دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت اجتماعی و اعزام گروه‌های محب به مناطق سیل‌زده برای خانواده‌های درگیر با سیل از فعالیت‌هایی بود که این سازمان با هدف همدردی و کمک معنوی و اجتماعی به آنها انجام داده است.
فعالیت پایگاه سلامت اجتماعی و گروه محب در شهرهای سیلزده مازندران

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، دکتر سعید آرام بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با تبریک سال جدید و اشاره به سیل مازندران و خسارات جانی و مالی اظهار کرد: بیش از 300 خانواده از جامعه هدف بهزیستی دچار خسارت‌های مختلفی به لحاظ آسیب به ساختمان و وسایل زندگی شدند، لذا بازدید خانه به خانه انجام و نیازهای آنها بررسی شد.

وی افزود: از روز 27 اسفندماه در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردیم و همه خانه‌هایی که مددجویان در آن زندگی می‌کردند همراه با اعلام ضرورت‌ها مورد ارزیابی و لوازم بهداشتی مورد نیاز در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت تا افرادی که دچار معلولیت هستند را به مناطق امن برسانیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد: در کمترین زمان نیز جاجایی معلولان و سالمندان به مناطق امن انجام شد، در سیمرغ مرکز میان‌مدت معتادان داشتیم که بلافاصله افراد آن را به قائمشهر منتقل کردیم.

آرام گفت: لیست تمام مددجویان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت حمایت‌هایی نیز سازمان بهزیستی برای آنها خواهد داشت در این مدت بازدیدهایی از طرف سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد و مددجویان را تنها نمی‌گذاریم، از نزدیک همه مسائل مورد ارزیابی قرار گرفت در این مدت بیش از 3 هزار بسته مواد غذایی بین گروه هدف توزیع شد.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت خانواده‌ها مورد اهمیت بود و بیش از هزار وسیله کمک توانبخشی مورد نیاز در اختیار خانواده‌های آسیب‌دیده قرار گرفت، اظهار کرد: کودکانی در این مناطق حضور داشتند و بواسطه آسیبی که ایجاد شد از آن فضای بهاری دور شده بودند لذا فضایی بانشاط را با کمک کانون همیاری کودک ایجاد و برنامه‌های شاد و متنوع و بانشاطی را برای آنها فراهم کردیم.

عضو شورای اداری مازندران گفت: سه مورد جهیزیه نوعروسان در سیل سیمرغ از بین رفته بود که بار دیگر در اختیار آنها قرار گرفت، اشتغال مددجویان نیز دارای اهمیت بود، خیلی‌ها کشاورز و دامدار بودند که زمینهای کشاورزی و دام‌های آنها از بین رفت، 3 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره را برای عزیزان جامعه هدف مد نظر قرار دادیم، تا سقف 20 میلیون تسهیلات کم‌بهره در اختیار آنها قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی برای منازلی که دچار خسارت شدند تا 5 میلیون تومان بلاعوض و برای ساخت منازل نیز 10 تا 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، برای همه مددجویانی که وسایل زندگی آنها از بین رفته است تا 5 میلیون تومان کمک خرید وسایل غیر از 5 میلیون تومان کمک معیشت بلاعوض اختصاص داده‌ایم.

* اعزام گروه‌های محب به مناطق سیل‌زده مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه از هفته آینده مدارس بازگشایی می‌شود، گفت: تامین لوازم مورد نیاز مدارس برای کودکانی که در سیل آسیب دیدند، خانواده‌های خسارت‌دیده نیاز به حمایتهای اجتماعی وروانشناختی دارند لذا در سیمرغ ، ساری و میاندرود گروه محب را راه‌اندازی کردیم.

آرام با بیان اینکه بیش از 3 هزار بسته حمایتی عیدانه در چند هفته مانده به حوادث سیل در اختیار جامعه هدف قرار گرفت، افزود: در زمان سیل نیز همکاری خوبی بین سازمان بهزیستی و هلال احمر صورت گرفت، به هر خانواده آسیب‌دیده از سیل که دارای معلول ضایعه نخاعی بودند یک میلیون و 200 هزار تومان کمک معیشت اختصاص یافت که تعداد آنها هزار و صد معلول است و برای اولین بار در کشور صورت گرفت.

وی در پایان گفت: در 5 شهر سوادکوه، ساری، چالوس، آمل و رامسر که درگیر سیل بودند پایگاه‌های سلامت اجتماعی را راه‌اندازی کردیم که تا 17 فروردین فعال است، در شهرهای مختلف بخصوص در غرب مازندران از رامسر تا بابلسر نیز پایگاه‌های موقت را راه انداختیم که بعد از ظهرها در اماکنی که مسافران حضور دارند این بسته‌های آموزشی را در اختیار مسافران قرار می دهیم.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار