینی میلانی به مرکز پردازش و دفن پسماند آرادکوه رفت و از بخش‌های مختلف این مجتمع بازدید کرد. او ضمن بررسی وضعیت بوی ناشی از استحصال پسماند، وضعیت و ترکیب میزان ورودی، پالایش، پردازش و دفن پسماندهای خانگی، پزشکی، ساختمانی و همچنین وضعیت سالن تخمیر، وضعیت حوضچه‌های جمع‌آوری شیرابه، اورهال دستگاه‌های استحصال پسماند، مرکز تولید کمپوست و... در مرکز پردازش و دفن پسماند آرادکوه را مورد ارزیابی قرار داد.

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران آخرین وضعیت احداث ایستگاه پایش بو و هواشناسی در مرکز پردازش و دفن پسماند آرادکوه را مورد بررسی قرار داد و با اطلاع از آخرین اقدامات انجام شده برای کاهش بوی نامطبوع، در جریان آخرین وضعیت جنگلکاری و توسعه آن، نحوه و میزان آبیاری فضای سبز در این مرکز قرار گرفت و از استخر ذخیره پساب این مجتمع هم بازدید کرد.

در ادامه این بازدید سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به سازمان مدیریت پسماند رفت ودر نشست با مسئولان سازمان مدیریت پسماند به تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای تاسیس ایستگاه‌های پردازش پسماند، کارخانه بازیافت مصالح ساختمانی در مرکز دفن پسماند در آبعلی، نصب دستگاه‌های آر.وی‌.ام، همکاری با دستگاه‌ها و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی و همچنین اقدامات انجام شده در مورد پسماندهای حجیم، الکتریکی و الکترونیکی، درختان و سرشاخه‌ها و تفکیک از مبدا پرداخت.

تفکیک پسماند از مبدا امری ضروری است


سید آرش حسینی میلانی همچنین با اشاره به ضرورت مستندسازی اقدامات انجام شده در موضوع اجرای طرح کاپ در شهر تهران گفت: «تفکیک پسماند از مبدا موضوعی است که باید به صورت مستمر مورد پیگیری قرار گیرد و اجرای آن را نباید به امور دیگر پیوند زد. انجام این کار ضروری است و طرح جامع مدیریت پسماند، شهرداری را به انجام این کار موظف کرده است.»
وی بر اجرای مکانیزم‌های تشویقی برای شهروندانی که تفکیک پسماند از مبدا را انجام می‌دهند، تاکید کرد و اظهار داشت: «طرح کاپ فقط جمع‌آوری مخازن روباز زباله در معابر و کوچه‌ها نیست و نباید آن را به این موضوع تقلیل داد. این مسئله موضوعی است که شهروندان با آن ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارند و به همین خاطر، ضروری است شهروندان اثرات اجرای این طرح را مشاهده کنند و متوجه شوند اجرای این طرح چه سود و منفعتی برای آنها دارد.»
به گفته این عضو شورای شهر ضروری است سازمان مدیریت پسماند ارزیابی اجتماعی از اجرای طرح کاپ را در دستورکار قرار دهد: «این کار علاوه بر مشخص کردن رضایت شهروندان، آسیب‌شناسی اجتماعی و نقاط ضعف و قوت این کار را هم مشخص می‌کند و می‌تواند در اجرای گام دوم این طرح موثر باشد.»

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار