دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل گردشگری مازندران اعلام کرد
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل گردشگری مازندران گفت: بر اثر سیل اخیر در مازندران حجم آب سد تاریخی و میراثی عباس‌آباد بهشهر بالاآمده است و از اینرو جهت جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از سرریز شدن آب، با تمهیدات اتخاذ شده دریچه سد را باز کرده تا حجم آب کاهش یابد.
بازکردن دریچه سد عباس‌آباد بهشهر جهت جلوگیری از بالاآمدن آب

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، مهدی ایزدی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر با افزایش نزولات جوی پر از آب شده است، اظهار داشت: با جاری شدن سیل در استان میزان بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و گردشگری کاهش پیدا کرده بود اما با بازگشت آرامش پس از سیل در استان این میزان رو به افزون است.

وی از موزه ها، سایت موزه ها و اماکن تاریخی به عنوان جاذبه های گردشگری استان نام برد و افزود: در همین مدت 95 هزار و 123 گردشگر از ظرفیت های استان دیدن کردند که 408 نفر آن خارجی بوده اند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: میزان بازدید گردشگران خارجی از موزه های استان نسبت به مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود به سد گردشگری و تاریخی عباس آباد اشاره کرد و گفت: به دلیل بالا آمدن حجم آب در این سد و جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از سرریز شدن، با تمهیدات اتخاذ شده دریچه سد را باز کرده تا حجم آب کاهش یابد.

وی ادامه داد: از 27 اسفندماه تا 6 فروردین ماه 843 گردشگر از آثار تاریخی عباس آباد دیدن کردند که یکی از آنها خارجی بوده است،

به گزارش آوای خزر، مجموعه باغ‌های عباس‌آباد در 9 کیلومتری شهرستان بهشهر و در دامنه رشته کوه‌های البرز و در میان جنگل‌های انبوه قرار گرفته و از جمله مهم‌ترین و بزرگترین باغ‌های تاریخی ایران است که به عنوان یکی از باغ‌های ایرانی درمیراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.

وسعت دریاچه عباس‌آباد بهشهر بالغ بر 10 هکتار بوده که در مرکز آن عمارتی به ارتفاع 18 متر قرار گرفته و در فصل آبگیری دریاچه به زیرآب می‌رود. گاهی فقط سقف آن از آب بیرون می‌آید، اما در فصول کم‌آبی تمام عمارت از آب بیرون و نمایان است، اما شگفت انگیز آن است که این ساختمان با اینکه بیش از نیمی از سال را در زیرآب به سر می‌برد اما پس از سالهای متمادی همچنان پابرجا و استوار است.

انتهای پیام/1369
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار