دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
معاون عمرانی استاندار مازندران در برنامه تیتر امشب:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در برنامه تیتر امشب با اعلام اینکه تاکنون 152 میلیارد ریال بلاعوض معیشتی و تعمیراتی به سیل‌زدگان مازندران پرداخت شده است، از مشکل ریزش و رانش در 35 روستای این استان و ضرورت جابجایی یا پایدارسازی این مناطق گفت.
35 روستای مازندران نیاز به جابجایی یا پایدارسازی دارند/ پرداخت 152 میلیارد ریال بلاعوض به سیل‌زدگان مازندران

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، مهدی رازجویان در ارتباط تلفنی شنبه‌شب با برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر درباره گزارش سیل مازندران و اقدامات صورت‌گرفته با اشاره به اینکه مازندران نخستین استانی است که دچار سیل شده و طی دو مرحله خساراتی به این استان وارد آمده است، حجم باران را به حدی دانست که زیرساخت‌های عمده‌ای را در شهرها و روستاهای مرکز و شرق مازندران از بین برد.

وی با توجه به اینکه سیل 27 اسفند97 و 12 فروردین سالجاری با حجم باران 197 میلیمتری، 752 روستا را در 12 شهرستان تحت تاثیر قرار داد؛ از فعالیت جهادی نیروهای مردمی، انتظامی، هلال احمر، سپاه، سمن‌ها و نیروهای دولتی و مسئول گفت که توانستند در همان 24 ساعت نخست، نسبت به مدیریت بحران، بازگشایی راه‌های مسدودشده، اتصال انشعابات و قطعی‌های آب، برق و گاز و مخابرات در مناطقی که زیرساخت‌های آنها تاحدودی پایدار بوده است، اقدام کنند.

* پرداخت 152 میلیارد ریال بلاعوض معیشتی و تعمیراتی به سیل‌زدگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، گزارش میزان خسارت اولیه که به ستاد مرکزی ارسال شده است را هزار و 765 میلیارد تومان اعلام کرد که 750 میلیارد تومان در بخش زیربنایی، 325 میلیارد تومان در بخش مسکونی و معیشتی و 593 میلیارد تومان نیز به بخش کشاورزی است.

رازجویان همچنین از واریز 15 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک بلاعوض تعمیراتی و معیشتی به آسیب‌دیدگان سیل در مازندران خبر داد که تاکنون انجام شده و علاوه بر آن، هزار و 600 واحد برای دریافت تسهیلات تعمیراتی ارزان‌قیمت به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون 65 واحد پی‌کنی شدند، 7 واحد به مرحله فندانسیون و یک واحد نیز به مرحله نصب اسکلت رسیده است و به همین ترتیب بازسازی منازل یک به یک در حال انجام است.

* 35 روستای مازندران نیازمند جابجایی یا پایدارسازی

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه بحث رانش راه‌های روستایی همچنان پابرجاست و در سیل اخیر نیز بسیاری از محورهای روستایی دچار رانش و ریزش شده‌اند، بر جابجایی یا پایدارسازی وضعیت 35 روستای در معرض رانش استان مازندران تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه بیشترین مشکل را در بخش کشاورزی داریم و با توجه به اینکه فرصت اندکی برای فصل زراعت باقی مانده است؛ به بحث ضرورت در بازسازی زیرساخت‌های کشاورزی ازجمله سردهنه‌ها اشاره کرد که اگر در زمان مناسبی خسارت‌ها جبران شود، زمین‌های زراعی و باغی می‌توانند به حالت اولیه بازگردند.

به گزارش آوای خزر، دولت برای جبران خسارت‌های بخش کشاورزی در سیل اخیر، به‌ویژه در لرستان، گلستان، مازندران و خوزستان مبالغی را به عنوان بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره در نظر گرفت که بخش بلاعوض آن عبارتند از: پرداخت 20 میلیون ریال برای هر هکتار اراضی دیم، 50 میلیون ریال برای هر هکتار اراضی آبی، 50 میلیون ریال برای هر هکتار اراضی باغی، 5 میلیون ریال برای هر رأس دام سبک و 30 میلیون ریال برای هر رأس دام سنگین، همچنین 50 میلیون ریال برای هر واحد دامداری، 80 میلیون ریال برای هر ایستگاه پمپاژ آب، 50 میلیون ریال برای حوضچه پرورش ماهی گرمابی و 80 میلیون ریال برای حوضچه‌های ماهی سردابی.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها