دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
یک فعال مدنی:
چه‌قدر بگوییم
یک فعال اجتماعی با اشاره به عدم اختصاص اعتبار برای تأمین لودر در میانکاله جهت اطفای حریق، خطاب به مسوولان سازمان محیط زییست گفت: چه‌طور شد که ما مازندرانی و گلستانی حق نداریم یک لودر داشته باشیم. بیایید به داد میانکاله برسید، چه‌قدر باید بگوییم که به داد میانکاله برسید؟

به گزارش آوای خزر از بهشهر، سلمان نجفی امروز در مراسم معارفه "علی کلانه" به عنوان نخستین رییس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله، با بیان اینکه محیط زیست به همراه نیروهای خدومی که در اینجا هستند، مظلوم است، اشاره‌ای به خشکی بخشی از تالاب میانکاله داشت که هر فردی از هر طرف به‌راحتی با پراید و دوچرخه می‌تواند وارد آن شود.

او با طرح این سؤال که مگر چند نیروی حفاظتی در میانکاله داریم، گریزی به آتش‌سوزی‌های میانکاله زد و گفت: این درست نیست که بحث آتش‌سوزی را با مدیریت محیط زیست همراه کنیم؛ از هر طرف به این منطقه دست‌اندازی می‌شود؛ یا از سر دشمنی است یا سهواً اتفاق می‌افتد.

این فعال اجتماعی بحث تأمین لودر را به میان آورد و گفت: به آقایان کلانتری(رییس سازمان، و معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی) گفتیم که برای اطفای حریق به لودر نیاز داریم. اما در حالی‌که چند ماه از این درخواست گذشته و قول مساعد هم داده بودند، و در حالی که برای برخی استان‌ها اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد اما خبری از لودر در میانکاله نشد.

چه‌قدر بگوییم

او با بیان اینکه "والله مازندران و گلستان مظلوم هستند"، افزود: عیلرغم خشکسالی شدید خلیج گرگان و میانکاله، این قول را می‌دهم که با 10 میلیارد تومان بودجه، میانکاله را آبیاری کنم.

این فعال مدنی با انتقاد از اینکه میانکاله حتی یک لودر اختصاصی ندارد و تنها یک لودر اجاره‌ای را به منطقه آورده است، خطاب به مسوولان محیط زیست کشور گفت: "چه‌طور شد که ما مازندرانی و گلستانی حق نداریم یک لودر داشته باشیم. بیایید به داد میانکاله برسید، چه‌قدر باید بگوییم که به داد میانکاله برسید؟ با شرایط فعلی، معلوم نیست تا پنج سال دیگر اگر تالاب  را آبگیری نکنیم و نجات ندهیم، دیگر تالاب میانکاله نخواهیم داشت".

نجفی در پایان با بیان اینکه گرچه مسوولان محلی و شهرستانی دست به دست هم دادند اما این اقدامات برای نجات میانکاله کافی نیست، تأکید کرد که تنها یک میانکاله در دنیا داریم و باید آن را حفظ کنیم.

انتهای پیام/1001/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار