دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
رئیس پلیس راهور مازندران خبر داد:
رییس پلیس راهور مازندران در دومین نشست خود با اصحاب رسانه استان از اعلام شرایط ویژه ترخیص خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی خبرداد که تاکنون بیش از ۲ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند.
اعلام شرایط ویژه ترخیص خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی
 
به گزارش آوای خزر از ساری، سرهنگ نصرالله بیگلری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلیس راهور تسهیلات ویژه‌ای برای مالکین خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در نظر گرفته و تشریفات غیرضروری نیز حذف شده است، این اقدام را در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی عنوان کرد.

وی ادامه داد: مالکان وسایل نقلیه توقیفی، می‌توانند با مراجعه به ۴۶ دفتر پلیس ۱۰+ در سراسر استان مازندران نسبت به ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌های خود اقدام کنند.

رییس پلیس راهور مازندران گفت: دریافت هزینه پارکینک بر مبنای نرخ سال ۹۴، بخشودگی نرخ دو برابری جرائم، پرداخت جرائم در اقساط ۱۲ ماهه، امکان ترخیص برای فاقدین گواهینامه، ترخیص وسائط نقلیه فاقد بیمه‌نامه تنها با اخذ تعهد از مالک، امکان ترخیص با وکالت‌نامه بدون حضور مالک، و عدم نیاز به مفاصا حساب مالیاتی و عوارض شهرداری را از جمله تسهیلات در نظر گرفته جهت ترخیص خودرو‌های توقیفی بر شمرد.

این مسوول با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر برای ترخیص موتورسیکلت از این تسهیلات استفاده کردند، افزود: ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت دیگر نیز در پارکینگ‌ها وجود دارد.

وی تعداد خودرو‌های در انتظار ترخیص را ۲ هزار دستگاه الام کرد و گفت: در بحث سیستمی و هوشمندسازی شهرها، وقتی به مازندران آمدم حتی یک دوربین ثبت تخلفات هوشمند شهری نداشتیم، اما اکنون در تمام شهر‌های استان امکان رصد تخلفات و اعمال قانون وجود دارد.

بیگلری بیان کرد: هوشمندسازی ثبت تخلفات و پایش تصویری نقش مستقیم در کاهش تصادفات دارد و از طرفی در کاهش سرقت‌ها و ایجاد احساس امنیت موثر است.

رییس پلیس راهور مازندران با اشاره به برگشت ۶۰ درصدی جرائم به شهرداری‌ها مطابق ماده ۲۳، از کم‌کاری‌های صورت‌گرفته مربوطه، اظهار تأسف کرد.

این مسوول با اعلام اینکه ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح در شهر‌های آمل، بابل، قائم‌شهر، ساری، بهشهر، نور و تنکابن اتفاق می‌افتد، ادامه داد: به همین دلیل، شورای ترافیک اضطراری با دادستان استان برگزار کردیم و قرار است فرمانداران شهر‌هایی که آمار بالا دارند در جلسات حاضر شوند.

بیگلری در بخش دیگری از سخنان خود، تعداد خودرو‌های شماره‌گذاری شده در سه ماهه نخست امسال را علیرغم تعطیلی ۴۵ روزه‌ی مراکز شماره‌گذاری باتوجه به شرایط کرونایی ۴۰ هزار و ۲۲ دستگاه اعلام کرد که نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی داشتیم.

وی با اشاره به آمار فوتی‌های تصادفات عنوان کرد: ۳۸ درصد فوتی تصادفات شهری مربوط به عابرین پیاده است که سرعت غیرمجاز و بعضا قصور عابرین مهم‌ترین دلیل آن است.

رییس پلیس راهور مازندران همچنین تعداد تخلفات حادثه‌ساز در استان طی سه ماه نخست امسال را ۵۴ هزار و ۱۴۶ فقره، تعداد گواهینامه‌های توقیف‌شده را ۸ هزار و ۴ جلد) با این توضیح که ۱۴۰ درصد افزایش داشت و تعداد نمره منفی ثبت‌شده در گواهینامه ۱۲۶ جلد بوده و تعداد تصادفات جرحی را ۱۹۹ هزار و ۹۳۴ فقره، و تعداد فوتی را ۳۷ فقره با کاهش ۳ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته اعلام کرد.

این مسوول با اشاره به اینکه در وضعیت قرمز کرونایی در تمام مدخل‌های ورودی استان ۵۷ گشت مشترک پلیس راه و پلیس راهور حضور دارند و ضمن اعمال قانون نسبت به برگشت خودرو‌ها اقدام می‌کنند، از هم‌وطنان تقاضا کرد که به منظور حفظ سلامت خود و دیگران از مسافرت به مازندران و دیگر استان‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی خوددرای کنند، چون علاوه بر تحمل جریمه یک‌میلیون تومانی مجبور به بازگشت به شهر‌های خودشان می‌شوند.

سرهنگ نصرالله بیگلری در پایان نشست خبری اظهار داشت: روزانه ۱۳۵ دستگاه گشت کنترلی به‌صورت شبانه‌روزی در سطح استان فعال هستند و در صورت برخورد با متخلفان، اعمال قانون می‌کنند.


انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها