دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲
پاپوآ گینه نو، جزیره و کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام و در بالای استرالیا است که از جزیره‌های متعدد با مردم و قبیله‌های مختلفی تشکیل شده است.

جزیره ای که مردم آن باید ۴ زبان را بدانندبه گزارش آوای خزر، جزایری که پاپوآ گینه نو را تشکیل می‌دهند در مدت زمان ۴۰،۰۰۰ سال توسط گروهی مختلط از مردم که به طور کلی با نام قبلیه یا گروه ملانزیز (Melanesians) شناخته می‌شوند، اشغال شده‌اند. از آن‌جا که این کشور در سال ۱۹۷۵ به استقلال دست یافت، با بزرگترین چالش خود روبرو شد. این که چگونه مردمی متشکل از چندین جوامع مختلف را که هیچ وجه اشتراکی با یکدیگر ندارند، به عنوان یک ملت واحد رهبری کند. ملتی که هم اکنون به ۸۴۱ زبان زنده دنیا صحبت می‌کنند. سیاستمداران و اکثر مردم این کشور معتقدند که اگر می‌خواهند

در این کشور زندگی کرده و با دیگر مردم ارتباط برقرار کنند از میان این ۸۴۱ زبان باید حداقل ۴ زبان را بدانند. در غیر این صورت به مشکل برخواهند خورد. کنترل چند صد جوامع مختلف گوناگون و جداگانه به عنوان یک ملت واحد کار بسیار دشواری است.

جزایر لوسانسای

این مجمع الجزایر دست نخورده در منطقه «خلیج میلنه» (Milne Bay) یکی از استان‌های گینه نو و در جنوب شرقی این کشور قرار دارد.

جزیره ای که مردم آن باید ۴ زبان را بدانند


جزایر زیبای «لوسانسای» (Lusancay) با صخره‌های باشکوه و خیره‌کننده و همچنین با ساحل شنی سفید مانند تکه‌ای از بهشت است که همه را متحیر می‌کند.

ایسترن فیلدز

«ایسترن فیلدز» (The Eastern Fields) جزیره‌ای مرجانی در زیر آب است که اولین مکان در گینه‌نو برای غواصی است. این جزیره در ۹۰ مایل دریایی جنوب غربی شهر پورت مورسبی و در شمال «دریای مرجان» (Coral Sea) قرار دارد.

رودخانه سیوولی

رودخانه سیوولی (Sivoli River) رودخانه‌ای پرجنب و جوش و مملو از جلبک‌های سبز رنگ است که با حضور این جلبک‌ها، زیبایی منظره آن دوچندان شده است.

گذر از این رودخانه با قایق‌های محلی و دیدن مناظر آن با دو رنگ آبی و سبز بسیار لذت‌بخش است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار