دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
حسن روحانی رئیس جمهور
روحانی رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند سیل را دستاویزی برای اختلاف افکنی میان مردم قرار دهند، گفت: مردم با ایستادگی و وحدت، پیشانی دشمنان سیل سوار را به صخره کوبیدند و رضایت روستائیان سیل‌زده مازندرانی از مدیران استانی خستگی را از تنم گرفت.
رضایت روستائیان سیل زده مازندرانی از مدیران استانی خستگی را از تنم گرفت / در حادثه سیل هیچ کسی نباید خود را تبرئه کند.

به گزارش خبرنگار آوای خزر از ساری، دکتر حسن روحانی چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران که در سالن اجتماعات استانداری در ساری برگزار شد ، اظهار کرد: سیل اخیر عظمت و وحدت مردم را نشان داد و با توجه به تمامی مشکلات چشم دشمنان مردم ، نظام و انقلاب را کور کرد.

وی ادامه داد: دشمنان از این اتفاق طبیعی به عنوان شکاف میان مردم استفاده کردند که خوشبختانه در حادثه اخیر تمامی مردم با هر نگرشی پای کار آمدند.

رئیس جمهوری گفت: دشمنان پس از ناامیدی در تحریم های ظالمانه 13 آبان دست به دامن سیل شدند و اکنون سیاست سیل سواری و ایجاد نفاق با استفاده از حوادث سیل را به جد دنبال می کنند.

دکتر روحانی سیل اخیر را شکستی دوباره پس از 13 آبان برای دشمنان عنوان کرد و افزود : مردم به خوبی می دانند که ساکنان کاخ سفید دشمنی کینه توز هستند که چهار دهه در حال ضربه زدن به ملت ایران بوده اند و با همه ابزارهای خود در حال ایجاد شکاف میان مردم هستند.

دکتر روحانی همچنین گفت: سیل اخیر نمایشی عظیم برای نشان دادن وحدت و عظمت ملت ایران در مقابله با مشکلات همانند تمامی دوران بوده است.

وی با بیان اینکه روزهای سختی بر مردم گذشت، افزود: این حوادث سخت بود اما این حادثه سخت، بزرگی ملت ایران را اثبات کرد.

رئیس جمهوری چهره گشاده مردم علی رغم تمامی مشکلات را تحسین بر انگیز توصیف کرد و اظهار داشت : امروز دولت خود را از مردم جدا نمی داند و خود را در سختی ها همراه و پشتیبان مردم می داند.

وی افزود: ملت و دولت در کنار هم قرار دارند و این دولت نیز خود را جدای از ملت نمی داند، چرا که دولت با رای میلیونی ملت بر سر کار آمده است.

دکتر روحانی گفت: دولت و رئیس جمهوری بدون پشتوانه آرای ملت اعتباری نخواهد داشت و این پشتبانی ملت و دولت است که می توانیم در برابر سختی ها به خصوص تحریم پیروز شویم.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: به هر حال ما در جریان فشاری که به ملت از ناحیه تحریم و گرانی ها وارد می شود قرار داریم و برای کاهش این التهابات نیز تلاش می کنیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: به هر حال مسئولان تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به ملت به کار گرفته اند و ممکن است در برخی جاها نیز این خدمات کم و کاستی هایی داشته باشد.

رییس جمهوری تاکید کرد: آمریکا با تحریم و فشار به جمهوری اسلامی ایران به دنبال جداسازی ملت و دولت از یکدیگر بود که خوشبختانه با هوشیاری ملت این توطئه دشمنان با شکست مواجه شده است.

دکتر روحانی با اشاره به افتتاح بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین و خودکفایی کشور در این حوزه ، گفت: افتتاح این پروژه عظیم که کشور را از واردات بنزین بی نیاز کرد ، نشانگر شکست پروژه تحریمی آمریکاست که با ایستادگی ملت ایران و همکاری با دولت رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی از شرایط موجود به دنبال سوء استفاده هستند و این اقلیت کوچک نیز از این فرصت ها استفاده می کنند و قوه قضاییه و سایر دستگاههای نظارتی با این سوء استفاده گران برخورد می کنند.

رئیس جمهوری اضافه کرد: تمام دستگاههای نظارتی اعم از قوه قضاییه ، سپاه و نیروهای امنیتی در حال برخورد با فرصت طلبان هستند و این فرصت طلبی گروه اقلیت نیز اختصاص به کشور ما ندارد و این در تمام کشورها وجود دارد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: دولت در هر صورت خود را مصمم به خدمتگزاری به مردم می داند و این سختی ها را تحمل می کند و با سعه صدر با این مسایل برخورد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ملت ایران در روزهای سختی که وجود دارد با سعه صدر و بزرگواری تحمل می کنند و دولت نیز در حد مقدوراتش کمک خواهد کرد و این کمک ها با وجود محدودیت های مالی به دلیل تورم بیشتر شده است.

رئیس جمهور در پایان اضافه کرد: دولت برای کمک به خسارت دیدگان کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت را مصوب کرد تا بتواند بار دوش ملت را کمی کاهش دهد.

انتهای پیام/۱۳۶۹

اخبار مازندران
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار