دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
قالیباف در یادواره شهدای بهشهر:
نظام بروکراسی تغییر کند/ مسوولان جای مردم بدوند!
رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر یکروزه خود به استان مازندران در جمع مردم بهشهر گفت: "جریان کار باید عوض شود؛ به جای اینکه مردم در نظام بروکراسی بدوند، این مسوولان هستند که باید دنبال مردم بدوند. ما اصلا برای همین انقلاب کردیم".

به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، دکتر محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در یادواره شهدا و سالگرد حجت‌الاسلام سید صابر جباری امام جمعه فقید این شهرستان با اشاره به هفته دفاع مقدس و توجه به سنت‌های الهی در جنگ بیان کرد: همه تجربه و علم می‌گوید اگر می‌خواهی بر دشمن غلبه کنی باید سه برابر او امکانات و تجهیزات داشته باشید در غیر این‌صورت بهتر است این کار را نکنید؛ این تجربه‌ای است که امروز در دانشکده‌های مختلف دنیا و در کشور خودمان در علوم نظامی می‌گویند اما در سنت‌های الهی خداوند می‌فرماید: "کم من فِئة قلیلة غلبت فِئة کثیرة بأذن الله"

این مسوول ادامه داد: ما در جنگ با گوشت و پوست و استخوان اینها را لمس کردیم و پیروزی آن را دیدیم. در قصص قرآن اینها را شنیدیم، حرف خداست، ولی در جنگ دیدیم، لمس کردیم. و بقای جمهوری اسلامی ایران در مقابل این دشمنان که 40 سال در برابر ما هستند، این سنت‌های الهی است.

قالیباف بیان کرد: ما در حوزه مدیریت اقتصادی و بروکراسی یکی اینکه این باور را نداریم و دوم اینکه در مدیریت، نظام بروکراسی کشور بر مدیران سوار است و ما مدیران بر نظام اداری سوار نیستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شغل یکی از وظایف کارگزاران نظام است، اظهار داشت: همین امروز در فرصت‌هایی که در مسیر می‌آمدیم شرمنده مردم بودیم؛ شرمنده پدر شهید و رزمنده‌ای که در میدان جنگ خم به ابرو نیاورد ولی در گلزار شهدا –  در صحبتی که در گوش من داشت - معلوم بود که شرمنده زن و بچه است. جوان ما امروز دچار همین مشکل در عرصه اقتصاد است.

این مسوول با اعلام اینکه دوستان گفتند بیکاری در مازندران 9.2 درصد است، افزود: در شرق مازندران بیکاری 19 درصد است و حتماً استاندار مازندران می‌دانند که بیکاری در بین قشر 15 تا 30 ساله استان 28 درصد است.

وی ادامه داد: این قشری که باید امروز مشکلات اقتصادی را حل کند و در میدان باشند و تولید و قدرت ثروت کنند، ابزاری دست آنها نیست و مات و مبهوت ایستادند و دارند نگاه می کنند.

قالیباف خطاب به همه مردم و جوانان عزیز گفت: امروز تحریم و مشکلات داریم اما امروز مشکل کشور ما مشکل نبود امکانات و پول نیست؛ اول نداشتن باور به سنت‌های الهی در مدیران در سطوح مختلف است که باید این را با تمام وجود باور کنند.

وی با بیان اینکه اشکال ما در اداره و تصمیم‌گیری کشور که در نظام بروکراسی کشور دارد انجام می‌شود آن است که مبتنی بر سنت‌های الهی و فرهنگ کار و مجاهدت نیست، گفت: مجاهدت تنها در خاکریز و جبهه، و تنها مبارزه با ضد انقلاب در کردستان نیست؛ امروز معنای مجاهدت محرومیت‌زدایی، تولید ثروت، مبارزه با اقتصاد و کمک به محرومان و مستضعفین است - که چشم و چراغ این کشور هستند که جنگیدند و دفاع کردند - امروز هم نشان دادند مانند مدافعان حرم همان مردم پابرهنه که طعم فقر را چشیدند در پای انقلاب هستند.

قالیباف عنوان کرد: آیا امروز هر تصمیم ما متناسب با آن قشر از جامعه هست یا نیست؟ روشن است که تا الان نبودیم. اگر امروز وفادار به خون شهدا و انقلاب و جانبازان و ایثارگرانیم و افتخار و عزت و منزلت کشور و جامعه را می‌خواهیم باید بر این مشکلات فائق بیاییم. 

وی با تأکید بر اینکه "ما در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم، حلقوم شما هستیم و حرف شما را می‌زنیم، و قدرت شما هستیم، افزود: " ما در مجلس تکلیف داریم، ما با شما عهد بستیم، مدیون خون شهدا و شما باشیم که غیر این باور در آنجا کلامی بگوییم و تصمیمی بگیریم".

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح تسهیل در کسب و کار اظهار کرد: طرحی را در مجلس دادیم که تصویب و وارد جزئیات آن شدیم که به فضل الهی تا یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید و مسیر قانونی خود را طی خواهد کرد.

این مسوول تصریح کرد: همه می‌دانند که برای کار و اشتغال هر چه‌قدر پول و سرمایه جمع کنید؛ کاری را که می‌خواهید آغاز کنید آنقدر شمار ا می‌برند و می‌آورند تا منصرف بشوید از هر کاری؛ یک بار باید بروید مجوز بگیرید که ساخت را انجام بدهید، یک بار بهره‎برداری و برای هر کاری دهها مجوز در پیچ و خم ادارات باید اخذ کنید.

وی ادامه داد: دیروز در مجلس طرحی تصویب شد که به زودی نهایی می‌شود. در یک پنجره واحد برای هر شغلی تنها کمتر از یک هفته زمان می‌برد، فقط شغل را اعلام و داده‌ها را وارد می‌کنید و براساس آن به متقاضی مجوز داده می‌شود. بخش عمده از شغل‌ها اینگونه است، یک بخشی که نیاز به تأیید دارد را خود مسوولان باید پیگیری کنند.

رئیس خانه ملت با تأکید بر اینکه یکی از روش‌های مدیریتی ما این باید باشد که کارها را به مردم واگذار کنیم، افزود: همین طور که انقلاب، دفاع مقدس و هر بحرانی که کشور داشت را مردم در میدان آمدند؛ امروز برای مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید در صحنه باشند.

قالیباف گفت: مدیر لایق مدیری‌ست که فرصت را در اختیار مردم بگذارد و اجازه بدهد جوانان به عنوان پیشگامان کشور، این مسیر را به پیش ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: " در یکی از جلسات سران قوا گفتم: امروز بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم. امروز محکوم به موفقیتیم. باید تلاش کنیم. امروز هماهنگی که منجر به هم‌افزایی نشود و هم‌افزایی که در حل مشکلات مردم مؤثر نباشد، ارزش ندارد.(تکبیر مردم)

این مسوول خطاب به خود! و همه همکارانش که بر میزهای مسوولیت تکیه زده‌اند و مسوول امور اداره کشور هستند این پرسش را مطرح کرد که آیا ما در اداره کشور به این مؤلفه‌ها باور داشته و داریم؟ و آیا در تصمیم‌گیری‌های خود باز هم اعتقاد به همان سنت‌های الهی داریم یا نداریم؟ آیا خدایی که خدای دفاع مقدس و پیروزی انقلاب بود و این عزت و افتخار را داد؛ خدای اقتصاد داخل کشور ما هم هست یا نیست؟ آیا ما امروز به فرمان و ابلاغ رهبر، به سیاست‌های ابلاغی پایبند هستیم یا نیستیم؟ آیا امروز اقتصاد را از مردم می‌خواهیم و مردم را در این میدان فرصت می‌دهیم یا فقط عده قلیل و خاصی را شرکت می‌دهیم؟ چه‌طور در دفاع مقدس همه باشند ولی در عرصه اقتصاد دیگران باشند و خیلی‌ها نباشند!

رئیس خانه ملت تأکید کرد: "جریان کار باید عوض شود؛ به جای اینکه مردم در این  بروکراسی بدوند، این مسوولان هستند که باید دنبال مردم بدوند. ما اصلا برای همین انقلاب کردیم. این مسیر را باید طی کنیم".

قالیباف با اشاره به خاطره‌ای از اقدامات جهادی خود و هم‌رزمانش در جنگ، اظهار کرد: یکی از شهدای جنگ در آماده‌سازی برای یکی از عملیات‌ها گفته بود: "هر چه‌قدر ما قبل از عملیات عرق بیشتری بریزیم؛ خون کمتری در شب عملیات ریخته می‌شود" این یعنی حتی عرق‌ریختن و کار جهادی برای مردم کمتر از خون شهدا نیست.

وی ادامه داد: امروز تلاش و مجاهدت ما هیچ فرقی با تلاش ما در جنگ ندارد، این همان عزت و امنیت و عظمت برای ایران عزیز است، چرا باید سستی و بی‌توجهی کنیم؟ چرا باید در اختلافات و موضوعات بی‌خود وقت خودمان را تلف کنیم؟

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر امروز بقا و استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران تضمین شده است و اگر امروز همه دشمنان مکتب اسلام، فرهنگ اهل بیت و مکتب امام راحل که باعث احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین شد و اگر امروز مستکبران در مقابل ایران به چالش کشیده شده‌اند به سه مؤلفه سبب چنین عظمتی شده است.

وی نخستین مؤلفه را سنت‌های الهی عنوان و اظهار کرد: سنت‌های الهی "لایتغیر" هستند. هر که در مسیر این سنت‌ها بوده است خداوند پیروزی و عزت را برای او در همین دنیا تضمین کرده است که نمونه آن را در دفاع مقدس باوجود همه توطئه‌ها می‌بینیم.

رئیس قوه مقننه، مؤلفه دوم را بحث امام و رهبری جامعه، اصل ولایت فقیه و ولی فقیه و مؤلفه سوم را در این دانست که امورات و هر اتفاقی که در کشور می‌افتاد، مردم در صحنه بودند. چه اینکه در دوران جنگ زمانی که ما موشک نداشتیم؛ این مردم ایران بودند که هم موشک ساختند و هم فرزندان خود را به جبهه فرستادند و همه چیز مردمی اداره می‌شد.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها