دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
گزارشی از یک رویداد ورزشی در ایام سیل/
باوجود سیل، ریزش کو، رانش زمین و برف شدید در شرق مازندران که در نوروز امسال اتفاق افتاد اما این وضعیت، مانع از برگزاری جشنواره فرهنگی‌ورزشی روستای «وزوار» در شهرستان گلوگاه نشد.
جشنواره فرهنگی‌ورزشی روستای «وزوار» گلوگاه، بی‌خیال سیل!

به گزارش خبرنگار آوای خزر از شهرستان ساری، روستای «وِزوار» گلوگاه از توابع بخش مرکزی این شهرستان در شرق مازندران واقع است، از ماه‌ها پیش مقرر شد که در ایام نوروز یک جشنواره فرهنگی ورزشی و برای نخستین‌بار در همین روستا برگزار شود اما هزارجیب برف سنگین آمد و همه برنامه‌ریزی‌ها را برهم زد.

انسداد جاده ها و اوضاع شرق مازندران در روزهای بهاری رنگ و روی پاییزی به خود گرفت، خیلی‌ها بی‌خیال جشنواره فرهنگی‌ورزشی شدند اما جوانان ورزشکار را مگر می‌شد قانع کرد؟ آنها ماه‌ها منتظر چنین رویدادی بودند، رایزنی‌ها و گفتگوها برای اجرای جشنواره آغاز شد و بالاخره تلاش‌ها پاسخ داد و تا حدودی، شد آنچه باید می‌شد!

به این دلیل که عملاً امکان برگزاری برخی برنامه‌ها وجود نداشت؛ لذا جوانان روستا بر آن شدند تا با حذف تعدادی از بخش‌ها، فقط رویداد ورزشی - که آمیخته با فرهنگ ناب ایثار و شهادت بود - را به نحو شایسته برگزار کنند.

نام این رویداد جشنواره فرهنگی ورزشی حضرت حرّ و شهدای وزوار نهاده شد، زنده نگه‌داشتن نام شهدا و شهید صحرای نینوا حضرت حرّ در رقابت ورزشی با حضور 10 تیم و 1۵۰ ورزشکار، در واقع ثبت یکی از رکوردهای خوب در سطح روستایی و آن‌هم در موقعیت یخ و یخبندان روستای وزوار.

در ایام جشنواره مسؤولان محلی وزوار حضور داشتندو از نزدیک نظاره‌گر رقابت‌ها شدند و از کیفیت جشنواره ابراز رضایت کردند، آنها انتقال این جشنواره به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و مسدود شدن راه‌ها به دهستان لیوان(از توابع بندرگز گلستان) و بخشی از آن در شهر گلوگاه را به فال نیک گرفتند.

در اختتامیه این جشنواره فرهنگی ورزشی که در دهم فروردین ۹۸ برگزار شده است، مسؤولان گلوگاه ازجمله فرماندار، بخشدار، رئیس اداره ورزش و جوانان و هیأت همراه حضور پیدا کردند واز  کیفیت جشنواره ابراز خرسندی کردند.

 رئیس اداره ورزش و جوانان گلوگاه نسبت به هماهنگی‌های لازم با مدیر جشنواره، دهیار و شورای وزوار را ستودنی خواند. حضور جوانان مؤمن و انقلابی و البته ورزشکار و سرزنده وزوار در این جشنواره، به‌یاد ماندنی‎ترین خاطرات را برای همگان رقم زد، آنها دنباله‌رو رهبر خود هستند، رهبری که ورزش را از ضروریات زندگی می‌دانند.

این جوانان در حوزه فرهنگی به‌خوبی عمل کردند، فضای ورزشی جشنواره عطر و بوی شهدا گرفت، نام تیم‌های شرکت‌کننده و تصویر روی پیراهن ورزشکاران مزین به شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب بود، خانواده‌های شهدا نیز بیننده مسابقات فوتبال بودند.

دبیر جشنواره، از مسئولان و شورای اسلامی دهستان لیوان و رئیس اداره ورزش و جوانان گلوگاه در خصوص واگذاری زمین ورزشی دهستان لیوان و گلوگاه به جشنواره وزوار قدردانی کردند، آنها از مسؤولان دولتی می‌خواهند تا از جوانان که سرمایه‌های ورزشی در روستاها هستند را قدر بدانند.

جوانان روستای وزوار به یک باشگاه ورزشی استاندارد نیاز دارند و این کمترین تقاضای آنها در روستای پُرجمعیتی چون وزوار از دولت است

... و اما مسابقات تمام، و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد، هر کدام از بازیکنان تیم قهرمان یک جفت کفش f ورزشی، مدال و حکم قهرمانی دریافت کردند، یک کاپ تیمی نیز به آنها تقدیم شد.

تیم دوم نیز همانند تیم اول به تعداد 16 نفر هر کدام یک جفت کفش ورزشی اسکیچرز، مدال و حکم قهرمانی دریافت کردند، کاپ تیمی نیز به آنها اهدا شد.

تیم سوم نیز یک کاپ تیمی دریافت کرد، هر کدام از بازیکنانش یک‌دست کاپشن و شلوار ورزشی به همراه حکم و مدال گرفتند.
16 نفر از بازیکنان نیز در قالب تیم اخلاق هر کدام یک عدد شلوار ورزشی، حکم و کاپ تیمی دریافت کردند

بهترین بازیکن یک نفر یک عدد کاپشن شلوار ورزشی
آقای گل یک عدد شلوار ورزشی اسلش

بهترین مدافع ‌۲ نفر لباس ورزشی

بهترین هافبک یک عدد شلوار ورزشی اسلش

بهترین گلر یک نفر یک عدد دستکش گلری و زانو بند

بهترین مربی یک عدد کاپشن شلوار ورزشی

بهترین سرپرست یک عدد کاپشن شلوار ورزشی

پدیده مسابقات ۲ نفر هرکدام یک عدد فلش مموری ۱۶ گیگ

بازیکن اخلاق (جدای از تیم اخلاق) ۱۲ نفر هر نفر یک عدد تیشرت ورزشی

تقدیر از عوامل اجرایی مسابقات ۲۲ نفر ( کفش ورزشی ، کاپشن شلوار ورزشی و ساک ورزشی) هرکدام به تناسب فعالیت و تلاش

در پایان ضمن ابراز همدردی با مردم سیل زده کشور مبلغ سه میلیون ریال و ۳ دست لباس گرمکن ورزشی هم اهدایی جشنواره به سیل زدگان اختصاص یافت.


اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
0
0
بسیار عالی بود
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها