دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

وبلاگ ترامپ بسته شد
وبلاگ دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با گذشت تنها یک ماه از راه اندازی، بسته و از دسترس او خارج شده است. به گفته کارشناسان حوزه آی تی، یکی از دلایل بسته شدن وبلاگ ترامپ عدم استقبال حامیان وی از این صفحه بود.

آتش سوزی پالایشگاه تهران ١١ تن را مصدوم کرد
رئیس مرکز اورژانس تهران از مصدومیت ۱۱ نفر در آتش سوزی پالایشگاه تهران خبر داد. همچنین به گفته مسئولان آتش کاملا مهار شده و صداهایی که شنیده می شد مربوط به تغییر شکل مخازن بوده. از طرفی به گفته شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، مشکلی برای توزیع بنزین در تهران وجود ندارد.

اصغر فرهادی با «قهرمان» مسافر کن شد
فیلم «قهرمان» ساخته جدید اصغر فرهادی، نخستین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی هفتاد وچهارمین جشنواره فیلم کن تجربه خواهد کرد.

حذف نتانیاهو از قدرت
منابع خبری اسرائیلی چهارشنبه شب گزارش دادند، "یائیر لاپید" رهبر حزب "یش عتید" موافقت اکثریت نمایندگان کنست برای تشکیل دولت ائتلافی به منظور حذف بنیامین نتانیاهو از قدرت را به دست آورده است.این ائتلاف شامل هشت حزب است. نتانیاهو از نمایندگان خواسته به این دولت رای ندهند.

جهانپور: جذب فلزات به خاطر واکسن کرونا اراجیف است
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در رشته توئیتی درباره شایعه جذب فلزات توسط بدن به خاطر واکسن کرونا تاکید کرد: این موضوع هیچ ربطی به واکسن ندارد. جهانپور گفت: چنانکه بسیاری از کسانی که واکسن کرونا زده اند چنین موردی را ندارند و اما چه بسیار که واکسن نزده اند و چنین اند، فایزر و مدرنا و آسترزنکا و سینوفارم و اسپوتنیک هم ندارد، اراجیفی هم که می شنوید زاییده اذهان بیمار و مالیخولیایی است، راه نجات بشر از کرونا و مکافات آن واکسن است.

رکورد مصرف برق کشور شکست
ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز یازدهم خردادماه ۱۴۰۰، مصرف لحظه‌ای برق کشور برای اولین بار از مرز ۵۹ هزار مگاوات گذشت و به میزان ۵۹ هزار و ۷۶ مگاوات ثبت شد.

حساب توییتری همتی مسدود شد
حساب توییتری عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به دلیل نامعلومی مسدود شد. او پیشتر در توییتی نوشته بود: تحریم‌ها را می‌توان پشت سر گذاشت، اما نه از طریق پشت سر گذاشتن جمهور و جمهوریت.

دور پایانی مذاکرات؟
سید عباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره کننده ایران با بیان اینکه دور آینده مذاکرات می تواند دور پایانی باشد، گفت: اعضای برجام و آمریکایی‌ها باید تصمیمات سخت خودشان را بگیرند.


آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۳ خرداد ۱۷۰ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۰ هزار و ۶۵۸ نفر رسید. ۹ هزار و ۶۵۷ بیمار جدید نیز شناسایی شد که هزار و ۴۰۰ نفر از آن‌ها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۰۰ نفر رسید. تا کنون ۲۰ میلیون آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام و ۴ میلیون و ۵۶۸ هزار دز واکسن نیز تزریق شده. در حال حاضر در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

انتقاد احمد خاتمی از کسانی که می‌گویند نباید ۱۲ نفر در شورای نگهبان برای مردم تصمیم بگیرند
احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان با انتقاد از گروهی که شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند، گفت: افرادی که می‌گویند نباید ۱۲ نفر در شورای نگهبان برای مردم تصمیم بگیرند در واقع دارند قانون را زیر سؤال می‌برند.او همچنین گفته: افرادی که مهندسی انتخابات توسط شورای نگهبان را مطرح می‌کنند، باید در دنیا و آخرت پاسخگوی سخنان خود باشند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار