دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
گزارش/
بارش باران‌های سیل‌آسای اخیر در مازندران سبب رشد 72 درصد آبگیری سدها شده و از شرکت آب منطقه‌ای این استان خبر می‌رسد که بیش از 90 درصد مخازن سدهای استان آبگیری شده است، سازمان هواشناسی نیز از ورود سامانه بارشی جدیدی گزارش می‌دهد اما مردم نگران نباشند زیرا شرایط پیش‌رو به شدت بارش‌های پیشین نیست.
90 درصد سدهای مازندران آبگیری شدند/ ورود سامانه بارشی جدید در مازندران از فردا

آوای خزر- آزاده بابانژاد: براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی مازندران بارش باران‌های پراکنده از فردا در مناطق کوهستانی و دشت مازندران آغاز می‌شود و غالب بارش‌ها در مناطق کوهستانی است.

با توجه به بارش‌های سیل‌آسایی که در روزهای پایانی 97 و هفته دوم فرودین‌ماه جاری در استان داشتیم؛ با انتشار اخباری مبنی بر آغاز بارش‌ها، سیل نگرانی‌ها بیش از سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها دل مردمان مازندران را متأثر و اضطراب ایجاد می‌کند.

با نگاهی به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی متوجه می‌شویم که سامانه بارشی از بعد از ظهر روز جمعه وارد کشور می‌شود و تا روز یکشنبه فعال خواهد بود.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است سامانه جدید بسیار ضعیف‌تر از سامانه‌هایی است که اخیرا در کشور مشکلاتی را بر ای هم‌وطنان ایجاد کرده است اما توصیه دارد که باتوجه به شرایط موجود و تأثیرات ناشی از سیلاب‌های اخیر، پُرشدن 80 درصدی سدها و آببندان‌ها در مناطق سیل‌زده، حجم بالای روان‌آب‌ رودخانه‌ها، تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی توسط سازمان‌های مربوطه اتخاذ شود.

مازندران از استان‌هایی بوده است که در سیل اخیر خسارت‌های زیادی را متحمل شده است و در چند روز گذشته نیز بار دیگر خروش رودخانه تلار مشکلاتی را برای مردم سوادکوه، زیراب و بخش‌هایی از قائم‌شهر ایجاد کرده است لذا می‌طلبد مردم و مسؤولان در کنار هم بوده و خسارت‌ها را به کمترین میزان برسانند.

به گزارش آوای خزر، براساس گزارش اداره‌کل هواشناسی مازندران آسمان این استان از روز جمعه با ورود سامانه بارشی هوایی لطیف با بارش‌های پراکنده بهاری را خواهد داشت.

در همین زمینه معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران به فارس می‌گوید: از بعد از ظهر فردا تا اواسط هفته پیش‌رو گاهاً شاهد ابرناکی آسمان استان خواهیم بود، بارندگی در ارتفاعات بیشتر و همراه با رگبار و بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

احمد اسدی در پاسخ به اینکه مردم نگران بارش‌ها هستند و آیا وضعیت هشداری را با ورود سامانه جدید خواهیم داشت؟ اظهار می‌دارد: فصل بهار است و بارش‌های بهاری را داریم، سامانه جدید و بارش‌های آن همانند وضعیت اخیر (سیلابی) نیست اما اگر شرایط جدید جوی اتفاق بیفتد اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی درباره وضعیت دریا نیز می‌گوید: فردا در دریا موج کوتاه حاکم است اما از روز شنبه افزایش موج داریم.

* رشد 72 درصدی آبگیری سدهای مازندران

به گزارش آوای خزر، از شرکت آب منطقه‌ای نیز خبر می‌رسد که بیش از 90 درصد مخازن سدهای استان آبگیری شده یعنی میزان آن به 294 میلیون مترمکعب رسیده است که در مقایسه با سال گذشته رشد 72 درصدی را نشان می‌دهد، بر همین اساس سد شهید رجایی با 153 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده برابر با 83 درصد ظرفیت مجموع، بیشترین حجم آبگیری را به‌خود اختصاص داده و رشد 1.5 برابری را تا 15 فروردین‌ماه تجربه کرده است.

غیر از سد شهید رجایی و سد فریم بقیه سدهای استان در آستانه سرریز یا آبگیری کامل قرار دارند که بخشی از سدها برای کنترل سیلاب و شروع رهاسازی آب جهت مصارف کشاورزی خالی گذاشته شده است تا برحسب ضرورت به کنترل سیلاب کمک کند.

شایعاتی نیز درباره ایجاد شکاف و ترک‌خوردگی در سد شهید رجایی منتشر شده بود، شرکت آب منطقه‌ای مازندران این موضوع را تکذیب و اعلام کرده است که حدود 40 میلیون مترمکعب از مجموع 163 میلیون مترمکعب از ظرفیت این سد باقی مانده است، بازدیدهایی نیز توسط نیروی انتظامی با حضور کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای در روز 14 فروردین‌ماه انجام شد تا از نزدیک شرایط سد را ببینند، این موضوع سبب شد تا ناشران اخبار کذب در فضای مجازی تحت پیگرد قرار بگیرند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار