دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
فضانوردانی که قرار است ماه آینده با سفینه دراگون اسپیس‌ایکس پهلو گرفته در از ایستگاه فضایی به زمین بازگردند، از یک سیستم ضروری محروم خواهند بود: توالت فضایی

به گزارش آوای خزر، به نقل از space.com توالت سفینه سرنشین‌دار دراگون «تلاش» (Endeavour) برای چهار فضانورد ماموریت Crew-2 هنگام بازگشت از ایستگاه فضایی بین‌المللی در اوائل نوامبر (أبان) قابل استفاده نخواهد بود. علت به نشت احتمالی ادرار از این توالت مربوط می‌شود که مشابه مشکلی است که در پرواز «الهام۴» (Inspiration4) برای مسافران خصوصی در ماه سپتامبر (شهریور) هم مشاهده شد. اسپیس‌ایکس پس از کشف این مشکل توالت فضایی‌اش را دوباره طراحی کرده است تا از نشت از آن در پروازهای آینده جلوگیری شود.

توالت سفینه دراگون در راه بازگشت به زمین قابل استفاده نیست!
توماس پسکت، فضانورد سازمان فضایی اروپا تصویری از توالت سفینه «دراگون کرو» را در هنگام پرواز به سوی ایستگاه فضایی به اشتراک گذاشت 

 استیو استیچ، مدیر برنامه تجاری سرنشین‌دار ناسا به خبرنگاران گفت: «هدف ما این است که از این سیستم در تمام طول مسیر بازگشت به زمین استفاده نشود، چرا که ما مشکل نشت مایعات را مشاهده کرده‌ایم. ما وسائل دیگری داریم که به خدمه امکان انجام کارکردهای ضروری‌شان را می‌دهد.»

منظور از وسائل دیگر، لباس‌زیرهای مخصوص نگهداری فضولات بدنی است که فضانوردان مدت‌ها است که از آنها برای راحت کردن خودشان در هنگام پرتاب، فرود یا راهپیمایی فضایی لباس فضانوردی پوشیده‌اند، از آنها استفاده می‌کنند.

به گفته استیچ، با توجه به مدت کوتاه سفر بازگشت به زمین فضانوردان می‌توانند از این لباس‌زیرها استفاده کنند.

فضانوردان ماموریت Crew-2 که قرار است به زمین بازگردند، شامل شان کیمبرو و مگان مک‌آرتور از ناسا، آکیهیتو هوشیده، فضانورد سازمان اکتشاف فضایی ژاپن و توماس پسکت، از سازمان فضایی اروپا می‌شوند. این چهار فضانورد در ماه آوریل (فروردین) به ایستگاه فضایی رفتند و انتظار می‌رفت در روز چهارم نوامبر (۱۳ آبان) با سفینه دراگون در ساحل فلوریدا فرود آیند.

اما پس از اینکه پرتاب ماموریت جایگزین Crew-2 یعنی Crew-3 به علت بدی آب‌وهوا تا دوم نوامبر (۱۱ آبان) به تاخیر انداخته شد، این زمان بازگشت هم ممکن است تغییر کند. فضانوردان Crew-2 پس از دیدار با فضانوردان جایگزینشان به زمین باز خواهند گشت.

استیچ گفت اسپیس‌ایکس و ناسا برای کوتاه کردن مدت زمان بازگشت این فضانوردان سوار بر سفینه دراگون از هنگام ترک کردن ایستگاه فضایی تا رسیدن به کره زمین هماهنگی‌ها را انجام داده‌اند. سفر بازگشت ماموریت Crew-1 شرکت اسپیس‌ایکس در دوم ماه مه (۱۲ اردیبهشت) امسال از هنگام جدا شدن از ایستگاه فضایی تا فرود آمدن در دریا شش و نیم ساعت به طول انجامید. تیم بازیابی هم قصد دارند فضانوردان را طول یک ساعت پس از افتادن سفینه دراگون در دریا از آن خارج کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار