دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
نماینده کمیته امداد و نجات ستاد خدمات سفر مازندران:
نماینده کمیته امداد و نجات ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه در سیل اخیر 429 نفر توسط جمعیت هلال احمر استان اسکان اضطراری شدند، گفت: اگرچه عملیات در مناطق سیل‌زده به پایان رسید اما عملیات امدادی مربوط به برف و کولاک ادامه دارد.
اسکان اضطراری 429 آسیب‌دیده از سیل توسط هلال احمر مازندران/ ادامه عملیات امداد و نجات در برف و کولاک مازندران

محبوب قاسمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران درباره عملکرد جمعیت هلال احمر استان در سیل اخیر اظهار کرد: این سازمان باتوجه به آمادگی‌هایی که از قبل براساس اعلام اداره‌کل مدیریت بحران مبنی بر وقوع سیل و طوفان، داشته است از آغازین زمان دریافت گزارش بارندگی شدید و سیل وارد میدان شدند.

وی افزود: جمعيت هلال احمر مازندران از 26 اسفندماه 97 تا پایان عملیات یعنی پنجم فروردین‌ماه 98، در حوادث برف، کولاک، سیل و آبگرفتگی در تمامی 12 شهر حادثه‌دیده با بسیج 107 تیم عملیاتی متشکل از 101 پرسنل امداد و نجات و 348 نجاتگر داوطلب در عملیات امدادی شرکت داشتند.

نماینده کمیته امداد و نجات ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اعلام اینکه در این مدت 3 هزار و 331 خانوار و در مجموع 13 هزار و 327 حادثه‌دیده توسط هلال احمر خدمت‌رسانی شده‌اند، گفت: اسکان اضطراری 429 نفر، رهاسازی 514 دستگاه خودرو و تخلیه هزار و 380 باب منزل در این مدت انجام شده است.

قاسمی بیان کرد: در بخش تجهیزاتی نیز 28 دستگاه آمبولانس، 8 دستگاه خودرو نجات تیپ 1 و 2، 65 دستگاه خودرو کمک‌دار، 7 دستگاه جت اسکی، 11 فروند قایق نجات، 86 دستگاه موتور پمپ لجن‌کش، 5 دستگاه خودرو نیمه سنگین و سنگین، 33 دستگاه خودرو داوطلبی و یک فروند بالگرد امدادی در عملیات امداد و نجات حادثه سیل اخیر به‌کارگیری شدند.

وی درباره آمار اقلام امدادی توزیع‌شده در حادثه سیل اظهار کرد: 8 هزار و 260 بطری آب معدنی، هزار و 308 قوطی کنسروجات
23 هزار قرص نان، 15 هزار و 240 کیلو برنج، 4 هزار و 414 تخته پتو، 2 هزار و 270 بسته غذایی، 2 هزار و 520 بطری روغن، هزار و 897 تخته موکت، 180 کیلو خرما، 30 کیلو قند و شکر، 50 بسته پودر لباسشویی، 40 کیلو نایلون و 160 کیلو آرد در 12 شهر درگیر سیل به دست آسیب‌دیدگان سیل رسید.

* عملکرد هلال احمر مازندران در حوادث برف و کولاک

نماینده کمیته امداد و نجات ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملکرد هلال احمر مازندران در حوادث برف و کولاک اظهار کرد: عملیات امدادی توسط 45 تیم و با حضور 156 نیروی اعزامی از 24 اسفندماه با به‌کارگیری 42 دستگاه خودروی امدادی و پرواز دو فروند بالگرد آغاز شد.

قاسمی در پایان گفت: در این مدت رسیدگی به 892 خانوار و در مجموع 3 هزار و 575 حادثه‌دیده در برف و کولاک صورت گرفت، 26 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و 230 نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند، همچنین در همین مدت 150 بسته غذایی در بین حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

انتهای پیام/1354

اخبار مازندران

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار