دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
آیا شهرداری ساری در جا زده است؟!
شهرداری ساری در میان پروژه های ریز و درشت خود، گاهی جابجایی های سوال‌برانگیزی دارد، گویا آزمودنِ آزموده شده‌ها را نیز باید به پروژه‌های آن اضافه کرد، به‌راستی هدف از بازگرداندن دیپورتی‎ها چیست؟ آیا شهرداری ساری در جا زده است؟!
بازگشت دیپورتی‌ها به شهرداری ساری/ آزموده را آزمودن خطاست

به گزارش آوای خزر، داستان مدیران شهری و شورانشینان در مرکز مازندران در چند سال اخیر بحث داغ و جدی محافل و افکار عمومی بوده است. شهرداری ساری در دوران مدیریتی مهدی عبوری اتفاقات پُر اما اگر و پُر فراز و نشیبی را تجربه کرده است؛ از پروژه های عمرانی، برگزاری جشن ها و فستیوال های فرهنگی با اعتبارات میلیاردی تا آتش سوزی یکی از بزرگترین بناهای تاریخی ساری یعنی مسجد جامع.

اما اکنون موضوعی که در سال های اخیر علی الخصوص در آغاز شورای دوره پنجم رنگ و بوی جدی گرفته است مورد سوال قرار گرفتن عملکرد برخی از مدیران شهرداری ساری بویژه بعضی از شهرداران مناطق و مدیران سازمان های تابع بوده است به طوریکه علیرغم میل باطنی شورانشینان و شهردار ساری طی یک سال و اندی گذشته شاهد حذف و به نوعی دیپورت برخی از این مدیران از بدنه شهرداری ساری بوده ایم.

اما در روزهای واپسین سال 97 و روزهای نخستین سال 98 زمزمه های بازگشت برخی از مدیران امتحان پس داده به شهرداری ساری بوده‌ایم که از منظر مدیریتی و افکار عمومی به نوعی بازگشت به عقب می باشد به طوریکه در روزهای گذشته شاهد انتصاب یکی از مدیران سابق شهرداری ساری بعنوان معاون فنی عمرانی شهرداری ساری و همچنین باتوجه به آنکه سرپرست سازمان حمل و نقل ترافیک در آستانه بازنشستگی قرار دارد؛ در سکوت شبهه‌برانگیز اعضای شورای شهر شاهد تصمیمی عجیب از شهردار ساری بوده‌ایم به طوریکه مدیر سابق این سازمان را مجددا به سمت مدیرعاملی منصوب کرده‌اند.

به نظر می‌رسد با بازگشت مدیران سابق و امتحان پس داده به این نهاد غیردولتی و مردمی می توان ادعا کرد شاهد درجا زدن مدیریت شهری در شهرداری ساری هستیم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1369

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار