دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
طرح امداد نوروزی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران به پایان رسید اما خدمات اورژانس را پایانی نیست، در مدت اجرای این طرح که 22 روز به طول انجامید، 82 هزار پیام فوریت‌های پزشکی ازجمله شامل مشاوره‌های پزشکی، ماموریت‌های اعزامی، راهنمایی مسافرین، مشاوره‌های دارویی و پیگیری مفقودین و گمشده‌ها و بیماران منتقل شده به مراکز درمانی رد و بدل شد.
82 هزار پیام فوریت‌های پزشکی در نوروز 98 رد و بدل شد

به گزارش آوای خزر، براساس آمارهای اعلام‌شده اورژانس 115 مازندران، طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند 97 تا ۱۷ فروردین 98 ادامه داشت و در این مدت، ۸ هزار و ۶۵۷ ماموریت توسط نیروهای عملیاتی اورژانس مازندران انجام شده است که از این تعداد۶ هزار و ۵۲۱ مورد ماموریت غیرتصادفی و ۲ هزار و ۱۳۶ مورد نیز ماموریت تصادفی بوده است.

براساس این آمار، تعداد مأموریت‌های تصادفی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. بیشترین آمار بیماران غیرتصادفی مربوط به بیماران قلبی و تنفسی بود. ۴ هزار و ۷۵۳ نفر توسط اورژانس جهت انجام درمان‌های تخصصی به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

در این ایام ۶۸ مورد مسمومیت با مونوکسید کربن اعلام و منجر به مرگ ۳ نفر شد. در ۲۱ ایستگاه سلامت نوروزی که توسط اورژانس مازندران برپا شده بود نیز ۱۲ هزار و ۶۷ نفر مراجعه کردند و از خدمات درمانی این کمپ‌ها بهره‌مند شدند در حالی‌که مراجعین به کمپ‌های سلامت در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۸۴۱ مورد بوده است.

براساس همین گزارش در واحد mcmc ستاد هدایت درمان، ۳۷۷ مورد درخواست اعزام از بیمارستان‌ها به سامانه اعلام شد که ۳۲۲ مورد با موفقیت انجام شده است.

در تنها مرکز ارتباطات و ۳ مرکز پیام در سطح استان نیز حدود 82 هزار تماس ورودی و خروجی ثبت شد که شامل مشاوره‌های پزشکی، ماموریتهای اعزامی، راهنمایی مسافرین، مشاوره‌های دارویی، راهنمایی‌های آدرس‌های مراکز درمانی به مسافرین، پیگیری مفقودین و گمشده‌ها و بیماران منتقل شده به مراکز درمانی بوده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها