دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
آوای خزر از شورای اداری نکا گزارش می‌دهد
نخستین جلسه شورای اداری شهرستان نکا در سال 95، با معارفه و تودیع معاونین فرماندار جدید و قدیم این شهرستان همراه شد، جلسه‎ای که بیشتر به تقدیر و خواندن شعر و حکایت گذشت!

به گزارش آوای خزر، نخستین جلسه شورای اداری سالجاری در شهرستان نکا با رنگ و بوی تودیع و معارفه معاونان فرمانداری این شهرستان همراه شد.
ابتدا فرماندار نکا از مردم و مسئولان این شهرستان به دلیل شرکت باشکوه در مراسم شهادت دو شهید مدافع حرم و حضور در یادواره شهدا با محوریت شهید محمدحسن طوسی، تقدیر کرد.
جعفر احمدی، از همکاری مردم و مسئولان نکایی در برپایی انتخابات شکوهمند و همراه با امنیت که در نهایت با مشارکت بالای 82 درصدی همراه بود، تشکر کرد و در ادامه نیز به اعضای ستاد خدمات سفر نکا که امکانات خوبی را در اختیار مسافران و شهروندان در ایام تعطیلات نوروزی قرار دادند، خسته نباشید گفت.
وی با اشاره به مراسم تودیع و معارفه معاونان میاندورود و نکا، افزود: از زحمات آقای غلامی معاون سابق فرمانداری نکا در خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان قدردانی می‎کنم و برای آقای غلامیان به عنوان معاون جدید فرماندار نکا که از همکاران استانداری و با سابقه هستند، آرزوی توفیق و موفقیت را خواستارم.






* هر که نشناسد در این عالم مقام خویش را/ می‌نهد بیرون زحد خویش گام خویش را


در ادامه، معاون سابق فرماندار نکا که اکنون به سمت معاونت فرمانداری میاندورود تعیین شده است؛ گویی که می‌خواهد چیزی را به فرد یا افرادی تفهیم کند! سخن خود را با این شعر آغاز کرد:
هر که نشناسد در این عالم مقام خویش را/ می‌نهد بیرون زحد خویش گام خویش را/ وای بر آنکس که با حرف تمسخر می‌برد/ آبروی دیگران و احتـرام خویش را/ آنکه مردم را به نیکی می‌دهد اندرز و پند/ ابتدا باید نکو سازد مرام خویش را/ آنکه یاران را کند با حرف تلخی تلخ کام/ تلخ اول می‌کند زان حرف کام خویش را/ طفل محروم از محبت چون به جائی می‌رسد/ می‌ستاند از خلایق انتقام خویش را...
محمدرضا غلامی پس از قرائت شعر، از اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان نکا بواسطه اینکه در دوران خدمت خود در نکا با او همراه و همکار بودند، قدردانی کرد.
وی با اشاره به حضور خود در شهرداری و شورای شهر نکا، افزود: هرچند پیشنهادهایی برای حضور در سایر شهرستان‌ها و سنگرهای دیگر خدمتی را داشتم؛ اما به عشق مردم نکا در همین شهر انجام وظیفه کردم.
معاون سابق فرماندار نکا، از حسن اعتماد استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیرکل دفتر سیاسی انتخابات استانداری مازندران بواسطه انتخاب او به سمت معاون فرماندار میاندورود تقدیر کرد.
وی از مهرداد ابراهیمی مدیرکل دفتر سیاسی انتخابات استانداری مازندران به‎عنوان مدیر باهوش یاد کرد که با حضور او شاهد تعاملات بسیار بالایی در بین احزاب و گروه‌ها در استان هستیم و آرامش بسیار عالی همراه با همدلی و همزبانی را ایجاد کرده است.



* «کار، خوبه خدا درست کنه/سلطان محمود خر کیه؟»

غلامی که گویا حرف‌های زیادی داشت، ادامه بحث خود را به بازگو کردن حکایتی از دوران سلطان محمود غزنوی مربوط به داستان دو گدای متملق و معترض که بر ورودی کاخ سلطان نشسته بودند، اختصاص داد و پایان داستان این بود که " کار، خوبه خدا درست کنه/ سلطان محمود خر کیه؟"
وی با اعلام اینکه در جابجایی‌ها نباید حرفی از گلایه‎مندی و ناراحتی باشد، گفت: باید اعتقاد داشته باشیم که تودیع و جابجایی‌ها در مسیر انقلاب برای همه سازنده است، همچنان که هجرت برای پیغمبر اسلام (ص) بسیار مفید بود.
غلامی ادامه داد: باید به این باور برسیم که همه چیز بر مبنای مصلحت خداست و معتقد باشیم که در همه امورات فقط خدا را در نظر بگیریم.
معاون سابق فرماندار نکا در پایان با اشاره به تشابه اسمی خود با معاونت جدید این فرمانداری، اظهار داشت: هنوز «غلامی» داخل این شهر هست و «غلامی‌ها» خادم اهل بیت (ع) و خدمتگزار مردم هستند.
محمدرضا غلامی، البته سخنان خود را با این شعر خاتمه داد: خدایا! جهان پادشاهی تو راست/ ز ما خدمت آید، خدایی تو راست.









* باید پیام مردم را درک کرده و محقق کنیم


در ادامه، معاون جدید فرماندار نکا با بیان اینکه انتخابات در تمامی جوامع دارای پیامی است و در کشور ما نیز هر انتخابات با خود پیامی به همراه داشته و دارد، گفت: ایجاد تحول اقتصادی و سیاسی از پیامهای مردم در انتخابات سال 92 بوده است.
علی غلامیان افزود: ما مسئولان باید پیام مردم را درک کرده و محقق کنیم؛ ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، ایجاد روحیه در مردم، جذب سرمایه و سرمایه‎گذاری و توسعه صنعت و کشاورزی از خواسته‎های آحاد مردم است.
وی اظهار داشت: همراهی مردم و مسئولان منجر به کاهش طلاق، کاهش بزهکاری اجتماعی و دوام و قوام خانواده‌ها و رشد جمعیت می‌شود.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
1
0
با تشکر از فرماندار محترم که بساطش در شهر رو جمع نمودند.
البته مقصر اصلی مدیران ارشد استان هستند که به این گونه افراد که سن وسالی ندارند مسئولیت می دهند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
0
1
صحبت های آقای غلامی واقعا دون شأن بود و سکوت آقای فرماندار هم نشانه بزرگی و ادب او
ساداتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
1
از یک جوان جویای نام چیز دیگری انتظار نمیرفت . بسیار سفر باید تا پخته شو خامی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
0
واقعاا باید مسولان عاقلانه عمل کنند نه جناحی مردم نظاره گر کارهای شما هستند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار