دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: باید امکانات جامع و کاملی را با عنوان بانک اطلاعاتی ماشین آلات داشته باشیم که در موارد اضطرار از آنها در کوتاهترین زمان ممکن به‌کارگیری کنیم.
خسارت 500 میلیارد تومانی  سیل  به زیرساخت‌های حوزه راه‌های مارندران

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سید محمد نظری صبح روز پنجشنبه 22 فروردین‌ماه در نشست خبری ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده مازندران اظهار کرد: در سیل و برف اخیر مازندران که خسارت‌هایی را به زیرساخت‌های حوزه راه وارد ساخت همه مسئولان و نهادهای اداری و مردمی پای کار آمدند که در رأس آنها از استاندار مازندران قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه کمبودهایی را در بحث ماشین‌آلات داریم و باید این کمبود را برطرف کنیم، افزود: باید امکانات جامع و کاملی را با عنوان بانک اطلاعاتی ماشین آلات داشته باشیم که در موارد اضطرار از آنها در کوتاهترین زمان ممکن به‌کارگیری کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه در سیل نخست که پیش از نوروز بود؛ بیشترین آسیب را در سیمرغ، جویبار، بابلسر، ساری، بهشهر و نکا داشتیم، گفت: در سیل دوم سوادکوه و سوادکوه شمالی دچار خسارت شد که 1200 متر از شبکه راهها قطع و 6 واحد مسکونی به صورت صد درصدی تخریب و سه نقطه از سوادکوه نیز دچار رانش شد.

این مسئول اظهار کرد: در سیل نخست 320 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های حوزه راه‌های استان وارد شد که با سیل دوم مجموعاً به 500 میلیارد تومان رسید.

وی بیان کرد: در حوزه علائم نیز در حدود 25 میلیارد تومان خسارت به تابلوها، نیوجرسی‌ها، گاردها و خط‌کشی‌ها در راه‌های اصلی و فرعی و روستایی وارد شده است.

نظری با اعلام اینکه در مازندران 7 هزار کیلومتر رودخانه و 2 هزار کیلومتر نهر داریم، تصریح کرد: سند کنترل سیلاب در اسفندماه گذشته به تصویب رسیده است و به فراخور آن برنامه دستگاه‌های مرتبط با عنوان ملاحظات فنی در آن دیده شده است و امیدواریم از سال آینده اتفاقات خوبی بیفتد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بیان کرد: در سیل مازندران 384 نقطه از راه‌های استان، و 52 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی و 13 پل نیز بین 30 تا 100 درصد خسارت دیدند.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: