دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
بار دیگر ساماندهی سواحل/
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از بکارگیری 950 ناجی غریق و بازرس در طرح‌های دریای این استان گفت و ساحل را فرصتی برای گردشگری و گردش سرمایه دانست.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، ستاد ساماندهی سواحل مازندران در نخستین نشست سالجاری خود که ابتدای همین هفته برگزار شده بود، در کنار استفاده بهینه از سواحل، بر کاهش میزان غریق در آب‌های استان و بویژه در دریا تاکید داشت.

این ستاد که عملاً از سال 92 با برنامه‌ریزی منسجم‌تری کار خود را آغاز کرده بود هدف مهم یعنی کاهش تعداد غرق‌شدگان را در پیش گرفت و توانست تعداد فوتی‌ها در آب‌های مازندران را از 224 تن در سال منتهی به 92 به 98 نفر در سال منتهی به 96 کاهش دهد که از این تعداد، 80 نفر در دریا و بعضاً در مناطق شناممنوع و پلاژهای خصوصی غرق شده‌اند.

در سال 97 نیز با استفاده از تجربیات سال‌های پیش از آن و افزایش آگاهی مردم نسبت به محل‌های ایمن برای شنا و توجه به هشدارهای ناجیان غریق، این تعداد به کمتر از 50 نفر رسید.

حبیب حسین‌زادگان: بکارگیری 950 ناجی غریق و بازرس در سواحل مازندران/ ساحل؛ فرصتی برای گردشگری و گردش سرمایه

اما برای سالجاری، بر ساماندهی سواحل تاکید بیشتری شد و مهمترین شاخصه موفقیت در این بخش به کاهش فوتی‌ها اختصاص یافت، در نخستین نشست ستاد ساماندهی سواحل که با مشارکت مسئولان مربوطه استانی و 15 فرماندار و شهرداران ساحلی در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، این مهم و ضرورت برنامه‌های جذاب در سواحل به اطلاع فرمانداران و شهرداران ساحلی رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در این زمینه به خبرنگار آوای خزر می‌گوید: علیرغم اینکه در سالیان گذشته رشد قابل توجهی در کاهش غریق داشتیم اما باید هماهنگی‌های بیشتری ایجاد شود که دستگاه‌های عضو ستاد، سرویس مناسبی ارائه بدهند تا گردشگران با خاطره‌ای خوش در این استان شمالی حضور پیدا کنند.

حبیب حسین‌زادگان: بکارگیری 950 ناجی غریق و بازرس در سواحل مازندران/ ساحل؛ فرصتی برای گردشگری و گردش سرمایه

حبیب حسین‌زادگان با بیان اینکه سواحل باید محل امنی برای آسایش و آرامش و تفریح مردم باشد، آن را یکی از بسترهای مهم بخش گردشگری و حتی گردش سرمایه بواسطه ایجاد اشتغال عنوان و البته بر این نکته تاکید کرد که در کنار این نگاه، هماهنگی برای کاهش غریق باید در اولویت باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه ستاد ساماندهی سواحل چارچوب فعالیت خود را پیدا کرده است، اظهار می‌دارد: بحث آموزش و تامین تجهیزات و پرداخت حقوق ناجیان غریق نیز از مسائل مهم است زیرا بر این باوریم که «ناجی» در خط اول کاهش غریق قرار دارد و اگر نیازمندی‌های او جدی گرفته شود میتواند براساس استانداردهای لازم با تسلط بیشتر در صحنه‌ها حضور داشته باشد که مهمترین خروجی آن نیز کاهش غریق است.

حبیب حسین‌زادگان: بکارگیری 950 ناجی غریق و بازرس در سواحل مازندران/ ساحل؛ فرصتی برای گردشگری و گردش سرمایه

عضو ستاد ساماندهی سواحل مازندران بیان می‌دارد که نجات غریق از مسائل سخت است و ناجیان نیاز به پوشش بیمه‌ای دولت دارند، وقتی ناجی غریق کار سختی را انجام می‌دهد انتظار دارد دولت نیز به او توجه کند.

حسین‌زادگان از همکاری و پیگیری استاندار و معاونت سیاسی امنیتی ایشان به دلیل حساسیتی که نسبت به ساماندهی سواحل و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی از ناجیان غریق دارند، قدردانی کرد.

این عضو ستاد ساماندهی سواحل مازندران در پاسخ به اینکه هر ساله بخش زیادی از غرق‌شدگی‌ها به مناطق شناممنوع و خصوصی اختصاص دارد و در این زمینه چه تدابیری اندیشیده شده است، اظهار می‌دارد که بخشی از این موضوع به شهروندان و بخش دیگر به ویلاداران مربوط است که در بخش دوم اقداماتی صورت گرفته و امیدواریم ویلاداران همکاری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در سواحل مازندران 4 ماه از سال به فعالیت طرح‌های دریا اختصاص دارد این را گفت که امسال حدود 930 ناجی و 20 بازرس در سواحل مازندران فعالیت دارند.

حبیب حسین‌زادگان: بکارگیری 950 ناجی غریق و بازرس در سواحل مازندران/ ساحل؛ فرصتی برای گردشگری و گردش سرمایه

به گزارش آوای خزر، طرح دریا معمولاً از ابتدای خردادماه هر سال آغاز می‌شود، بین 94 تا 100 طرح دریا در سواحل مازندران به صورت کامل یا دست و پا شکسته اجرا می‌شوند، از ساحل 338 کیلومتری مازندران تنها 4 درصد آن آزادشده یا بهتر بگوییم عمومی است، حدود 80 درصد توسط بخش خصوصی(ویلاهای شخصی) و دولتی تصرف‌شده است و بقیه آن نیز حفاظت‎شده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار