دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
یادداشت/بخش اول
ابعاد شخصیت نبی اکرم را هیچ انسانی قادر نیست به نحو کامل بیان کند و تصویر نزدیک به واقعی از شخصیت آن بزرگوار ارائه نماید. آنچه ما از برگزیده پروردگار عالم سرور پیامبران سراسر تاریخ شناخته و دانسته ایم ، سایه و شبهی از وجود معنوی و باطنی و حقیقی آن بزرگوار است.
محمد؛ پیامبر ناشناخته

آوای خزر - حجت‌الاسلام رحمت‌الله معظمی: «ابعاد شخصیت نبی اکرم را هیچ انسانی قادر نیست به نحو کامل بیان کند و تصویر نزدیک به واقعی از شخصیت آن بزرگوار ارائه نماید. آنچه ما از برگزیده پروردگار عالم سرور پیامبران سراسر تاریخ شناخته و دانسته ایم ، سایه و شبهی از وجود معنوی و باطنی و حقیقی آن بزرگوار است. اما همین مقدار معرفت هم برای مسلمانان کافی است. تا اولا حرکت آنها را به سمت کمال تضمین کند ، و قله انسانیت و اوج تکامل بشری را مقابل چشم آنان قرار بدهد. و ثانیا آنها را به وحدت اسلامی و تجمع حول آن محور تشویق کند. 

بنابراین توصیه ما به همه مسلمانان عالم این است که روی ابعاد شخصیت پیامبر و زندگی و سیره و اخلاق آن حضرت و تعالیمی که از آن بزرگوار مأثور و منصوص هست کار زیادی بشود... بزرگترین تبلیغ برای اسلام شاید همین باشد که ما چهره پیامبر اسلام را برای بینندگان و جویندگان عالم روشن کنیم.  رهبر انقلاب-68/7/24»

«پیغمبر در آن قله ای در آن اوجی قرار دارد که ما باید خودمان را سینه خیز، بدو، هر جور که می توانیم به آن قله نزدیک کنیم، باید حرکتمان در همان خطی باشد که پیغمبر اسلام در اوج آن خط قرار دارد و هرگز در این خط توقف نباید بکنیم. » 61/6/4

بنابر مضمون آیه شریفه «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» خداوند متعال منحصرا پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را الگو و اسوه مطلق در تمام دوران ها معرفی کرده است و این موضوع از اختصاصات وجود ایشان است. 

یکی از راهبردهای شیاطین و دشمنان اسلام از صدر ظهور این دین مبین و به گواه تاریخ و آنچه از منابع معتبر دینی و غیر دینی بر می آید - حتی قبل از اسلام یعنی در دوران دیگر پیامبران- به فراموشی سپردن نام و یاد و شخصیت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بوده است که برای دستیابی به این هدف شوم اقدامات فراوانی از جانب آنها صورت پذیرفته است و اسناد تاریخی به اندازه کافی و اطمینان آور برای اثبات این مسئله وجود دارد.

این تلاش ها در زمان نزدیک به ولادت آن حضرت شدت فراوانی گرفت و کفار و مشرکین و از همه با انگیزه تر یهودیان فرماندهی این کار را بر عهده داشتند که با عنایت خداوند متعال و هوشیاری مومنان از دستیابی به عمده اهداف خود ناکام ماندند. 

زمانی که معاندین اسلام ، دشمنان دین در صدر اسلام نتوانستند به جان پیامبر تعرض کنند و قبل از "بعثت" که "مهم ترین حادثه تاریخ بشر" است، ایشان را از میان بردارند و نیز از فراموشی سپردن نام و یاد شخصیت نبی اکرم ناکام ماندند در صدد معرفی چهره ای تحریف شده از این وجود بی نظیر به مسلمین و بشریت برآمدند که باید اعتراف کرد متاسفانه تا حدود زیادی به اهداف شوم خود در این مرحله رسیده اند و اثرات آن توطئه ها تا به امروز وجود دارد و بسیاری از انحرافات حوزه دین در اسلام و اختلافات و ناکامی های امت اسلامی به خاطر ناشناخته ماندن شخصیت پیامبر و اهداف و آرمان های ایشان بوده است و این یک مصیبت عظمی برای اسلام و مسملین است.  

چیزی که موجب تاسف فراوان است مغفول ماندن این وظیفه در زمانی است که انتظار بنا نهادن بنیان مرصوص تمدن اسلامی با دست مبارک نائب الامام انجام پذیرد.  با اندکی استعلام و استنتاج و بررسی در جامعه اسلام، حتی مولفه هایی مانند داستان کوتاه، نماد، ضرب المثل، شعر و مواردی از این دست در مورد شخصیت یا زندگانی پیامبر به اندازه ای که نشانگر حضور این شخصیت عظیم در ساحت اندیشه و باور های جامعه باشد، وجود ندارد. 

به نظر خواننده محترم به طور متوسط هر مسلمان در طور زندگی چند کتاب در مورد پیامبر می خواند؟ به چه میزان در این زمینه تحقیق و تفکر می کند؟ مسلمانان چند منبع را در این موضوع می شناسند؟ کدام منبع مورد وثوق است؟ در جامعه حوزوی و دانشگاهی چه منابع مشخصی ، چه مسیر علمی ، کدام رشته و گرایش و چه سهمی برای پیامبر اسلام وجود دارد؟ ائمه جمعه چه اقدام قابل ذکری در شناساندن پیامبر اسلام به جامعه داشته اند؟

محمد؛ پیامبر ناشناخته

*** بخش دوم و پایانی

در این نوشتار کوتاه و گذرا بنای بر گلایه و انتقاد نداریم اما میزان فعلی شناخت نسبت به سرور انبیا و انسان کامل نشان دهنده تقصیر مومنان و صالحان می باشد. موضوع انسان کامل که اهمیت آن بر هیچ اندیشمند و محققی پوشیده نیست و در تمامی مطالعات اساسی در حوزه انسان شناسی مقدمه اصلی می باشد جز با تحقیق و تحلیل و تفکر حول شخصیت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم ممکن نخواهد بود.

این بحث مقدمه بسیاری از معارف و علوم فردی و اجتماعی اسلام است و بهترین منابع برای شناخت انسان کامل یعنی وجود حضرت ختمی مرتب عبارت است از آنچه خداوند متعال در باره ایشان فرموده که در قرآن و دیگر منابع و کتب آسمانی موجود است. (مشخص است که غیر از قرآن همه کتب و منابع مذکور تحریف شده اند)

در مرتبه بعد آنچه خود ایشان در مورد خود فرموده اند و سیره و سنت ایشان بالاترین منبع و بعد از آن بیان ائمه و انبیا و اولیای الهی به ویژه حضرت علی علیه السلام می باشد.

از سویی فهم معارف قرآن و نیز معارف مستفاد از ائمه و انبیا و اولیای الهی امری مشروط است و تحقق آن در انسانی واجد خصوصیات و مقامات و مراتبی نزدیک یا شبیه انسان های کامل امکان پذیر است. و تحقیق پیرامون حضرت محمد و فهم آن معانی، نیاز به شرایط و آمادگی های روحی و شخصیتی دارد و بالاتر از آن بدون هدایت و توفیق الهی این کار ممکن نخواهد بود. این موضوع در شیوه فهم معارف اسلام و موضوع فقه و اجتهاد و ولایت فقیه به صورت مفصل بحث شده است.

با توجه به این مقدمه کوتاه اگر فردی در این زمان بنای آشنایی با پیامبر خاتم و نیر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم را داشته باشد باید به بیان ولی فقیه در این موضوع رجوع کند.

مقارن با سالروز رحلت وجود مقدس پیامبر اکرم اثری بسیار ارزشمند و بسیار گرانسنگ گردآوری شده از بیان و قلم مبارک رهبر معظم انقلاب پیرامون شخصیت بی نظیر حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را به دوستداران و پیروان آن حضرت و تشنگان چشمه حقیقت معرفی می کنیم: 

کتاب «شعاعی از نیّر اعظم» در سال 1385 که از سوی رهبر معظم انقلاب سال پیامبر اعظم نام گذاری شده بود با تلاش جمعی از پژوهشگران حوزه علمیه قم تهیه و تدوین شده و طیف گسترده ای از گزاره ها و داده ها و تحلیل های سامان یافته پیرامون مسائلی همچون ویژگی ها و اختصاصات رسول اکرم، نگاهی نو و حقیقی به مسئله اساسی بعثت، دوران قبل و بعد از تشکیل حکومت نبوی، نقش اهل بیت در نهضت نبوی و وظایف مسمانان نسبت به پیامبر و آموزه‌های او، روی‌دادنگاری دوران پیامبری حضرت ختمی مرتبت و پایه‌گذاری تمدن اسلامی، عناصر موثر در عبور پیامبر از شرایط سخت جاهلیت و عصبیت، پیامبر و وحدت اسلامی، عدالت وانسانیت و مسائلی از این دست وجود دارد. 

می توان گفت یکی از کتاب های جامع در مورد شخصیت و زندگانی پیامبر اعظم صلوات الله و سلامه علیه و آله همین کتاب است. این کتاب که 421 صفحه بوده و جای این کتاب در کتابخانه اهل فکر و تحقیق واقعا خالی است. 

ذکر این نکته لازم است که کتب تاریخی که توسط مسلمین در مورد پیامبر تالیف شده است به هیچ وجه خلأ این چنین اثری را پر نمی کنند چراکه مطالب این کتاب جمع بندی شده متناسب با زبان علمی روز و شبهات موجود و مقدر جامعه و با توجه به شرایط جهان اسلام بیان شده است.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار