دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
قالیباف در محمودآباد مازندران:
مشکلات استان‌های شمالی یکپارچه پیگیری می‌شود
رئیس قوه مقننه در سفر خود به مازندران و شهرستان محمودآباد با اشاره به مشکلات مشترک استان‌های مازندران، گیلان و گلستان، گفت: تیم‌های تخصصی برای موضوعات یکپارچه استان‌های شمالی در نظر گرفتیم تا موضوع آب شرب، کشاورزی و صنعتی، زباله و دریا را پیگیری کنند.

به گزارش آوای خزر از محمودآباد، محمدباقر قالیباف امروز در یادواره شهدای بخش سرخرود مازندران با بیان اینکه استان مازندران با این آب و خاک و شرایط، باز هم بیکاری را در خود دارد، بیان کرد: از امکانات به‌درستی بهره‌برداری نشده و در برداشت، استفاده و در صادرات به‌درستی فعال نیستیم. جوانان کارآفرین اگر فرصت پیدا کنند نمی‌ایستند. جوانان باید حق خود را از ما مطالبه کنند و پیگیر آن باشند و ما نیز در خدمت آنها هستیم.

وی با اشاره به مشکلات مشترک بین استان‌های شمالی بیان کرد: در جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان هم گفتم که در منطقه حاشیه دریای خزر موضوعات یکپارچه داریم که خواهش کردم به این موضوعات به صورت نقطه‌ای و شهرستانی پرداخته نشود.

رئیس خانه ملت گفت: موضوع بهره‌برداری و استفاده از دریا باید به صورت سه‌استانی و با هم تصمیم‌گیری شود. هرچند که ممکن است شهرستانی و استانی باشد.

قالیباف به موضوع مهم زباله در مازندران که سلامت منطقه را به خطر انداخته و یک موضوع برای همه استان‌های شمالی است، افزود: "من تهرانی را اداره می‌کردم که روزانه 8 هزار تن زباله تولید می‌شد؛ لذا تیم‌های تخصصی برای موضوعات یکپارچه استان‌های شمالی در نظر گرفتیم تا موضوع آب شرب، کشاورزی و صنعتی، زباله و دریا را پیگیری کنند".

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم باید ببینند که با گذشت هر فصل اتفاق جدیدی افتاده و حرکتی ببینند تا امید ایجاد شود، ادامه داد: از این رو بر اساس نخستین تصمیم خود در مجلس مصمم هستیم در راستای اصلاح نظام ساختاری و کشوری، قانون‌گذاری را انجام دهیم که موانع را از سر راه مردم در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برداریم.

این مسوول اظهار داشت: تا زمانی که اقتصاد دولتی باشد، فساد و ناکارآمدی وجود دارد و تفاوتی نمی‌کند چه دولتی و چه مجلسی سر کار باشد. لذا باید اقتصاد را مردمی کرد و به آن باور داشته باشیم؛ اگر یک برنامه پنجساله با این باور طرح کنیم به ثبات و آرامش اقتصادی می‌رسیم.

وی ادامه داد: ظرفیت لازم در کشور ما وجود دارد و باید اشکالات موجود برطرف شود. با همه وجود با همان فرهنگ دوران دفاع مقدس پای کار ایستاده‌ایم و با همه اندیشمندان و صاحب‌نظران این عرصه مشورت کرده و به جمع‌بندی می‌رسیم و در این مسیر حرکت می‌کنیم. از هیچگونه ناملایمتی و زخم زبان‌ها ناراحت نمی‌شویم و به آنها که می گفتند باید کدخدا را دید و مشکلات را حل کرد می‌گوییم نه! باید خدا را دید و مشکلات را حل کرد.

قالیباف با بیان اینکه اگر هر جامعه‌ای، مجموعه‌ای، کشوری و ملتی همیشه به گذشته خود نگاه کند و تجربه کشورش را چراغ راه آینده قرار دهد، موفق خواهد شد، به این نکته اشاره داشت که در شرایط کنونی در حوزه دفاعی با صنایع پیشرفته دنیا رقابت می‌کنیم اما چه می‌شود که گاهی در کارهای عادی در ابتدایی‌ترین موضوعات می‌مانیم؟! و در اینجاست که ضعف مدیریت و باورها خود را نشان می‌دهد.

رئیس خانه ملت گفت: در مجلس مصمم هستیم که ناترازی‌ها و نابرابری‌ها در استفاده از اموال و انفال عمومی را کنترل کنیم؛ امروز انفال عمومی در کشور که یک بخش آن یارانه‌هایی است که در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی و نهاده‌های دامی، گندم و غیره اختصاص یافته است؛ توزیع عادلانه‌ای ندارد.

وی در پایان گفت: ناترازی در برخی از افراد با فرد دیگری از جامعه، فاصله 23 برابری در مصرف دارد. به چه حقی؟ چرا ناعدالتی؟ این بی‌عدالتی را مجلس باید از بین ببرد، رهبری فرمودند هر کار اقتصادی می‌کنید پیوست عدالت آن را نیز ببینید.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار